Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-25@15:21:18 GMT

برخورد قضایی با اجتماعات غیرضروری در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۲۶۳۲

صراط: رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با برپاکنندگان تجمعات غیر ضروری مانند مراسم عروسی و ترحیم در مشهد برخورد قانونی خواهد شد و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، علی اصغر حسنی روز جمعه با بیان این مطلب افزود: برپایی مراسم عروسی و ترحیم همزمان با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر ابتلا به کرونا ممنوع بود و اکنون که وضعیت مشهد از قرمز هم عبور کرده است این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برپایی مراسم عروسی در شهرستان طرقبه - شاندیز که به لحاظ کرونا در وضعیت سفید قرار دارد با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالار‌های پذیرایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که شهرستان طرقبه - شاندیز در نزدیکی مشهد قرار دارد و بسیاری از مردم این کلانشهر مراسم جشن خود را در این شهرستان ییلاقی برگزار می‌کنند از این بابت خطر وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌ها در این شهرستان با توجه به شرایط گفته شده در حال پیگیری است.

فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز نیز در این خصوص گفت: شمار تالار‌های عروسی در این شهرستان ۸۰ مورد است که از چند روز گذشته و در هفته جاری این تالار‌ها بازگشایی شده‌اند.

سید حسین حسینی افزود: برگزاری مراسم عروسی در این تالار‌ها با رعایت مضاعف پروتکل‌های بهداشتی به صورت استفاده از ظرفیت ۵۰ درصد و تا جایی که امکان دارد در فضای روباز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که موارد تخلف و عدول از دستورالعمل‌های بهداشتی توسط تالار‌های عروسی بسیار محدود و اندک بوده است و تاکنون تنها دو اخطار به مالکان این مراکز داده شده است.

هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی به شهرستان مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را نیز زیرپوشش دارد.

بر اساس اعلام رسمی، تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسیده است.

همچنین تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۶۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۱۹ هزار و ۳۹۷ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.

۶ میلیون و ۴۸ هزار و ۷۴۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان تاکنون درمان شده‌اند.

در این میان آمریکا با دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۱۵۲ بیمار کرونا و ۱۳۰ هزار و ۷۹۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشو‌های برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.

بر اساس آخرین آمار‌های رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: مشهد عروسی کرونا ویروس کرونا صراط نیوز دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراسم عروسی تالار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد

عباس نوروزی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص فیلم منتشر شده از مجموعه ورزشی شهدای لواسان که در آن مکان ورزشکاران آقا و خانم بدون حجاب و به صورت مختلط تمرین می‌کردند، گفت: پس از آگاهی از این اقدام رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

نوروزی از معرفی افراد خاطی توسط سرپرست شهرداری لواسان خبر داد و گفت: با این افراد برخورد قضائی و مسؤولان و متصدیان مجموعه ورزشی برکنار شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات عنوان کرد: با پایان تحقیقات پرونده جهت ادامه رسیدگی برای مرجع قضائی ارسال می‌شود.

کد خبر 6087091

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را در برخورد با بی حجابی توجیه کرده
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/ متصدی برکنار شد
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان/متصدی برکنار شد
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان