Web Analytics Made Easy - Statcounter

با شیوع بیماری کووید_19، مردم یا کارمندان در معرض تماس با ارباب‌رجوع، کادر درمان بویژه در بیمارستان‌ها و... دچار چالش‌های پرشماری شدند. چالش‌هایی که هم ابعاد جسمانی و هم ابعاد روانی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. آسیب‌های روان‌تنی، کاهش کارآمدی، استرس و... همگی از چالش‌هایی هستند که افراد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش پول نیوز بنابر اعلام دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، نوشیدنی‌ها مختلفی وجود دارند که می‌توانند به کاهش آسیب‌های جسمی و روانی افراد کمک کنند. آبمیوه‌ها،‌ شربت‌ها، دمنوش‌ها،‌ شیره مغزها و دانه‌های روغنی گوناگونی وجود دارد که نحوه تهیه و مصرف آنها در پی می‌آید.


آبمیوه‌ها
آبمیوه‌هایی شامل: آب سیب، آب سیب و هویج همراه قدری از پورە آنها و آب کامل پرتقال همراه با بخش سفید آن


شربت‌ها
شربت‌هایی مثل شربت تخم بالنگو یا تخم شربتی همراه با گلاب، شربت گلاب و زعفران و شربت عسل‌آب ساده و شربت عسل‌آب نارَنجی
_ شربت عسل‌آب ساده: یک استکان آب حدود 150 سی‌سی را همراه با یک قاشق مرباخوری عسل می‌توانید تهیه کنید.
_ شربت گلاب و زعفران: شربت عسل‌آب ساده به همراه 2 تا 3 قاشق غذاخوری گلاب و حدود 15 میلی‌گرم زعفران (به اندازه‌ای که رنگ و بوی زعفران به طور ملایم محسوس باشد.) تهیه کنید.


_ شربت تخم بالنگو یا تخم شربتی همراه با گلاب: شربت عسل‌آب ساده + 2 تا 3 قاشق غذاخوری گلاب + 1 قاشق چایخوری تخم بالنگو را تهیه کنید و حدود 20 دقیقه پس از آمیختن، هم زده و بنوشید.
_ شربت عسل‌آب نارَنجی: شربت عسل‌آب ساده + 1 تا 2 قاشق غذاخوری آب نارنج تازە صاف نشده تهیه کنید.
شیره مغزها و دانه‌های روغنی
شیرە بادام به صورت تنها یا ترکیبی: 10 تا 12 عدد مغز بادام درختی شیرین را یک شب در آب بخیسانید، صبح روز بعد آنها را پوست بگیرید و همراه با یک لیوان آب ولرم در مخلوط کن به صورت همگن درآورید و سپس یک قاشق مرباخوری عسل به آن اضافه کنید و تازه بنوشید. می‌توانید تعداد 5 تا 7 عدد مغز پسته، یا یک قاشق مرباخوری پودر نارگیل هم به این مخلوط اضافه کنید.


دمنوش‌ها
دمنوش‌هایی مثل دمنوش بهارنارنج و گل محمدی، دمنوش گل گاوزبان و لیمو و زعفران، دمنوش برگ بادرنگبویە اصلی، دمنوش نعنا، دمنوش لیموعمانی و نعنا، دمنوش بِه و سیب، دمنوش سیب و دارچین، دمنوش هل و دارچین


_ روش تهیه و مصرف دمنوش برگ بادرنگبویه اصلی: نخست مطمئن شوید که برگ بادرنگبویه اصلی در دست دارید: راه تشخیص ساده، ادراک بوی لیمویی از برگ کفمال‌ شدە بادرنگبویە اصلی است. روزی دو بار، هر بار حدود 3 گرم از برگ بادرنگبویه را در قوری چینی ریخته، با یک لیوان آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه روی بخار دم کنید. سپس تا گرم است آن را صاف کرده با کمی عسل یا نبات زرد، یک ساعت پیش از غذا یا دو ساعت پس از غذا بنوشید.


موارد منع و احتیاط مصرف: مصرف مداوم برگ بادرنگبویه در مبتلایان به کم کاری تیروئید مجاز شمرده نمی‌شود. همچنین در بارداری نیز به‌ خاطر اثرات منقبض کنندە رحمی و اثرات ضدتیروئیدی بر روی جنین، نباید مصرف شود.


_ روش تهیه و مصرف دمنوش گل گاوزبان و لیمو و زعفران: برای مقدار مصرف روزانه برای یک فرد بالغ، حدود 5 گرم گل گاوزبان به همراه یک لیموعمانی خشک خردشده و حدود 150 میلی‌گرم زعفران تهیه کنید. سپس ابتدا گل گاوزبان را در حجم حدود 250 سی‌سی آب جوش به مدت ۱۵ دقیقه آرام و ملایم بجوشانید. سپس لیموعمانی خشک و خردشده به آن بیفزایید و اجازه بدهید 5 دقیقه دیگر به طور ملایم بجوشد. در آخر زعفران را بیفزایید و شعله را خاموش کنید و 10 دقیقه به حال خود بگذارید و سرانجام پس از صاف کردن، گرم بنوشید. لیمو هم دمنوش را خوشرنگ و خوشگوار می‌کند و هم برای تپش قلب اضطرابی همراه با داغی بدن و سینه و صورت سودمندتر است. افزودن مقدار اندکی عسل یا نبات به این جوشانده اشکالی ندارد ولی این شیرینی باید ملایم باشد.


موارد احتیاط مصرف: مصرف جوشانده گل گاوزبان در پرفشاری خون بویژه در مواردی که فشارخون بالا در افراد تنومند و پرخون رخ داده باشد، ملاحظاتی دارد و گاه می‌تواند بحران کریز (پرفشاری خون) ایجاد کند. بنابراین آن را یک داروی گیاهی ایمن برای کاهش فشار خون بالا نمی‌شناسیم.

 

منبع: ایسنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: دمنوش آبلیمو پول نیوز کرونا شربت گل گاوزبان تهیه کنید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی

زی‌سان: اسموتی یکی از نوشیدنی‌های محبوب و پرطرفدار در دنیا است که از تکه‌های میوه درست می‌شود. این نوشیدنی یک انتخاب عالی برای یک روز گرم یا پذیرایی از مهمان‌های سرزده است.

به گزارش زی‌سان، علاوه بر این اگر از رژیم غذایی کاهش وزن پیروی می‌کنید، اسموتی می‌تواند جایگزین مناسبی برای آب میوه، میلک شیک یا انواع شیک که درصد چربی و قند بالایی دارند باشد. از آن جایی که اگر بخواهید یک لیوان اسموتی بخرید؛ باید هزینه زیادی بابت آن پرداخت کنید، تصمیم گرفتیم طرز تهیه این نوشیدنی خوشمزه و پرخاصیت را به شما آموزش دهیم تا به راحتی عزیزان‌تان را به یک لیوان اسموتی دعوت کنید. در ادامه ۲ مدل طرز تهیه اسموتی توت فرنگی را می‌خوانید.

پیش از آن که دست‌به‌کار شوید پیشنهاد می‌کنیم خواص توت فرنگی را بخوانید.

آنچه در ادامه خواهید آموخت:

مواد لازم اسموتی توت فرنگی با شیر طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر مواد لازم اسموتی توت فرنگی رژیمی طرز تهیه اسموتی توت فرنگی رژیمی

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی با شیر

مرحله اول: توت فرنگی‌ها را تمیز بشویید و آنها را به مدت چند ساعت در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند.

مرحله دوم: توت فرنگی‌های یخ زده را به همراه شیر سرد و مربای توت فرنگی داخل دستگاه مخلوط کن یا غذاساز بریزید و آن را روشن کنید. صبر کنید تا نوشیدنی شما یکدست شود.

مرحله آخر: زمانی که اسموتی یکدست شد، آن را درون لیوان بریزید و سرو کنید.

طرز تهیه اسموتی توت فرنگی رژیمی

توت فرنگی یخ زده، ماست یونانی، عسل و پودر پروتئین وی را به همراه نصف مقدار آب دستور داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید سپس غذاساز را روشن کنید تا مواد اسموتی یکدست شوند.

*نکته: آب را کم‌کم به اسموتی اضافه کنید تا اسموتی رقیق نشود.

این اسموتی برای صبحانه بسیار مناسب و مقوی است و انرژی روزانه بدن‌تان را تأمین می‌کند.

+ پیشنهاد مطالعه: چگونه توت فرنگی را بشوییم؟

سخن پایانی

سعی کنید اسموتی را تازه درست کنید و میل کنید، اما اگر به هر دلیل فرصت درست کردن آن را ندارید، باید به شما بگوییم اسموتی را ۴۸ ساعت در یخچال و حدود ۲ ماه در فریزر می‌توانید نگهداری کنید.

سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • طرز تهیه دمی گوجه اسپانیایی، یک غذای ساده، سریع و خوشمزه (فیلم)
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید 
  • عکس پیام تهدیدآمیز دانش آموز به معلم در برگه امتحانی
  • پروتئین بار خانگی و روش های درست کردن آن در خانه
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • طرز تهیه کوکی زنجبیلی، ترد و خوشمزه (فیلم)
  • طرز تهیه اسموتی توت فرنگی خوشمزه! یک مُدل با شیر، یک مُدل رژیمی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی
  • سوپ جو دوسر بهترین گزینه برای وعده های کم کالری