Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@06:49:58 GMT

منتظر پایان مهلت ۱۰۰ روز الکاظمی هستیم

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۲۳۶

منتظر پایان مهلت ۱۰۰ روز الکاظمی هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، سعد المطلبی عضو ائتلاف دولت قانون عراق به موضع گیری درباره مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور و عملکرد وی پرداخت.

وی افزود: الکاظمی به تنهایی مسئول اشتباهاتی است که در قبال حشد شعبی مرتکب شده است؛ زیرا وی نخست وزیر است و تصمیم آخر را وی اتخاذ می‌کند. دولت الکاظمی در ابتدا راه خود به گونه‌ای عمل کرده که گویا یک مرکز اطلاع رسانی است و نه دولتی که امور کشور را به پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

المطلبی تاکید کرد: ائتلاف دولت قانون منتظر پایان مهلت ۱۰۰ روزه الکاظمی است تا موضع خود را در حمایت یا عدم حمایت از این دولت به همراه گروههای سیاسی دیگر اعلام کند. مدت ۱۰۰ روزه وی در اول ماه محرم الحرام به پایان می‌رسد.

این در حالی است که محمد العزی نماینده پارلمان عراق هم درباره عملکرد دولت مصطفی الکاظمی با دیده تردید نگریسته بود.

گفتنی است که دو روز قبل هم محمد مهدی البیاتی از مسئولان سازمان بدر عراق گفته بود: خط مشی مصطفی الکاظمی تاکنون مبهم است و طی ماههای آتی با روشن شدن نیاتش هر رخدادی ممکن است که رخ دهد. حیدر العبادی نخست وزیر اسبق، حشد شعبی را در رأس نیروهای امنیتی قرار داد و حتی ضمن گارد تشریفات؛ اما الکاظمی این کار را نکرده است. الکاظمی به دنبال خودنمایی به هر شکلی است و دستور بازداشت نیروهای حشد شعبی به اتهام حمله به سفارت آمریکا در بغداد و سکوت در قبال حمله ترکیه به عراق، تناقض در تصمیماتش را نشان می‌دهد. الکاظمی توان انحلال حشد شعبی را ندارد. حتی رئیس جمهور عراق هم نمی‌تواند اینکار را انجام دهد زیرا حشد شعبی به اراده مرجعیت و ملت عراق شکل گرفته است.

لازم به ذکر است یگان مبارزه با تروریسم عراق در اقدامی هماهنگ با منویات آمریکا در این کشور اقدام به حمله به مقر کتائب حزب الله عراق کرده بود و شماری از نیروهای مقاومت را بازداشت کرده بود. این حمله به مقر گردان‌های حزب الله عراق وابسته به نیروهای حشد شعبی موجی از واکنش‌های منفی را در میان محافل سیاسی عراقی برانگیخته به صورتی که اکثر شخصیت‌های سیاسی این کشور حمله مذکور را به ضرر عراق دانستند.

کد خبر 4964533

منبع: مهر

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عراق ائتلاف دولت قانون ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا ایران عربستان سعودی لبنان روسیه فلسطین سوریه افغانستان الحاق کرانه باختری امارات متحده عربی حشد شعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق

پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پایگاه نظامی عین‌الاسد در غرب عراق که محل استقرار شماری از نظامیان اشغالگر آمریکایی در این کشور است، امروز مورد حمله پهپادی قرار گرفت و یک مقام آمریکایی در این باره به خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که پایگاه مذکور مورد حمله پهپادی قرار گرفته است.

این حمله تنها ساعاتی پس از آن صورت گرفت که گردان‌های حزب‌الله عراق اعلام کرد نیروهای مسلح آن‌ها، حملات علیه نیروهای آمریکایی را از سر خواهند گرفت.

این گروه مقاومت عراقی تصریح کرد: به دلیل عدم پیشرفت در زمینه خروج نظامیان آمریکایی (از عراق) در سفر (اخیر) «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق به واشنگتن، حملات را از سر می‌گیریم.

دو روز پیش سازمان «الحشدالشعبی» عراق از حمله به پایگاه نظامی «کالسو» واقع در استان «الانبار» خبر داده بود.

«علا الناشی» نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تاکید کرد: همزمان با حضور هیأت عراقی به ریاست محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق در واشنگتن، آمریکا حمله‌ای متجاوزانه علیه پایگاه‌های وابسته به نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی در استان بابل انجام می‌دهد.

السودانی نخست وزیر عراق به تازگی به واشنگتن سفر و درمورد زمان پایان مأموریت نظامیان آمریکایی در این کشور گفت‌وگو کرد.

الناشی تاکید کرد: تجاوز آمریکا وقاحت و بی مسؤولیتی علیه نیروهای امنیتی و الحشدالشعبی عراق به شمار می‌رود.

وی از دولت عراق خواست که به منظور حفظ کرامت عراقی‌ها، علیه مسؤولان آمریکایی در شورای امنیت شکایت کند.

منبع: ایرنا کد خبر 746999

دیگر خبرها

  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • هیچ دستورالعملی برای واردات خودرو منتظر ابلاغ نیست
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • آمریکا و رژیم صهیونیستی عامل حمله به پایگاه حشد شعبی هستند
  • پایان مهلت هیئت مقررات زدایی به سازمان دامپزشکی(خبر اختصاصی*)
  • یک شهید و هشت زخمی در حمله به مقر حشد شعبی عراق
  • جزئیات حمله به پایگاه «کالسو» در استان «بابِل» عراق
  • حماس حمله به مقر حشد شعبی عراق را محکوم کرد
  • نماینده عراقی: بغداد باید علیه آمریکا به شورای امنیت شکایت کند