Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام وزارت خارجه و نماینده ویژه آمریکا در مذاکرات با کره شمالی سه شنبه هفته آینده برای رایزنی درباره ازسرگیری مذاکرات با کره شمالی، به سئول می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آمریکایی خبر داد که «استفان بیگان» نماینده ویژه این کشور در مذاکرات واشنگتن با پیونگ‌یانگ، قرار است هفته آینده برای صحبت با مقام‌های کره جنوبی درباره احیای مذاکرات با کره شمالی به سئول برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به رغم بی‌نتیجه بودن دو دیدار رسمی و یک دیدار غیر رسمی سران آمریکا و کره شمالی برای خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، واشنگتن درصدد است با اعزام نماینده ویژه خود در امور کره شمالی به کره جنوبی، برای ازسرگیری مذاکرات تلاش کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از «یک مقام دولت آمریکا» خبر داد که نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی قرار است سه شنبه هفته آینده به همراه یک هیات وزارت خارجه این کشور به سئول سفر و با مقام‌های کره جنوبی درباره کره شمالی رایزنی کند.

طبق این گزارش، هدف از سفر استفان بیگان قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و نماینده این کشور در مذاکرات با کره شمالی به سئول، تلاش برای احیای مذاکرات درباره خلع سلاح اتمی کره شمالی است.

رویترز همچنین می‌نویسد: «نماینده آمریکا در امور کره شمالی در حالی می‌خواهد هفته آینده به کره جنوبی برود و پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای احیای مذاکرات با کره شمالی تلاش کند که نشانه‌های کمی درباره وجود پیشرفت در زمینه (امکان احیای مذاکرات) دیده می‌شود».

استفان بیگان پیش از این در یک سخنرانی گفته بود که هنوز برای تعامل مجدد آمریکا و کره شمالی و حصول به پیشرفت قابل توجه درباره مذاکرات به منظور خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره، «زمان وجود دارد» اما همه‌گیری ویروس کرونا در جهان امکان دیدار مجدد سران آمریکا و کره شمالی قبل از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را سخت کرده است.

«مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی پیش از این اعلام کرد که از نظر او دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی باید قبل از انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان ۱۳۹۹) آمریکا یک بار دیگر با هم دیدار کنند.

وزیر خارجه کره جنوبی هم پنجشنبه (روز گذشته) خبر داد، سئول در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی است.

تشدید تحرکات برای ازسرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که از زمان روی کار آمدن ترامپ، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌ها آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

برخی رسانه‌ها و چهره‌های شناخته شده در آمریکا با اشاره به تحرکات دولت ترامپ برای احیای مذاکرات با کره شمالی، از احتمال انتخاباتی بودن این تحرکات ابراز نگرانی کردند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید در همین باره هشدار داد، ممکن است ترامپ برای نشان دادن «یک شگفتی در ماه اکتبر» به دنبال انجام یک دیدار دیگر با کیم جونگ اون باشد.

هشدار بولتون درباره شگفتی ماه اکتبر در حالی مطرح شده که قرار است در آمریکا نوامبر ۲۰۲۰ (یک ماه بعد از ماه اکتبر) انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا کره شمالی نماینده آمریکا در کره شمالی کره جنوبی احیای مذاکرات با کره شمالی انتخابات ریاست جمهوری برای احیای مذاکرات آمریکا و کره شمالی ازسرگیری مذاکرات خلع سلاح اتمی نماینده ویژه هفته آینده کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور