Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@04:25:54 GMT

سرما بخورید تا کووید -۱۹ نگیرید!

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۴۵۰

سرما بخورید تا کووید -۱۹ نگیرید!

دانشمندان آلمانی معتقد هستند که ابتلای یک فرد به بیماری سرماخوردگی می‌تواند سطحی از ایمنی را برای وی در مقابل بیماری کووید -۱۹ ایجاد کند.

به گزارش ایمنا، محققان در سراسر جهان در حال تلاش برای یافتن چیزی هستند که بتواند به مبارزه با کرونا ویروس جدید کمک کند و جوامع دنیا را از قرنطینه و ترس ابتلاء به کووید -۱۹ نجات دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان می‌گویند سلول‌های T به اندازه پادتن‌ها مهم هستند. در یک مطالعه جدید، محققان بر این باورند که سلول‌های تی (T) ممکن است کلید محافظت در برابر ویروس باشند و قرار گرفتن در معرض ویروس و بیماری سرماخوردگی می‌تواند سطحی از ایمنی را برای مقابله با کرونا ویروس در بدن فراهم کند.

بر اساس گزارشی از تلگراف، دانشمندان دانشگاه "توبینگن"(Tubingen) در آلمان می‌گویند که سلول‌های T مانند پادتن‌ها یا همان آنتی‌بادی‌ها نقشی اساسی در فراهم کردن ایمنی در برابر کووید -۱۹ دارند.

سلول‌های T نوعی گلبول سفید هستند که با سیستم ایمنی بدن ما برای مقابله با مهاجمان خارجی از جمله ویروس‌هایی مانند "SARS-CoV-۲" کار می‌کنند.

محققان برای به دست آوردن نتایج مورد نیاز خود، نمونه خون افرادی را که از کووید -۱۹ بهبود یافته‌اند و همچنین افرادی که هنوز آلوده نشده‌اند، جمع‌آوری کردند و آنها را با یکدیگر مقایسه کردند.

نتیجه حاکی از آن بود که ۸۱ درصد از ۱۸۵ نفری که به کرونا ویروس آلوده نشده بودند، دارای واکنش سلول T به ویروس بودند.

آیا قرار گرفتن در معرض سرماخوردگی می‌تواند ما را در برابر کووید -۱۹ محافظت کند؟

محققان دریافتند که این واکنش با قرار گرفتن این افراد در معرض سرماخوردگی در گذشته مرتبط است، به این معنا که افرادی که در معرض ویروس سرماخوردگی قرار گرفته‌اند، می‌توانند از میزان ایمنی خاصی در برابر بیماری بسیار مسری کووید -۱۹ برخوردار باشند.

این مطالعه در بخش وب‌سایت "تحقیقات علمی پیش از چاپ "Research Square" منتشر شده است و هنوز مورد داوری همتا قرار نگرفته است. داوری همتا، بازنگری با دقت یا داوری دقیق به روند بازنگری همه‌جانبه مقاله‌های علمی توسط متخصصان همان رشته گفته می‌شود.

این نخستین بار نیست که ابتلاء به سرماخوردگی رایج به ایجاد نوعی از محافظت در برابر کرونا ویروس مرتبط می‌شود. به عنوان مثال "جان بل" استاد برجسته پزشکی در دانشگاه آکسفورد به این مسئله اشاره کرده است. به گفته وی، افراد جوان در مقایسه با بزرگسالان بیشتر در معرض سرماخوردگی قرار دارند، به همین دلیل است که کووید -۱۹ با شدت کمتری آنها را درگیر می‌کند.

علاوه بر این، مجله Science در همین رابطه دو مطالعه منتشر کرده که در مورد سلول‌های T و نقش آنها در کمک به بدن در مبارزه با کروناویروس تمرکز دارد. بر اساس این مطالعات، کسانی که مبتلا به کووید -۱۹ هستند، دارای سلول‌های T هستند که به طور خاص ویروس "SARS-CoV-۲" را هدف قرار می‌دهند و می‌تواند به آنها در بهبودی کمک کند.

از طرفی مشاهده محققان نشان می‌دهد که افرادی که هنوز به کرونا ویروس آلوده نشده‌اند نیز دارای همین نوع خط دفاعی سلولی هستند و این احتمالاً به این دلیل است که آنها قبلاً در معرض سرماخوردگی قرار داشته‌اند.

برخی از سرماخوردگی‌های متداول در اثر انواع مختلفی از خانواده کرونا ویروس‌ها ایجاد می‌شود که بسیار کمتر از "SARS-CoV-۲" خطرناک هستند.

لازم به ذکر است که هنوز هیچ درمانی برای سرماخوردگی وجود ندارد و با مراقبت باید منتظر ماند تا پس از گذشت حدود یک هفته تا ۱۰ روز بدن بر آن پیروز شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 431786

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کووید ۱۹ کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا سرماخوردگی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق معرض سرماخوردگی کرونا ویروس سلول های T

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، محققان گزارش می‌دهند که دو سوم بیماران مبتلا به کووید شدید هنوز یک سال پس از بیماری خود دارای مشکلات جسمی، روانی و فکری هستند.

دکتر «آنیل ماکام»، محقق ارشد و دانشیار پزشکی در دانشگاه کالیفرنیا، گفت: «این گزارش بر معضل مداومی که میلیون‌ها بازمانده از شدیدترین و طولانی‌ترین بیماری کووید در سراسر جهان با آن مواجه هستند، تأکید می‌کند.»

برای این گزارش، محققان ۱۵۶ نفر را مورد مطالعه قرار دادند که مبتلا به عفونت‌های کووید به قدری شدید شده بودند که نیاز به انتقال به بیمارستان‌های مراقبت‌های حاد طولانی‌مدت داشتند. میانگین سنی آنها ۶۵ سال بود و اکثر آنها گفتند که قبل از ابتلا به کووید سالم بوده اند.

به گفته محققان، بیماران اغلب بقای خود را به عنوان یک "معجزه" توصیف کردند. اما افزودند که بهبودی آنها بسیار بیشتر از حد انتظار طول کشیده بود.

در میان شرکت‌کنندگان، ۶۴ درصد گزارش کردند که یک سال پس از بیماری خود مشکلات سلامتی مداوم، از جمله علائم جسمی (۵۷٪)، تنفسی (۴۹٪)، روانپزشکی (۲۴٪) و شناختی (۱۵٪) داشتند.

نتایج نشان می‌دهد که تقریباً نیمی از آنها (۴۷%) بیش از یک نوع مشکل داشتند و از هر پنج نفر (۱۹%) یک نفر همچنان به اکسیژن مکمل نیاز داشت.

این بیماران همچنین از مشکلات سلامتی ناشی از اقامت طولانی مدت در بیمارستان، از جمله زخم بستر دردناک و آسیب عصبی که استفاده از بازوها یا پاهای آنها را محدود می‌کرد، شکایت داشتند.

نتایج نشان می‌دهد اگرچه از هر پنج نفر (۷۹٪) چهار نفر گفتند که سلامت کامل خود را به دست نیاورده‌اند، تقریباً همه (۹۹٪) به خانه بازگشته‌اند و از هر پنج نفر (۶۰٪) سه نفر به سر کار بازگشته‌اند.

کد خبر 6077135

دیگر خبرها

  • فریبکاری در دنیای ویروس‌ها!
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند
  • ویروس‌ها هم کلاهبرداری می‌کنند!
  • گرمای شدید موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود
  • این پنیر را بخورید تا آلزایمر نگیرید
  • بازماندگان کووید شدید ماه‌ها بعد با مشکلات سلامتی مواجه می شوند
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ابداع یک داروی جدید برای درمان آنفلوانزا!
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!
  • کشور در محاصره ۳ ویروس