Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان غربی گفت: ترویج آموزش های مهارتی زمینه ساز اشتغال پایدار است و در این راستا از توسعه مهارت آموزی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد مهدی شهریاری در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون ارومیه و در جمع مربیان و مدیران این مرکز با تاکید بر اینکه ترویج آموزش های مهارتی اشتغال موفق را به ویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی درپی دارد، اظهار داشت: با توجه به جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در استان باید آموزش های مهارتی برای این افراد و نیز دانشجویان درحال تحصیل به سهولت فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با قدردانی از اقدامات انجام یافته در راستای توسعه آموزش های مهارتی برای توسعه پایدار استان، تصریح کرد: برای برون رفت از شاخص های عقب ماندگی توسعه و بهره مندی کامل از ظرفیت نیروی انسانی باید فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه نهادینه ساخت.

شهریاری افزود: آذربایجان غربی اگر چه در برخی رشته های مهارتی دستاوردهای ملی و بعضا جهانی نیز کسب کرده است اما هنوز نتوانسته ایم مردم را با فرهنگ مهارت همراه سازیم.

وی تجهیز کارگاه های مهارت آموزی، ایجاد بسترهای مهارتی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته استان، توجه به مهارت آموزی در بین بانوان و ترویج آموزش های مهارتی در بین جوانان و فارغ التحصیلان را از جمله راهکارهای توسعه مهارتی برای حل مشکلات بیکاری و توسعه پایدار دانست‌.

خاطرنشان می شود در این بازدید فرماندار ارومیه و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی استاندار را همراهی می کردند و شهریاری ضمن بازدید از کارگاه های مختلف در گفت‌وگو با مربیان و مدیران این مرکز با فعالیتهای آنان آشنا شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش آذربایجان غربی اشتغال توسعه پایدار ترویج آموزش های مهارتی مهارت آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اردبیل یونسی در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: با تفاهم‌نامه‌های امضا شده با بانک‌های عامل استان، زمینه دریافت وام کم‌بهره و ارزان قیمت برای ایجاد کسب و کار برای نخبگان مهارتی فراهم شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل به روزرسانی آموزش‌های مهارتی و توجه بیش از پیش به نیاز بازار کار در این زمینه را از اولویت‌ها دانست و افزود:جامعه هدف اشتغال متفاوت است و برای هر بخش باید برنامه‌های متناسب با ظرفیت‌های همان جامعه هدف تدوین و اجرا شود. 

وی توانمندسازی و به روزرسانی سطح مهارت شاغلان و نیروهای کار و نیز بالا بردن بهره‌وری بنگاه‌ها را از مهمترین اهداف راه‌اندازی و توسعه مراکز جوار و بین کارگاهی دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل از نخبگان مهارتی استان خواست برای بهره مندی از تسهیلات مذکور به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر استان اردبیل مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • مهارت‌آموزی ۳۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • مهارت‌آموزی سه هزار و ۵۲۱ مددجوی کمیته امداد خراسان‌جنوبی
  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • طرح پویش دانشگاه آزاد، تلاقی آموزش مهارتی و اشتغال دانش‌بنیانِ نسل جوان
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود