Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام کاشانی با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره مردمی فیلم و کلیپ «ثامن»، گفت: این جشنواره با محور آثار رسانه‌ای و به منظور عمل به حدیث امام رضا(ع) مبنی بر احیای امر اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: شبکه جهانی ثامن، یکی از شبکه های ماهواره ای موفقی است که سال ها است در ماهواره های هاتبرد و یاه ست در گستره ایران و افغانستان خاور میانه،  آسیای میانه و روسیه، و اروپا و شمال افریقا به پخش برنامه های تلوزیونی در راستای معارف امام رضا علیه السلام می پردازد این شبکه در اقدامی تازه و در آستانه میلاد امام رضا علیه السلام اقدام به فراخوان اولین جشنواره مردمی فیلم و کلیپ ثامن نموده است در همین راستا با حجت الاسلام محمد کاشانی، دبیر جشنواره گفتگویی داشتیم تا اطلاعات بیشتری در باره جزئیات جشنواره به دست بیاوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شبکه ثامن چند سال است که مشغول به فعالیت میباشد و چه رویکردی در برنامه سازی دارد؟

 

شبکه جهان ثامن یکی از نخستین شبکه های ماهواره ای دینی است که از تاریخ 8/8/88 شروع به فعالیت نمود و بصورت تخصصی در حوزه معارف حضرت سلطان علی ابن موسی الرضا فعالیت میکند. و از انجا که امام رضا علیه السلام به حوزه های معارفی ، اخلاق و سبک زندگی و فرق و ادیان توجه ویژه تری داشتند . شبکه ثامن نیز در این سه حوزه برنامه های بسیار جدی و تخصصی دارد.  

 

هدف از برگذاری این جشنواره  چیست؟

 

امام رضا علیه السلام در حدیثی می فرماید خداوند رحمت کند هر کس که امر ما را زنده کند از حضرت سوال شد امر شما چگونه زنده می شود حضرت فرمودند علوم ما را بیاموزد و به دیگران بیاموزاند زیرا اگر مردم محاسن کلام ما را بدانند از ما تبعیت میکنند. و بر اساس همین دستور  انتشار محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام بخصوص امام رضا علیه السلام یکی از وظایفی است که ما باید در راستای خدمتگذاری به ساحت اهل بیت انجام دهیم .  امروز بهترین  راه انتشار محاسن کلام اهل بیت علیهم السلام استفاده از ابزار رسانه است و لذا اگر بخواهیم به مضمون این فرمایش عمل کنیم باید به ابزار رسانه مجهز باشیم. و در این میان هنرمندان و علاقه مندان زیادی هستند که به ابزار رسانه مسلط هستند و توانایی تولید کلیپ ، موشن گرافی ، مستند و... را دارند و مایلند که با تولید اثار خلاق و تاثیر گذار  خدمتی  به ترویج معارف امام رضا ع  داشته باشند. و یا اثاری در این رابطه تولید کردند ولی این اثار دیده نشده و انچنان که باید مورد استفاده قرار نگرفته است زیرا ابزاری برای انتشار اثار و دیده شدن اثارشان را ندارند. شبکه ثامن میتواند رسانه خوبی برای این هنر مندان باشد و اثار ارزنده شان را در انتن شبکه ثامن و با نام خودشان منتشر کنند و به چشم ارادتمندان امام هشتم بنشانند. هدف از برگذاری این جشنواره شناسایی و تشویق این هنرمندان در گوشه و کنار جهان و راه اندازی یک کمپین بزرگ تولید اثار رسانه ای در جهت نشر معارف اهل بیت بخصوص امام رضا علیه السلام می باشد.

 

 

 

 

جشنواره در چه قالب هایی برگزار می گردد؟

در این جشنواره آثاری که در قالب های همچون: کلیپ، موشن گرافی، استاپ موشن، پویا نمایی، مستند ، فیلم داستانی، برنامه تلوزیونی  اعم از برنامه های کارشناس محور ، پلاتو ، تاک شو و قطعه صوتی اعم از سرود ، مداحی، دیکلمه و... باشد پذیرفته می شود.

 

موضوعات این جشنواره چیست؟

این جشنواره بنا دارد بصورت تخصص به حوزه معارف امام رضا علیه السلام بپردازد و مباحثی اعم از معارف و احادیث رضوی ، سبک زندگی از منظر امام رضا علیه السلام ، اخلاق از منظر امام رضا علیه السلام ، دعا و معنویت در سیره امام رضا علیه السلام ، امام رضا علیه السلام در رزمگاه ادیان ، تاریخ امام رضا علیه السلام ، فرزندان و یاران امام رضا علیه السلام، اشعار و دلگویه های رضوی، کرامات و معجزات امام رضا علیه السلام، حرم مطهرو زیارت ، قدمگاه های امام رضا علیه السلام در ایران . و... از جمله موضوعات رقابتی این جشنواره میباشد.

 

علاقه مندان تا چه تاریخی می توانند آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند؟

 

زمان ارسال آثار تا تاریخ: 30 آذر 99 می باشد و علاقمندان می توانند از راه های ذیل آثار خود را از یکی از طرق ارسال کنند:
کد پستی: 3713744985
تلفن : 98253783766700
شبکه های اجتماعی( واتساب، تلگرام ، ایتا) 09918884002
ایمیل : saamentv@chmail.ir

که توضیحات کامل ان در پوستر جشنواره قید شده است .

 

اگر علاقه مندان آثار خوبی در موضوعات غیر امام رضایی هم داشته باشند می توانند برای جشنواره ارسال کنند؟

 

بله آثار خلاق و جذاب  رسانه ای در حوزه های  معنوی وعرفانی ، سایر اهل بیت(ع)، مسال اخلاقی و ... هم پذیرفته می شود ولی آثار مرتبط با امام رضا علیه السلام از اولویت و امتیاز بالاتری برخوردارند.

 

جشنواره صرفا در حوزه تولیدات رسانه ای است و یا می توان آثار هنری مانند خطاطی و نقاشی و داستان نویسی هم برای جشنواره ارسال کرد؟

 

جشنواره صرفا در موضوع آثار رسانه ای اعم از فیلم و کلیپ و مستند و... است و بنا نداریم به حوزه های دیگر هنری ورود کنیم.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: رسانه امام رضا ع امام رضا علیه السلام فیلم و کلیپ امام رضا ع شبکه ثامن اهل بیت ع رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی

سید حسین سیدی اظهار داشت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در چارچوب ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، برگزاری چهار جشنواره شعر عربی، ترکی، فارسی و شعر کودک و نوجوان را همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شایان توجه شاعران از این بخش جشنواره اشاره و رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا را برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر قلمداد کرد.

به گفته سیدی، در دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد تاکید کرد: در چارچوب توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعر‌ها در تراز ملی و استانی باشند.

به گفته وی، در این صورت است که شاهد مجموعه شعر ناب در حوزه شعر فارسی رضوی خواهیم بود.

برگزاری محافل شعرخوانی در عراق، ترکیه و افغانستان

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین المللی برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه همچنین در افغانستان برگزار خواهد شد.

به گفته سیدی علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی، جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و هدف از برگزاری این برنامه‌ها را توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار، عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • حدیث امام حسن علیه السلام درمورد ماه مبارک رمضان
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • بزرگترین پویش مردمی « شهر همدل » در مازندران آغاز شد
  • چرا امام حسن (علیه السلام) را مجتبی و کریم اهل بیت می‌گویند؟
  • ولادت امام حسن (ع)
  • حدیث امام حسن (ع) درمورد معنای بزرگواری
  • آیا صلح امام حسن (ع) سازش و تسلیم بوده است؟