Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، فرهاد قلی‌نژاد مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پس از انتشار فیلم کشتار خرگوش وحشی در فضای مجازی در ده روز گذشته، اقدامات شناسایی متخلفان با همکاری همیاران محیط زیست انجام شد.

او ادامه داد: چند روز پس از انتشار فیلم، متخلفان که ساکن یکی از روستا‌های شمال استان بوشهر هستند، شناسایی شدند و هم اکنون پرونده شکایت آنها در مرجع قضایی در حال رسیدگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستگیری عاملان کشتار خرگوش‌های وحشی در استان بوشهر

قلی‌نژاد گفت:هر گونه شکار و صید گونه‌های جانوری نیازمند گرفتن مجوز‌های قانونی از سازمان حفاظت محیط زیست است و در غیر این صورت جرم محسوب می‌شود و برای آن در قانون مجازات تعیین شده است.

او افزود: از عموم مردم، همیاران و دوستداران طبیعت تقاضا داریم در پیشگیری از تخلفات شکار و صید و دستگیری متخلفان محیط بانان و اداره کل حفاظت محیط زیست استان را یاری کنند.

خرگوش وحشی از گونه‌های ارزشمند حیات وحش است که نقش مفیدی را در چرخه طبیعت دارد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: بورس کرونا ریحانه عامری فیلم فضای مجازی جرم قانون اخبار حوادث استان بوشهر خرگوش ویدئو کشتار حوادث بوشهر متخلفان وحشی اخبار بوشهر ویدیو عکس فیلم کلینیک اخبار تهران حوادث تهران انفجار حادثه ایران مرد محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات

    به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسعود معصوم شاهی گفت: نگهداری حیات وحش حتی به صورت موقت توسط شهروندان بر خلاف آئین نامه اجرایی قانون شکار و صید است و زنده گیری، تیمار و رهاسازی حیات وحش نیاز به تجربه و تخصص داشته و قبل از رهاسازی باید سلامت آن توسط دامپزشک تأیید و در محل‌هایی با نظر کارشناسان مربوطه انجام شود.   رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کلات افزود: این شهرستان دارای تنوع زیستی ویژه ای از جمله گونه‌های پرندگان شکاری است و این پرندگان نقش مهمی در هرم غذایی و حفظ و پایداری اکوسیستم‌ها دارند و جمعیت پرندگان، خزندگان، جوندگان، دوزیستان و حتی حشرات را کنترل کرده و از طغیان جمعیت آنها جلوگیری می‌کنند.   وی گفت: انتظار است شهروندان در صورت مشاهده هر گونه پرنده آسیب دیده مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست کلات 34724044 یا شماره تماس گویا 24 ساعته 1540 و 09150043345 اطلاع رسانی کنند.

 

دیگر خبرها

  • دستگیری دو شکارچی متخلف در خوسف
  • بازرسی از عملکرد صنف فروش پرندگان و ماهیان زینتی در گرمسار
  • تیمار و رهاسازی ۱۲ پرنده وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • ‍ تیمار و رها سازی پرندگان وحشی در طبیعت شهرستان کلات
  • شکارچی گراز در رضوانشهر به جریمه نقدی محکوم شد
  • ۴۰ پرنده در طبیعت شهر مشهد رهاسازی شد
  • ۴۰ پرنده غیر مجاز صید شده به طبیعت مشهد بازگردانده شدند
  • ۴۰ پرنده غیر مجاز صید شده در مشهد به طبیعت بازگردانده شدند
  • دستگیری شکارچی منطقه حفاظت شده قمصر و برزک با ۱۸ قطعه لاشه
  • دستگیری سه شکارچی متخلف در قزوین