Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@19:37:37 GMT

ماجرای قصور معمار محراب و مرگ نمازگزار سالخورده

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۰۹۴۳

ماجرای قصور معمار محراب و مرگ نمازگزار سالخورده

به گزارش خبرنگار مهر، شهریور ۱۳۹۵ مابین نماز مغرب و عشا در شرایطی که جمعیتی زیادی از اهالی اطراف مسجد مشغول قرائت ادعیه بودند، صدای مهیب خیل جمعیت حاضر در شبستان را به جانب محراب مسجد کشید.

بر حسب گواهی شاهدان وزش طوفان شدید در حوالی مسجدی واقع در شهر مقدس مشهد منجر به ریزش دست‌ساز یاده شده گردیده و به دنبال حادثه مرگ یکی از نمازگزاران رقم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به شکایت اولیا دم علیه هیأت امنا و پیمانکار در نهایت دادگاه رسیدگی‌کننده همه اعضا هیأت امنا را تا میزان ۳۵ درصد و پیمانکار اجرای این پروژه ساختمانی را مردی عائله‌مند است را نیز تا میزان ۵۰ درصد به پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان محکوم می‌نماید.

به دنبال این حادثه بدهی مرتبط با اعضای ۵ نفره هیأت مدیره مسجد اگر چه با همیاری شورای مساجد و البته حمایت‌های مؤمنین تأمین می‌شود اما پیمانکار پروژه نصب محراب ۶ متری که خود از نمازگزاران قدیمی مسجد بوده گرفتار پرداخت دیه ۱۵۰ میلیون تومانی می‌شود و به دلیل ناتوانی در تأمین آن از ۱۸ دی ماه سال گذشته (۱۳۹۸) با اتمام فرصت تسویه محکوم‌به روانه یکی از زندان‌های استان خراسان رضوی می‌شود.

این پیرمرد ۶۲ ساله که با عنوان «قتل شبه عمدی ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی و عدم رعایت نظامات دولتی» متحمل پرداخت دیه شده است سرپرست خانواده‌ای ۳ نفره است که عمده منابع مالی آن‌ها این روزها از طریق دریافت یارانه دولتی تأمین می‌گردد.

بر حسب تحقیقات به عمل آمده از سوی ستاد دیه دیوار پیش ساخته‌ای که به طور موقت بالای درب ورودی به مسجد نصب شده بود با سقوط خود ضمن برخورد با سر مرحوم فغانی از جمله نمازگزارانی که در صف اول جماعت به حالت سجده قرار داشته موجب مرگ این نمازگزار سالخورده و عامل گرفتاری معمار میانسال می‌شود.

بر حسب ماده ۴ آئین‌نامه امور پیمانکاری ماده ۶ مقررات ملی ساختمان که تاکید دارد سازه‌ها و کلیه اجزا آن‌ها باید در خصوص آثار ناشی از باد ساخته شوند، فرود آمدن بلوکه گچی بدون کلاف از ارتفاع تقریباً ۴ متری به سبب اهمال پیمانکار آن و همچنین عدم نظارت کارفرمایان نان‌آور خانه‌ای را با وجود مشکلات متعدد معیشتی رهسپار حبس می‌کند.
هرچند با مرکز رسیدگی به امور مساجد و تلاش مامومین مسجد یاد شده بخش از بدهی تعدیل شده اما بابت الباقی ۷۰ میلیون تومانی این فرد مؤمن و زحمتکش در بند حضور دارد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن ۸۸۹۱۶۰۱۲ الی ۱۵ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

کد خبر 4964444 مهدیه محمدی

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد دیه آزادی زندانیان زندانی مسجد قوه قضاییه شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا آتش سوزی هفته قوه قضاییه مواد مخدر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر سیدابراهیم رئیسی کمیته امداد امام خمینی شهرداری تهران حج تمتع ستاد مبارزه با مواد مخدر اکبر طبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصل حساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شده هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شده برای تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان بیان کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

حسینی محراب بیان کرد: سال گذشته در خوزستان حدود ۶ میلیارد دلار صادرات صورت گرفت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 6088144

دیگر خبرها

  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • ماجرای عکس تکان‌دهنده «آلن دلون» که جهان را شوکه کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجهی به آسیب‌های اجتماعی
  • برخورد با قصور دستگاه‌ها در صورت بی توجه به آسیب‌های اجتماعی
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • یادمان و جایزه معماری میرمیران برگزار می‌شود