Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-16@21:49:07 GMT

قیمت موبایل باید در سامانه ۱۲۴درج شود

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۱۷۸۸

قیمت موبایل باید در سامانه ۱۲۴درج شود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین غروی رام رییس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، ضمن اشاره به لزوم شفاف سازی در تمام سطوح اقتصادی، گفت: طی سال‌های اخیر با پیدایش سامانه‌های متعدد در حوزه بازرگانی و خدمات، نظارت بر این بخش بیش از پیش شده و تخلفات به حداقل رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس هیات‌ مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی ادامه داد: این اتفاق در جریان تامین و عرضه کالا تاثیرات مثبتی را ایجاد کرده است و اتصال این سامانه‌ها به یکدیگر شرایط را روز به روز بهتر نیز خواهد کرد.

او سامانه‌های مرکز توسعه تجارت الکترونیک، همتا، ۱۲۴ و سامانه جامع گارانتی را شبکه‌ای هوشمند به منظور شفاف سازی دانست و افزود: ما در انجمن واردکنندگان موبایل همواره از همکاران خود خواسته‌ایم تا مبتنی بر عملکرد این سامانه‌ها قدم بردارند.

غروی رام افزود: در همین راستا ثبت قیمت تمام شده موبایل‌های وارداتی و آماده عرضه در سامانه ۱۲۴ مکرر  مورد تاکید ما قرار گرفته است. طبق مصوبه وزارت صمت شرکت‌های واردکننده مکلف به اعلام قیمت‌ها به این سامانه هستند. از این رو واردکنندگان تلفن همراه نیز از این قائده مستثنا نیستند و باید به صورت مداوم قیمت موبایل‌های وارداتی خود را به این سامانه اعلام کنند.

به گفته غروی رام این سامانه در حمایت از حقوق مصرف کننده راه اندازی شده است و باید جهت حفظ حقوق مصرف کنندگان و آگاهی ایشان از قیمت واقعی موبایل‌هایی که خریداری کرده اند هیچ کوتاهی صورت نگیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل گفت: بناست در آینده‌ای نزدیک با درخواست انجمن واردکنندگان موبایل و فراهم کردن زیرساخت‌ها، سازمان حمایت با همکاری سامانه همتا و مرکز توسعه تجارت الکترونیک قیمت موبایل خریداری شده را همزمان با روشن شدن گوشی برای مصرف کننده پیامک کند. به این ترتیب مصرف کننده از قیمت واقعی گوشی و اینکه کدام واردکننده آن را وارد کشور کرده است مطلع خواهد شد. از این رو اعلام دقیق قیمت‌ها توسط واردکنندگان همچون گذشته به سامانه ۱۲۴ به شفافیت و تسهیل این فرآیند کمک خواهد کرد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تجارت الکترونیک تلفن همراه موبایل قیمت موبایل واردکنندگان موبایل قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت انجمن واردکنندگان موبایل سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۱۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است

رضا کنگری گفت: هم اکنون توزیع کالاهای اساسی همچون برنج و شکر با نرخ مصوب در حال انجام است به طوری‌که محدودیتی در عرضه وجود ندارد.

او با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی هرکیلو شکر را با قیمت ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان به بنکداران می‌دهد، افزود: بنکداران شکر را با قیمت ۲۶ هزار و ۸۰۰ تومان در اختیار اتحادیه‌ها  قرار می دهند و در نهایت با نرخ مصوب ۲۸ هزار تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد.

کنگری قیمت هرکیلو برنج هندی برای مصرف کننده را ۳۵ هزارتومان و برنج پاکستانی ۳۸ هزارتومان اعلام کرد و گفت: برنج خارجی در حال تامین است و هم اکنون محدودیتی در این زمینه نداریم.

او ادامه داد: تجار و واردکنندگان ملزم هستند واردات برنج خارجی را منوط به خرید برنج ایرانی انجام بدهند، به طوریکه به‌ازای واردات هر ۲ کیلوبرنج خارجی یک کیلوبرنج ایرانی از کشاورزان خریداری کنند.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه قیمت حبوبات در بازار آزاد متفاوت شده است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی با ورود به بازار حبوبات نظارت های لازم را انجام می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • هزینه تعمیرات موبایل در تهران
  • قیمت روز انواع تلفن همراه در ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • برگزاری انتخابات حمایت از حقوق مصرف کنندگان
  • با این مواد ارزان‌قیمت سلامت شوید
  • نظارت بر بازار حبوبات در حال انجام است
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی درباره تخلف احتمالی در واردات ذرت
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل
  • قیمت کود اوره در سال جدید اعلام شد
  • بالا رفتن قیمت جوجه یکروزه در بازار/ قیمت ها را تعدیل کنید
  • روش تعیین افزایش نرخ حمل ونقل کالاها ناکارآمد است