Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع استاندار گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان، موضوع عفاف و حجاب را از موارد با اهمیت در حوزه فرهنگ عمومی دانست و گفت: به یقین برای حفظ این دو مولفه، باید از پتانسیل‌های اجتماعی، مشارکت مردم و ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بهره ببریم.

وی تصریح کرد: معتقدم با روش‌های سلبی به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابیم و لازم است با ارائه راهکار‌های علمی و پیشنهادات اجرایی - عملی برای تقویت این باور عمومی گام برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



زارع تقویت این باور خصوصاً در نسل جوان به عنوان سرمایه‌های اجتماعی را نیازمند بهره گیری از ظرفیت‌های ایجابی و اقناعی خواند و گفت: باید برای ترویج فرهنگ عفاف، آسیب‌های پدید آمده را واکاوی و از نتایج آن تجربه اندوزی کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان یادآور شد: سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی سند عفاف و حجاب را مصوب کرد که این سند متقن، شایسته و حاصل هزاران ساعت کار کارشناسی است؛ یک دستورالعمل جامع به شمار می‌رود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه دین اسلام همواره بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید دارد، بر لزوم حل مشکلات فرهنگی با رویکرد امر به معروف تاکید و اضافه کرد: برای بهره گیری از شیوه‌های کارآمد‌تر در این بخش، باید همه دستگاه‌های متولی نسبت به ارائه راهکار‌ها و اقدامات موثر، مشارکت و اهتمام ورزند.

وی در نظر گرفتن بودجه‌های حمایتی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برای انجام کار‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی را مورد تأکید قرار داد و گفت: لازم است از ظرفیت نخبگان، دانشگاهیان و حوزویان و همچنین صدا و سیما و ابزار‌های ارتباطی در مسیر اعتلای فرهنگ عفاف و حجاب بیش از پیش بهره‌مند شویم.

زارع برخی موضوعات که از آن به عنوان آسیب یاد می‌شود را مختص استان گیلان ندانست و افزود: باید از ابزار‌هایی همچون موسیقی که مورد استقبال جوانان است؛ در راستای ترویج فرهنگ دینی- اسلامی بهره بیشتری بگیریم.

نماینده عالی دولت در گیلان در خاتمه سخنانش بیان داشت: باید سند جامع فرهنگی را بومی سازی، شرح وظایف دستگاه‌های اجرایی را به آن‌ها یادآور و تاکید و همچنین برای ارزیابی عملکردهایشان، بازه زمانی تعیین کنیم.

انتهای پیام/آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عفاف و حجاب انقلاب فرهنگی عفاف و حجاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهادینه شدن فرهنگ کار باید از خانواده‌ ها آغاز شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله‌نور کریمی‌تبار در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: ورود جوانان و خانواده‌ها به مقوله اشتغالزایی خانگی از جمله صنایع دستی با کسب درآمد از محل تولید و فروش محصولات خانگی، میزان پرسه زدن و وقت گذرانی بدون هدف قشر جوان در فضای مجازی را نیز کاهش می‌دهد.   وی افزود: باید فرهنگ کار و اشتغال در بین جوانان بیکار استان اشاعه یابد تا وقت و ایده جوانان به بهترین شکل مدیریت شود.   حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه یادآور شد: آداب و رسوم اصیل استان ایلام در سال‌های اخیر تحت تاثیر فرهنگ وارداتی کردی خارج از کشور قرار گرفته است و برخی مراسم آیینی، اسامی نوزادان یا سر در مغازه‌ها و البسه مشهود در استان متفاوت و نامانوس با فرهنگ غنی استان ایلام است.   وی اضافه کرد: باید آداب و رسوم اصیل استان ایلام در برابر فرهنگ‌های وارداتی احیا و از ورود و تهاجم این آداب نامانوس پیشگیری شود.   نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام ادامه داد: باید برای موضوع مهمی، چون احیای سنن، آداب، رسوم، گویش، البسه و اسامی و مقابله با فرهنگ وارداتی، شورای فرهنگ عمومی استان ورود کند.   وی به موضوع عملیات وعده صادق اشاره و اضافه کرد: این اقدام سپاه فراتر از تصور بود و باعث تثبیت قدرت دفاعی و نظامی ایران اسلامی در سطح بین المللی و منطقه‌ای و عاملی بازدارنده در برابر هرگونه تجاوز به حریم کشور شد.   حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار در خصوص حجاب و عفاف نیز بیان کرد: در مقوله حجاب و عفاف دشمن هزینه و سرمایه گذاری‌های کلانی کرده است تا بدحجابی را در جامعه اسلامی و اصیل ایران رواج دهد و باید فرهنگ ایرانی اسلامی در برابر تهاجم فرهنگی غربی احیا و حفظ و ترویج عفت و حجاب در بین زنان و مردان و قشر جوان و نوجوان فرهنگ سازی شود.   استاندار ایلام نیز در این نشست عنوان کرد: پرداختن جوانان به کسب و کارها و مشاغل خرد خانگی از مهمترین راهکارهای مقابله با برنامه های راهبردی فرهنگی دشمن است.

بهرام نیا با بیان اینکه باید از ظرفیت های موجود در ایجاد بسترهای اشتغالزایی و سرمایه گذاری در استان استفاده بهینه شود، ادامه داد: ائمه جمعه و جماعات در این راستا جوانان، صاحبان ایده و خانواده ها را در ایجاد و راه اندازی کسب و کارهای کوچک تشویق کنند.

وی اضافه کرد: استان ایلام در دریافت تسهیلات مشاغل خرد خانگی، گوی سبقت را در رقابت با دیگر استان های کشور ربوده و در این حوزه از موقعیت و جایگاه مطلوبی در سطح کشور برخوردار است.

بهرام نیا در خصوص مساله حجاب و عفاف نیز توضیح داد: رعایت حجاب و عفاف قانون جمهوری اسلامی و نیز یک امر و تکلیف شرعی و فقهی و از دستورات و حدودات واجب الهی است.

استاندار ایلام تاکید کرد: در صورت عدم برخورد درست با ناهنجاری ها، به تدریج آن معضل و ناهنجاری تبدیل به فرهنگ و هنجار در جامعه اسلامی ما می شود.

وی با اشاره‌ به گرانی البسه اسلامی در سطح بازار، یادآور شد: موضوع گرانی البسه محجبه و همچنین عدم تنوع در مدهای روز این لباس ها باید پیگیری شود.

بهرام نیا تصریح کرد: طراحان مد و لباس در طراحی و تولید البسه، مدهای روز مطابق با فرهنگ ایرانی - اسلامی را در نظر داشته باشند و همچنین با تامین مواد اولیه ارزان، البسه با قیمت تمام شده مناسب در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • لزوم بهره گیری از ظرفیت هنر دراجرای کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • دستگاه‌ها دلیل عدم اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی را اعلام کنند
  • اژه‌ای: به فراجا در زمینه موضوع حجاب کمک کنیم
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • آیا به بی‌ حجابی باید پاسخ فرهنگی داد ؟
  • لزوم ترویج و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه
  • همه دستگاه‌ها باید برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف برنامه‌ای جامع و عملی داشته باشند
  • نهادینه شدن فرهنگ کار باید از خانواده‌ها آغاز شود
  • نهادینه شدن فرهنگ کار باید از خانواده‌ ها آغاز شود