Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۷۰ روز است کار مبارزه با ملخ صحرایی در استان آغاز شده و ۲۶ هزار هکتار مراتع آلوده سم‌پاشی شده است و برای ادامه مبارزه به ۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز است. - اخبار استانها -

غلامرضا قوسی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در بیرجند، ضمن قدردانی از فرماندارانی که در کار مبارزه با ملخ صحرایی همکاری می‌کنند اظهار داشت: سال گذشته نیز شاهد ریزش ملخ‌های صحرایی در استان بودیم هرچند تنها 400 هکتار از اراضی نهبندان آلوده شده بود اما امسال رقم بسیار افزایش یافته و از همان روزهای ابتدایی کار مبارزه با ملخ در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تا دو روز گذشته تنها چهار شهرستان درگیر مبارزه با ملخهای صحرایی بودند که از روز گذشته ریزش در فردوس هم مشاهده شده است افزود: در میان 5 شهرستان آلوده در استان نهبندان بیشترین آلودگی را دارد  و تا کنون تا جایی که در توان داشتیم با امکانات موجود استانی و شهرستانی با ملخها مبارزه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هجوم ملخ‌های صحرایی در مرحله بحرانی است و مبارزه با آن نیازمند کمک همه دستگاه‌های اجرایی استکه تا کنون با برگزاری جلسات مختلف تلاش شد تا حدوی مدیریت شود و 70 روز است همکاران ما در شهرستان‌های مختلف کار مبارزه با این ملخ مهاجم را انجام می‌دهند.

قوسی افزود: بیش از 65 هزار هکتار از ارضی استان آلوده به ملخ‌های صحرایی شده که در 26 هزار هکتار مبارزه انجام شده و تاحدی در امر مبارزه موفق عمل کردیم.

وی با بیان اینکه سم را به صورت رایگان در اختیار همکاران قرار دادیم تا با ملخها مبارزه کنند افزود: تاکنون تهران 400 میلیون تومان به حساب ما واریز کرده و مقرر شد در جریان سفر دو روز پیش معاون سازمان حفظ نباتات کشور به استان 400 میلیون تومان دیگر به ما ابلاغ شود اما با این سطح از آلودگی‌ها نیاز به بیش از 3 میلیارد تومان است که باید در اختیار استان قرار گیرد که این اعتبار هم می‌تواند از محل اعتبارات استانی و هم کشوری باشد هرچند از محل اعتبارات استانی هنوز اعتباری نداشتیم.

خراسان جنوبی|مبارزه با ملخ صحرایی به عزم ملی نیاز داردرادیو| عملیات مبارزه با ملخ صحرایی در استان هرمزگان پایان یافتپایان مبارزه با آفت ملخ در استان فارس؛ اختصاص 43 میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ صحرایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: کار مبارزه با ملخ‌های صحرایی کاری مشکل است که تنها با همت جهاد کشاورزی محقق نمی‌شود بلکه باید همه پای کار بیایند چرا که اگر در این مرحله کار مبارزه به خوبی انجام نشود در پاییز شاهد هجوم بیشتری از ملخ‌های صحرایی در استان خواهیم بود که در آن زمان حمله بیشتر آنها در مزارع کشاورزی خواهد بود و قطعا سبب نارضایتی کشاورزان می‌شود پس بهتر است در این مرحله همه دستگاه‌ها، مردم و کشاورزان پای کار بیایند.

قوسی بهترین زمان مبارزه با ملخ‌های صحرایی را شب و صبح زود قبل از طلوع افتاب دانست و افزود: حضور مشارکت مردم، شرکت‌های خدماتی و خصوصی می‌تواند در راستای مبارزه کمک بزرگی باشد.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به خسارت ملخها به مزارع و باغات کشاورزی آیا غرامتی به کشاورزان پرداخت می‌شود گفـت: در حال حاضر هیچ مصوبه‌ای برای پرداخت غرامت به کشاروزان آسیب دیده از هجوم ملخ به باغات و اراضی صادر نشده اما ما تلاش خواهیم کرد نسبت به این موضوع به ستاد مدیریت بحران گزارشات خود را ارائه دهیم.

انتهای پیام/254/ ت

R41348/P/S6,56/CT1 بیشتر بخوانید... مبارزه با آفت ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان به ۱۷۷ هزار هکتار رسید مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۷۵ هزار هکتار گذشت ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای مبارزه با ملخ صحرایی در استان خراسان جنوبی نیاز است

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مبارزه با ملخ صحرایی کار مبارزه با ملخ صحرایی در استان ملخ های صحرایی میلیارد تومان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، حسن سپاهی گفت: از محل اعتبارات ۱۴۰۲ برنامه‌ریزی برای بازسازی ۱۴ دستگاه ماشین آلات راهداری و همچنین تعمیر و راه اندازی سایر ماشین آلات با اعتبار ۳۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام شده و خرید انواع ماشین آلات راهداری در مرحله اخذ مجوز‌های قانونی و برگزاری مناقصه است.

رئیس اداره ماشین آلات و تجهیزات راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی به دو هزار و ۸۸ مورد انجام تعمیرات و سرویس ماشین آلات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این رابطه ۴۵ هزار قطعه انواع لوازم یدکی مورد نیاز خرید و تعویض شده اند.

سپاهی افزود: برای خرید لاستیک، تأمین روغن، سوخت و سایر اقلام مصرفی ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته وی تمامی ماشین آلات راهداری مجهز به سامانه‌های ردیاب ماهواره‌ای است که عملکردشان از قبیل سرعت، موقعیت، مسیر حرکت، پایش و کنترل آنها در طول شبانه روز امکان‌پذیر است.

دیگر خبرها

  • باند‌های دوم جاده‌ها در خراسان جنوبی اعتبار می‌گیرند
  • اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های سفر رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی
  • مبارزه با آفت غلات در سمنان از ۶ هزار هکتار فراتر رفت
  • تجهیز، بازسازی و خرید ماشین آلات راهداری خراسان جنوبی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد تومان
  • پهن شدن فرش صورتی رنگ در باغ‌های خراسان جنوبی
  • پیچیدن عطر گل محمدی از گلستانهای خراسان جنوبی
  • تجهیز ماشین آلات راهداری با اعتبار هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال
  • ۲۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در طبس ابلاغ شد
  • مبارزه با آفت سِن گندم در مزارع جهرم
  • آغاز عملیات مبارزه با افت سن غلات در نهاوند