Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرد و غبار آلودگی هوای اصفهان از شبانگاه روز پنجشنبه آغاز و بنا به اعلام و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان تا آخر وقت روز شنبه ادامه دارد.

در این راستا و بنا به تاکید و توصیه پزشکان، شهروندان برای کاهش اثرات ناشی از پدیده گرد و خاک بر سلامت جامعه توصیه‌های بهداشتی را مد نظر قرار دهند و از هرگونه فعالیتی که به افزایش آلودگی هوا منجر می‌شود تا بازگشت شرایط به حالت مطلوب خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این شرایط به تاکید پزشکان ، بیماران قلبی و تنفسی، مبتلایان به آسم، کودکان و سالمندان باید در فضاهای باز فعالیت نکنند و با خودداری از حضور در سطح شهر در خانه استراحت کنند.

همچنین ورزشکاران و شهروندان از هرگونه فعالیت فیزیکی و ورزشی از جمله دویدن و پیاده روی در این شرایط در فضای باز خودداری کنند.

پزشکان توصیه می‌کنند با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا و راه های مختلف انتقال این بیماری به ویژه از هوا، شهروندان باید توصیه‌هتای بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند و با بسته نگهداشتن درها و پنجره ها و نوشیدن مایعات از عوارض آلودگی گرد و غبار به سلامت خود جلوگیری کنند.

همچنین توصیه شده که در صورت اضطرار برای خروج از منزل از ماسک و عینک استفاده شود.

بنا به اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان به دلیل وزش باد شدید از جهت شمال شرق کشور و خیزش گرد و خاک از جنوب استان سمنان و همچنین فعال شدن کانون‌های گرد و غبار داخلی استان اصفهان، کیفیت هوا در شهرهای شمالی، شرقی، مرکزی و حتی غرب این کاهش یافته است و  این شرایط تا اواخر وقت روز شنبه در اصفهان ادامه دارد. 

کیفیت هوای کلان شهر اصفهان در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت هفت صبح امروز (جمعه)- با میانگین ۱۷۴ در وضعیت ناسالم برای عموم ثبت شد.

 کیفیت هوا در کاشان با میانگین ۱۵۲ و در خمینی شهر با میانگین ۱۶۳ برای عموم مردم ناسالم است؛

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منواکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

اکنون ۱۶ کانون گرد و غبار در استان شناسایی شده است هرچند تعدادی کانون نیز در استان‌ها و کویرهای همجوار در شمال و شرق مانند سمنان و یزد بر این خطه تأثیر می‌گذارند. 

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان آلودگی هوا سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان آلودگی هوا سازمان هواشناسی سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان آلودگی هوا سازمان هواشناسی آلودگی هوا گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 

به گزارش قدس خراسان، روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد توصیه‌های ایمنی را اعلام کرد.

حتی‌المقدور در خانه بمانید و از تردد غیرضروری پرهیز کنید.

اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری کنید.

تا می‌توانید از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نکنید، از مجاور ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق، کابل‌های فشار قوی عبور نکنید و از آسانسور استفاده ننمایید.

همچنین تمامی درها، دریچه‌ها و پنجره‌ها را بسته نگه دارید.

مالکان اجرای طرح‌های ساختمانی می بایست پیشتر با توجه به هشدارهای هواشناسی نسبت به ایمن‌ و پایدارسازی سازه‌های نیمه تمام خود اقدام کنند.

از پارک خودرو در زیر درختان و اماکن خطر آفرین پرهیز کنید.

در صورت بروز حادثه با حفظ خونسردی تلفن ۱۲۵ آتش‌نشانی مشهد را شمارگیری کنید.

?سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد در فضای مجازی

?لینک گپ?

? https://gap.im/Mashhad125

?لینک ایتا?

? https://eitaa.com/ravabet_125/214

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • سهم مشهدی‌ها از هوای پاک فقط ۲۶ روز در سال
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پیش‌بینی بارندگی قابل توجه برای یزد/ پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر
  • پرهیز از تردد غیرضرور داخل شهر در هنگام بارندگی
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • توصیه‌های ایمنی روابط عمومی آتش‌نشانی مشهد به شهروندان در پی طوفان و وزش باد 
  • اصفهانی‌ها چند روز از فروردین ۱۴۰۳ را هوای پاک تنفس کردند؟
  • هوای ۵ شهر اصفهان سالم است/ شاخص کاشان بر مدار نارنجی آلودگی