Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-25@09:43:04 GMT

تدابیر قضایی در مشهد برای مقابله با کرونا

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۳۱۴۰

تدابیر قضایی در مشهد برای مقابله با کرونا

به گزارش صدای ایران، علی اصغر حسنی روز جمعه با بیان این مطلب به ایرنا افزود: برپایی مراسم عروسی و ترحیم همزمان با قرمز شدن وضعیت مشهد از نظر ابتلا به کرونا ممنوع بود و اکنون که وضعیت مشهد از قرمز هم عبور کرده است این محدودیت‌ها با جدیت بیشتری ادامه می‌یابد.
وی ادامه داد: برپایی مراسم عروسی در شهرستان طرقبه - شاندیز که به لحاظ کرونا در وضعیت سفید قرار دارد با استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت تالارهای پذیرایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس گروه سلامت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به این که شهرستان طرقبه - شاندیز در نزدیکی مشهد قرار دارد و بسیاری از مردم این کلانشهر مراسم جشن خود را در این شهرستان ییلاقی برگزار می‌کنند از این بابت خطر وجود دارد و تصمیم‌گیری برای اعمال محدودیت‌ها  در این شهرستان با توجه به شرایط گفته شده در حال پیگیری است.
فرماندار شهرستان طرقبه و شاندیز نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: شمار تالارهای عروسی در این شهرستان ۸۰ مورد است که از چند روز گذشته و در هفته جاری این تالارها بازگشایی شده‌اند.
سید حسین حسینی افزود: برگزاری مراسم عروسی در این تالارها با رعایت مضاعف پروتکل‌های بهداشتی به صورت استفاده از ظرفیت ۵۰ درصد و  تا جایی که امکان دارد در فضای روباز انجام می‌شود.
وی ادامه داد: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که موارد تخلف و عدول از دستورالعملهای بهداشتی توسط تالارهای عروسی بسیار محدود و اندک بوده است و تاکنون تنها دو اخطار به مالکان این مراکز داده شده است.
هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر خدمت‌رسانی به شهرستان مشهد ۱۳ شهرستان دیگر استان خراسان رضوی را نیز زیرپوشش دارد.
بر اساس اعلام رسمی، تاکنون ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۴۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۱ هزار و ۱۰۶ تن رسیده است.
همچنین تاکنون ۱۹۴ هزار و ۹۸ نفر از مبتلایان به کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  
"پاندمی کرونا" تاکنون در سطح جهان ۱۰ میلیون و ۸۲۹ هزار و ۴۶۸ نفر را بیمار کرده و جان ۵۱۹ هزار و ۳۹۷ تن را در ۲۱۲ کشور گرفته است.
 ۶ میلیون و ۴۸  هزار و ۷۴۹ نفر از افراد مبتلا به کرونا در سطح جهان  تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با دو میلیون و ۷۸۰ هزار و ۱۵۲ بیمار کرونا و ۱۳۰ هزار و ۷۹۸ قربانی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و پس از آن به ترتیب کشوهای برزیل، روسیه، هند و انگلستان قرار گرفته‌اند.
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول شمار مبتلایان و قربانیان بیماری جهانگیر کرونا جایگاه دهم را در جهان دارد.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مشهد کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

 

در بسته زیر اخبار و محتوا‌های آموزشی پیرامون «برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان»، «سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم»، «سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن»، «فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی»، «رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود»، «این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن»، «حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر»، «عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!»، «تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند»، «قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود» را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان

فیلم شنا یاد دادن علیرضا بیرانوند به دخترش در استخر خانگی

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم

سه تفاوت نامحسوس گاو عینکی رو پیدا کن، تیزبینها جواب بدن

رقابت داوطلبان کنکور از فردا آغاز می شود

این خورشت مقوی رو نیم ساعته برای ناهار درست کن

حروف ناصبه در عربی را با مثال به راحتی یاد بگیر

عکسهایی از عروسی دختر ناصرالدین شاه؛ یه قرن پیش چه جشنی گرفته!

تست شخصیت: نحوه نگه داشتن گوشی شما ویژگی های شخصیتی پنهان شما را آشکار می کند

قتل آتشین/پدرم با زندگی کردن من در خانه مجردی مخالف بود

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • برآورده کردن آرزوی دانش آموز توسط معلم هنرمند و مهربان
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • اجرای طرح ملی زراعت چوب با مشارکت بنیاد برکت در لالی +فیلم
  • کشف ۶ هزار عدد قرص از یک تعمیرگاه خودرو در مشهد
  • کاهش ۱۸ درصدی سرقت در پایتخت از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون/ افزایش ۴۹ درصدی کشف موادمخدر
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • آغاز به کار آزمایشی «سینما دانش» شهرستان قوچان 
  • تدابیر یزد برای ۴۸ ساعت بارانی/تعطیلی تمام کمپ‌های کویرنوردی یزد