Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشور مالزی از اتحادیه اروپا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد و معتقد است راه‌اندازی کمپین ضد روغن پالم به اقتصاد آنها آسیب زده است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، از آنجایی که صادرات روغن پالم مالزی با راه‌اندازی «کمپین ضد روغن پالم» به خطر افتاده این کشور به سازمان تجارت جهانی علیه اتحادیه اروپا شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این گزارش مالزی دومین کشور بزرگ تولید کننده روغن پالم در جهان است و معتقد است که راه‌اندازی این کمپین توسط اتحادیه اروپا به اقتصاد این کشور آسیب وارد کرده است.

محمد خیرالدین امان رازعلی، وزیر تجارت این کشور، در بیانیه‌ای اعلام کرد سیاست‌های اتحادیه اروپا باید بر مبنای سازمان تجارت جهانی باشد.

بر اساس این گزارش، دو کشور مالزی و اندونزی در مجموع 85 درصد روغن پالم جهان را تولید می‌کنند.

در چند سال اخیر، انتقادات زیادی در داخل کشور برای واردات روغن پالم از این کشورها وجود داشت. منتقدان بر این باورند که کیفیت روغن‌ها مناسب نیست و برای سلامتی ضرر دارد.

 

منبع: فارس

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اتحادیه اروپا مالزی اتحادیه اروپا پول نیوز روغن پالم روغن اتحادیه اروپا روغن پالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۲۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کارزار تبلیغاتی در مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا

مولداوی از جمله ۱۵ کشوری است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به استقلال دست یافت. این کشور اروپای شرقی که در همسایگی اوکراین قرار دارد طی سالیان اخیر کوشیده است با دوری از روسیه، به جبهه‌های غرب بپیوندد. تلاش برای پیوستن به اتحادیه اروپا بخشی از تلاش‌های رهبران این کشور است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مایا ساندرو، رئیس جمهور مولداوی امروز (دوشنبه) از آغاز کارزار تبلیغاتی برای همه پرسی به منظور پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا خبر داد و از رهبران مدنی خواست به این کارزار بپیوندند. 

ساندو اعلام کرد براساس برنامه ریزی‌های انجام شده است تا در ماه دسامبر همه پرسی برای عضویت مولداوی در اتحادیه اروپا انجام شود. این فرصتی بزرگ برای کشور است. ما تمایل سیاسی برای برداشتن این گام داریم و مردم مولداوی خواهان آن هستند که بخشی از اتحادیه اروپا باشند. 

رئیس جمهور مولداوی همچنین قرار است در اواخر سال میلادی جاری در انتخابات ریاست جمهوری برای دومین دوره در انتخابات شرکت کند. براساس پیشبینی ها، عضویت مولداوی در صورت پذیرش در همه پرسی، در قانون اساسی نیز درج خواهد شد تا روسای جمهور آتی نتوانند آن را لغو کنند. 

مولداوی با ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت اکنون رهبران طرفدار غربی را در راس امور خود می‌بیند که به دنبال محقق کردن آرزوی پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا هستند. مولداوی در سال ۲۰۲۲ درخواست عضویت خود در این اتحادیه را به ثبت رساند و در ماه مارس همراه با اوکراین پیش نویس چارچوب پیوستن به این نهاد را دریافت کرد. 

روابط مولداوی به روسیه از زمان حمله مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ رو به تیرگی نهاده است، زیرا این کشور به شدت این موضوع را محکوم کرده و خواستار پایان بخشیدن به این جنگ از سوی مقامات کرملین شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بورل: اتحادیه اروپا بر سر تحریم شهرک‌نشینان افراطی به توافق رسید
  • اقدام بی‌سابقه اتحادیه اروپا در تحریم شهرک‌نشینان تندرو صهیونیستی
  • موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین
  • آغاز کارزار تبلیغاتی در مولداوی برای پیوستن به اتحادیه اروپا
  • توافق ضد مهاجرتی اتحادیه اروپا با مصر
  • هرکشور چند نماینده در پارلمان اروپا دارد؟
  • فرایند برداشت میوه درخت نخل روغنی و تولید هزاران تن روغن پالم (فیلم)
  • شولتس: اتحادیه اروپا با پول روسیه برای اوکراین سلاح می‌خرد
  • کمک‌های نظامی جدید یونان در راه اوکراین
  • اتحادیه اروپا برای مهار مهاجران دست به دامن مصر می‌شود