Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@22:42:46 GMT

جزئیات ثبت درخواست بیمه بیکاری در ۵ استان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۱۶۲۶

جزئیات ثبت درخواست بیمه بیکاری در ۵ استان

در ادامه تکمیل سامانه جامع روابط کار زیرسامانه جدید بیمه بیکاری در پنج استان فارس، سمنان، قزوین، اردبیل و هرمزگان به شکل آزمایشی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسنا، برابر اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کار، زیرسامانه جدید بیمه بیکاری در پنج استان فزوین، اردبیل، فارس، سمنان و هرمزگان به صورت آزمایشی راه‌اندازی شده است و متقاضیان بیمه بیکاری در این استان‌ها پس از مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت برای احراز هویت می‌توانند نسبت به دریافت نام کاربری و رمز عبور خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقاضیان بیمه بیکاری باید ابتدا به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و نام کاربری و رمزعبور (گذرواژه) خود را دریافت کرده و سپس به سامانه prkar.mcls.gov.ir وارد شده و مدارک خود را بارگذاری کنند.

همچنین کسانی که پیش از این در سامانه بیمه بیکاری درخواست خود را به ثبت رسانده‌اند و بیکاری آن‌ها کماکان ادامه دارد زمان ورود به سامانه جدید برای آن‌ها از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و سامانه جدید بیمه بیکاری پس از آنکه مراحل آزمایشی خود را در استان‌های مذکور گذراند در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

زیرسامانه جدید بیمه بیکاری یکی از زیرمجوعه‌های سامانه جامع روابط کار به شمار می‌رود. سامانه جامع روابط کار یک طرح ملی است که بیش از ۴۸ زیرسامانه دارد و متولی اجرای آن معاونت روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

برابر اعلام معاونت روابط کار وزارت کار در حال حاضر ۴۹ زیرسامانه بر اساس نیاز‌ها و اولویت‌های ادارات کل حوزه روابط کار در دست طراحی و تولید است که تا ۲۲ بهمن سال قبل ۲۲ زیرسامانه در سراسر کشور اجرایی شده و برخی از زیرسامانه‌ها نیز در مرحله اخذ مجوز از دستگاه‌های نظارتی قرار دارند.

شفاف‌سازی، دسترسی سریع و آسان به خدمات، ضرورت حرکت به سمت تحقق دولت الکترونیک و ثبت دادخواست بدون مراجعه حضوری افراد از جمله مزیت‌های این سامانه به شمار می‌رود.

دریافت خدمات از این سامانه نیازمند احراز هویت است و کارگران و کارفرمایان با یکبار مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت در سراسر کشور احراز هویت می‌شوند و دیگر برای ارائه درخواست نیازی به طی بروکراسی‌های اداری نیست.

سامانه جامع روابط کار از جمله طرح‌های بزرگ وزارت کار است که با هدف شفاف‌سازی و ساماندهی اطلاعات درحوزه روابط کار راه اندازی شده و زیرسامانه جامع ثبت دادخواست‌ها، بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل، آموزش ایمنی نیرو‌های کار، ثبت و تایید و پیگیری قرارداد‌های کار، شناسایی واحد‌های مشکل‌دار، شورا‌های سازش، طبقه‌بندی مشاغل و بیمه کارگران ساختمانی از جمله آن‌ها به شمار می‌رود. کارگران و کارفرمایان با مراجعه به این سامانه، خدمات مورد نیاز خود را به شکل غیر حضوری و در کمترین زمان ممکن دریافت خواهند کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بیمه بیکاری امنیت شغلی وزارت کار سامانه جدید بیمه بیکاری سامانه جامع روابط کار بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد از نشان‌دار یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت استان و استفاده از خدمات درمانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، فروغ شباهنگ، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک هزار و ۳۹۱ زوج نابارور در سامانه‌های بیمه سلامت جهت دریافت خدمات درمان ناباروری نشان‌دار شده‌اند و ۳۰۴ مادر باردار از پوشش بیمه خدمات تخصصی درمان ناباروری استفاده کرد.

وی افزود: خدمات درمان ناباروری شامل ۶۶ قلم دارو، ۲۹ قلم لوازم و تجهیزات پزشکی، ۵۷ خدمت آزمایشگاهی و هفت خدمت تصویربرداری در تعهد سازمان بیمه سلامت است.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد گفت: محدودیت تعداد در یکسال برای بسته‌های خدمتی IUI, IVF, ICSI ,FET برداشته شده و آزمایش‌های تشخیص ژنتیک برای مادران دارای سقط مکرر در تعهد بیمه پایه قرار گرفت.

وی نداشتن قرارداد پزشکان متخصص نازایی با بیمه‌های پایه را مشکل زوجین دانست و تصریح کرد: در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و با ابلاغ مصوبه هیئت وزیران در اسفند ۱۴۰۲ همه خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال (به استثنای داروی سرپایی) در بخش دولتی دانشگاهی رایگان شد و ۱۰۰ درصد هزینه توسط سازمان بیمه سلامت قابل محاسبه و پرداخت است‌.

کد خبر 747490

دیگر خبرها

  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • پایش اراضی کشاورزی با فناوری های هوش مصنوعی
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی کشور
  • فعالیت سامانه نسخ الکترونیک بیمه سلامت پایدار شد
  • اتصال بیمه‌های تکمیلی به سامانه‌های بیمه در راستای حذف کاغذبازی‌ها