Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجری احداث کارخانه‌های زباله سوز در مازندران، گفت: عملیات بهره‌برداری از پروژه نوشهر آغاز شده و برای ساری در حال حاضر مشکل تامین اعتبار نداریم.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مخاطبان این رسانه با ثبت سوژه‌ای در سامانه فارس من به معضل عدم ساماندهی زباله در مازندران اشاره کردند و خواستار پیگیری درباره حل این معضل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سوژه با عنوان معضل انباشت زباله در مازندران در پی سهل‌انگاری مسؤولین
در سامانه فارس من ثبت شده است در این زمینه خبرنگار فارس به پیگیری این سوژه پرداخته است؛ بهره‌برداری از دو کارخانه زباله سوز ساری و نوشهر می‌تواند نقطه اتکا برای ساماندهی زباله در غرب و مرکز مازندران باشد.

با بهره‌برداری از  این دو کارخانه زمینه ساماندهی بخش اعظمی از زباله‌های استان فراهم می‌شود و می‌توان گفت که گام اساسی برای برون رفت از چالش زباله در استان برداشته می‌شود.

هر چند موضوع پسماند و چالش‌های آن اگر به صورت جدی برنامه‌ی مدونی برای آن نداشته باشیم همچنان دامنگیر خواهد بود اما با بهره‌برداری از این دو پروژه محیط زیست در منطقه غرب و جنوب استان برای مدت‌ها نفس راحت می‌کشد.

بماند که نمی‌توان چهره تخریب شده محیط زیست و منابع طبیعی ناشی از سوء مدیریت چندین ساله در استان مازندران را به حالت اولیه برگرداند اما حداقل جلوی زمینه تخریب بیشتر گرفته می‌شود.

در ارتباط با آخرین وضعیت بهره‌برداری و افتتاح رسمی نیروگاه زباله سوز با بهروز امامی مجری کارخانه‌های زباله‌سوز در استان مازندران صحبت کردیم.

وی با اعلام اینکه عملیات بهره‌برداری از کارخانه زباله‌سوز نوشهر در حال انجام است، گفت: فعالیت این مجموعه به صورت عملیاتی آغاز شده و تنها برنامه‌رسمی برای افتتاح در دستور کار قرار دارد.

 

 

مجری کارخانه زباله‌سوز نوشهر خاطر نشان کرد: براساس تقویمی که در اختیار ما قرار گرفته بود این مجموعه قرار بود افتتاح رسمی این کارخانه توسط رئیس جمهور اعلام شود که با تاخیر کوتاهی مواجه شده است.

 

 

وی در ارتباط با وضعیت کارخانه زباله‌سوز ساری  و مدت زمان بهره‌برداری آن، اظهار کرد: تکمیل این مجموعه نیاز به تامین اعتبار است، وضعیت اعتباری در حال حاضر مناسب است و اقدامات خوبی برای تکمیل این مجموعه در حال انجام است.

امامی با اعلام اینکه عملیات احداث کارخانه زباله‌سوز ساری، سرعت مناسبی پیدا کرده است، افزود: اگر روند تامین اعتبار به همین منوال ادامه داشته باشد، تا قبل از پایان سال این پروژه هم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 


مجری کارخانه‌های زباله‌سوز در مازندران،ادامه داد: پیشرفت فیزیکی عملیات نصب به بیش از ۴۴ درصد رسیده و شاهد پیشرفت فیزیکی عملیات ساختمانی حدود ۶۰ درصدی هستیم.

 

 

به گزارش فارس، روزانه بیش از سه هزار تن زباله در مازندران تولید می‌شود که این زباله در حال حاضر منهای زباله‌های غرب استان مازندران در نوشهر در طبیعت به صورت غیربهداشتی بر اساس اعلام نظر مسؤولان محیط زیست دپو می‌شود.

محیط زیست استان مازندران وضعیت دپو زباله در هیچ یک از نقاط استان را مناسب ارزیابی نکرده است.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

منبع: فارس

کلیدواژه: زباله سوز مازندران بهروز امامی کارخانه زباله سوز کارخانه زباله سوز استان مازندران زباله سوز ساری بهره برداری محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: بر اساس وظیفه ذاتی نیرو‌های یگان حفاظت انجام یک فقره تبصره ذیل ماده ۵۵ به مساحت تقریبی ۱۷ هزار متر مربع از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق گردید.

این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی غربی و نیرو‌های حفاظت شرکتی در مورخه هشتم فروردین ماه انجام شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل تصرف و تخریب اراضی ملی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی پل بسیج مطابق برنامه زمانبندی است
  • انباشت زباله در سواحل مازندران
  • رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • خیز بلند سازمان جهاد کشاورزی اردبیل برای تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم
  • ۱۴۷ طرح مربوط به جهاد کشاورزی اردبیل به بهره‌برداری خواهد رسید
  • ۱۴۷ طرح کشاورزی امسال در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
  • بهره برداری از 147 طرح کشاورزی در سال جهش تولید
  • باز شدن پای مردم به تولید نیازمند بازشدن چشم و گوش همه قوا در امر اقتصاد است
  • اعزام ۲ مصدوم انفجار گاز در نوشهر با بالگرد به مرکز مازندران
  • بهره برداری از پل‌های معلم و قراملک تبریز در خرداد ماه