Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@08:56:06 GMT

زنگ خطر وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۵۳۰

زنگ خطر وضعیت قرمز در شهرستان اردبیل به صدا درآمد

مسعود امامی یگانه روز پنجشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی اردبیل با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا افزود: مردم باید ویروس کرونا را جدی بگیرند و پروتکل‌های بهداشتی را به طوری جدی رعایت کنند.

وی اظهارداشت: حساسیت برخی اقشار مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و این امر خطر قرمز شدن وضعیت را جدی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در حال حاضر مراسم ترحیم و عروسی در خانه‌ها افزایش یافته و خروجی این مراسمات افزایش مبتلایان به ویروس کرونا است و مردم باید از برگزاری این مراسمات جدا خوداری کنند چرا که خطر بازگشت به روال و محدودیت‌های قبلی با این وضعیت وجود دارد.

فرماندار اردبیل افزود:  استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستن مرتب دست و صورت الزامی است و همگان باید این موارد را مبنای کار قرار داده و از حضور در تجمع‌ها و مراسم خودداری کنند.

امامی یگانه از برگزاری مانور فاصله‌گذاری اجتماعی از هفته آینده در اردبیل خبرداد و افزود: این مانور نسبت به مانورهای قبلی عملیاتی و اجرایی خواهد شد و با صنوفی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نکنند برخورد جدی می‌شود.

وی گفت: بیش از ۵۰ گروه در اردبیل در راستای نظارت بر فاصله‌گذاری اجتماعی در مانور روز یکشنبه ۱۵ تیرماه حضور خواهند داشت و این نظارت‌ها و بازرسی‌ها به صورت مستمر و با شدت بیشتری  ادامه خواهد داشت.

فرماندار اردبیل هدف از اجرای این مانور را آموزشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم و نشان دادن حساسیت موضوع کرونا و الزام استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و عموم مردم و برخورد با متخلفان در این حوزه بیان کرد.

فرماندار اردبیل افزود: عرضه قلیان ممنوع بوده و با عرضه‌کنندگان قلیان برخورد جدی شده و مراکزشان پلمب می‌شود.

وی  نقش صداسیما ، خبرگزاری‌ها و فضای مجازی را در حساس کردن مردم و فرهنگ‌سازی کردن الزامی بودن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و طرح فاصله‌گذاری حائز اهمیت دانست و گفت: سبک زندگی مردم باید تغییر کند و زندگی کردن با کرونا شعار این روزهای مردم باشد و مردم باید خود را به شرایط کرونایی عادت داده و در کنار آن الزامات بهداشتی را با جدیت رعایت کنند.

برچسب‌ها ویروس کرونا اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اردبیل بهداشت و سلامت ویروس کرونا اردبیل بهداشت و سلامت فاصله گذاری اجتماعی پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد اصغری، مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل گفت: به همراه مسئولین شهرستان نیر از طرح‌های آبیاری اراضی کشاورزی روستا‌های این شهرستان بازدید داشتیم که اقدامات مناسبی در زمینه مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

وی افزود: با مشارکت مردم و حمایت‌های بنیاد برکت، ۲۳۰ هکتار از اراضی کشاورزی در روستاهای شهرستان نیر به آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان اردبیل اظهار کرد: این اقدام با مشارکت مردم صورت گرفته و ضمن مدیریت مصرف آب در منطقه و افزایش بهوره وری در تولید محصولات کشاورزی باعث شده است زمین‌های دیم بیشتری به صورت آبی کشت شوند.

اصغری گفت: در راستای افزایش تولید و مشارکت مردم در استان اردبیل تاکنون بیش از ۱۰۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار شده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • جلوگیری از مرگ زودهنگام با جایگزینی گوشت گاو با ماهی
  • جایگزینی گوشت گاو با ماهی می تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند
  • مساعدت ۴ میلیارد تومانی مردم اردبیل به حساب ۱۰۰ امام (ره)
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌ کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • تجهیز بیش از ۱۰۰۰ هکتار زمین‌های کشاورزی اردبیل به سیستم آبیاری تحت فشار
  • لزوم تقویت امکانات درمانی تیران برای رفع نیاز مردم و مسافران