Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدمهدی شهریاری عصر پنجشنبه در بازدید از مرکز مهارت آموزی دارالفنون ارومیه با تاکید بر اینکه ترویج آموزش های مهارتی اشتغال موفق را به ویژه بین فارغ التحصیلان دانشگاهی درپی دارد، افزود: با توجه به جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در استان باید آموزش های مهارتی برای این افراد و نیز دانشجویان درحال تحصیل به سهولت فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: برای برون رفت از عقب‌ماندگی در شاخص های توسعه و بهره مندی کامل از ظرفیت نیروی انسانی باید فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه نهادینه ساخت.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: این استان اگر چه در برخی رشته های مهارتی دستاوردهای ملی و حتی جهانی کسب کرده ولی هنوز نتوانسته ایم مردم را با فرهنگ مهارت همراه سازیم.

شهریاری ادامه داد: تجهیز کارگاه های مهارت آموزی، ایجاد بسترهای مهارتی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته استان، توجه به مهارت آموزی بین بانوان و ترویج آموزش های مهارتی بین جوانان و فارغ التحصیلان از جمله راهکارهای توسعه مهارتی برای حل مشکلات بیکاری و توسعه پایدار است.

سالانه حدود ۴۰ هزار نفر در آذربایجان غربی آموزش های مهارتی دریافت می کنند و بیش از هشت میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه می شود.

برچسب‌ها آذربایجان غربی مهارت اموزی محمدمهدی شهریاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی مهارت اموزی محمدمهدی شهریاری آذربایجان غربی مهارت اموزی محمدمهدی شهریاری آموزش های مهارتی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

احسان بهمیاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: اولین کنفرانس ملی مهارت ایران سوم و چهارم اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با مشارکت ذینفعان و صاحبنظران عرصه مهارت کشور برگزار و حاوی بخش‌های علمی متنوعی است.

وی اضافه کرد: انجام سخنرانی‌های کلیدی، برپایی میزگردهای تخصصی، ارائه مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از جمله بخش‌هایی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی تخصصی برگزار خواهد شد.

رئیس واحد استانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای، رویکرد تلفیق دانش و مهارت برای تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان بوده است؛ چرا که آموزش‌های مهارتی و نافع‌بودن آموزش‌محور، یک استراتژی مهم در همه دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته شده است.

بهمیاری افزود: در این کنفرانس، پنج محور اصلی «حکمرانی آموزش عالی مهارتی»، «آینده مشاغل و مشاغل آینده»، «مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه»، «نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای» و «مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان»، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کد خبر 6083817

دیگر خبرها

  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • مشارکت اتاق بازرگانی برای توسعه مهارت‌آموزی در دوره متوسطه دوم
  • افزایش ۵۰ درصدی مراکز فنی و حرفه ای برای تحقق شعار سال
  • «کنگان» رتبه نخست استان بوشهر در آموزش فنی‌وحرفه‌ای را کسب کرد
  • تبدیل دانایی به توانایی نسل جوان در دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • شیراز میزبان نشست کنسرسیوم اشتغال و مهارت آموزی دانشجویان کشور
  • دانشگاه فنی و حرفه ای اولین کنفرانس ملی مهارت را برگزار می‌کند
  • عملکرد مهارت‌آموزی در شهرستان دیر ۱۷۰ درصد رشد داشته است
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود