Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا باقری در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، با اشاره به رفتارهای مستمر و طعنه آمیز رئیس جمهور آمریکا در مورد مشکلات مردم ایران و کمک به ایران آن هم در شرایطی که خود آمریکا دچار بحران در مدیریت کرونا است، گفت: این نوع رویکرد چند کاربرد برای ترامپ دارد اول اینکه می خواهد افکار عمومی دنیا را به جایی غیر از آن منجلاب مشکلاتی که خود امریکایی ها گرفتار آن هستند هدایت کند و افکار را به سوی دیگری سوق دهد در این بین بر کسی پوشیده نیست که ایران به عنوان دشمن دیرینه و اصلی امریکایی ها مدیریت شان در کرونا برای مردم دنیا می تواند درس آموز باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترامپ از اینکه علی رغم تمامی تحریم های ظالمانه آمریکا ما توانسته ایم کرونا را در حد مطلوبی به یک کنترل نسبی برسانیم، پریشان است. امریکایی ها و در راس آن ترامپ نمی خواهند که این موضوع به موضوع داغ محافل خبری تبدیل شود، برای همین سعی می کنند از هر فرصتی برای به حاشیه بردن این موفقیت مردم ایران، این کارها را انجام می دهند.

باقری در پاسخ به این سوال که اصلی ترین عامل بازدارنده در مواجه با جو سازی شبکه های وابسته به نظام سلطه گر آمریکا و انگلیس از شرایط داخلی کشورمان چیست، تصریح کرد: مهمترین عامل عملکرد حرفه ای درست و قاطعانه خود شبکه های داخلی و خبرگزاری ها روزنامه ها و موارد اطلاع رسان ما است؛ یعنی اگر که رسانه های داخلی به ویژه شبکه های برون مرزی ما بتوانند به خوبی مدیریت رسانه ای این بحران را کنترل کنند فرصتی برای بیگانگان ایجاد نمی شود و این مهم ترین و اصلی عامل بازدارنده است.

این فعال رسانه‌ای با توجه به اینکه شبکه های غربی در ادامه فعالیت های فتنه جویانه خود قصد دارند ایران را کشور قحطی زده و دچار بحران اقتصادی شدید معرفی کنند تا با این ترفند حوادثی مثل آبان ماه راه اندازی شود، در مورد نقش شبکه های برون مرزی در مقابله با این جو سازی ها گفت: شبکه های برون مرزی با توجه به شرایط فعلی باید حقایق ایران را منعکس کنند، فروشگاه های ما که پر از مواد مختلف شوینده، غذایی و حتی توزیع ماسک است، تصویر واقعی از ایران را نشان می دهد، این تصویر کنار تصاویری که مردم دنیا دارند از غارت فروشگاه ها در امریکا، انگلیس و آلمان می بینند، برای مردم دنیا درس آموز خواهد بود.

وی افزود: وجود همدلی که مردم ایران در مقابل کرونا نسبت به هم دارند، یک وضعیت نادر و استثنایی دردنیا رقم زده است، در هبچ جای دنیا مردم کشور ها این گونه به همدلی در برابر کرونا از ساخت و تولید ماسک های خانگی و کارگاهی تا کمک و همیاری در سایر سطوح وجود ندارد، کارهای جهادی که انجام می شود پوشش این ها می تواند تصویر واقعی را از ایران به نمایش بگذارد.

باقری درباره روش هایی که شبکه های برون مرزی در طرح ریزی اقدامات مقابله ای خود با شبکه های معاند می توانند بهره ببرند، گفت: عمدتا روش های ما باید اقناعی و روش های پاسخ دهی و رسوا کننده عملیات رسانه های بیگانه باید باشد؛ یعنی دروغ های آن ها را باید پاسخ دهند و علاوه بر آن گزارش های فعالانه خودشان را تولید کنند.

وی فاکتورهایی را که شبکه های برون مرزی برای حضور در عرصه بین الملل باید رعایت کنند، گفت: سرعت و دقت مطالب بسیار مهم است، اگر که در برخی از مواردی که در داخل ایران منتشر می شود اما اطمینان از آن خبر ها کمتر است باید شجاعانه این را بیان کنند که این اخبار یا اشتباه بوده که پخش شده یا دقت لازم در آن انجام نشده، مثل آنچه که درباره سامانه به اصطلاح مستعان در مورد آن ها ما شاهد بودیم. اگر که ما این شجاعت را در برابر رسانه های داخلی و اخبار سوگیرانه خودمان نداشته باشیم، مطمئنا این تبدیل به یک مسئله و بحران برای ما در رسانه های بیگانه خواهد شد. اما ما خودمان می توانیم با استفاده از ظرفیت های موجود، صداقت، سرعت و دقت لازم این گردنه ها را پشت سر بگذاریم.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا تلویزیون

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا تلویزیون ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا تلویزیون شبکه های برون مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا

محمدرضا سلامی ریک در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به اهمیت حفظ و حراست از تنوع زیستی، نظارت و کنترل بر ورود و خروج حیات وحش و شکار و صید غیر مجاز در سطح مناطق تحت مدیریت و در جهت همکاری و هماهنگی و استفاده مطلوب و مؤثر از نیروها، طی جلسه‌ای با جانشین ناوگروه شناوری و فرمانده گروهان مرزی آستارا تفاهم نامه همکاری ۲ جانبه تنظیم و به امضا طرفین رسید.

وی افزود: تا بر اساس مفاد این تفاهم نامه اقدامات مشارکتی لازم جهت حفظ و حراست از مناطق، برخورد با قاچاقچیان انفال و متخلفان زیست محیطی انجام می‌گیرد.

سلامی ریک ضمن قدردانی از همکاری‌های مرزبانی شهرستان آستارا طی سال گذشته در برخورد با متخلفان زیست محیطی گفت: با توافقات صورت گرفته در این جلسه از عوامل مجموعه مرزبانی درخواست شد در صورت مشاهده و وجود هر گونه آلودگی‌های زیست محیطی در حوزه‌های آب، خاک و هوا، تخریب و شکار و صید موضوع را در سریع‌ترین زمان ممکن به محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای جلوگیری از این تخلفات به عمل آید.

کد خبر 6064557

دیگر خبرها

  • وضعیت فعلی بازار گناوه زیبنده نیست/ لزوم برخورد با متخلفان
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری مرزبانی با محیط زیست شهرستان مرزی آستارا
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • توسعه شبکه کاسبان امین در قم
  • انفجار مین در قصرشیرین باعث فوت یکی از عشایر منطقه شد
  • شبکه ماهواره‌ای اینترنشنال در آستانه تعطیلی
  • اهمیت روز قدس امسال/ ایستادگی روزه‌داران غزه در برابر رژیم سفاک
  • افشاگری سردبیر سابق؛ ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی | انحلال دفتر لندن و تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس
  • شبکه‌های معاند فارسی‌زبان به بی‌پولی افتادند