Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-20@00:22:53 GMT

تحریم‌های آمریکا اقدامی انتقام‌جویانه است

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۳۱۶۱

تحریم‌های آمریکا اقدامی انتقام‌جویانه است

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت: تحریم‌های آمریکا ضد دیوان کیفری بین‌المللی تأسف‌آور و اقدامی انتقام‌جویانه است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فاتو بنسودا (Fatou Bensouda) دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴ انگلیسی گفت: تحریم‌های آمریکا ضد دیوان کیفری بین‌المللی تأسف‌آور و اقدامی انتقام‌جویانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت در رابطه با تحریم‌ها همان‌طور که پیش‌تر من به‌طور علنی اعلام کرده‌ام این تحریم‌ها بسیار تأسف‌انگیز هستند. اینکه دولت کنونی در واشنگتن این موضع‌گیری را داشته است مایه نگرانی است. این همچنین اقدامی در جهت دخالت در فرآیند اجرای عدالت است. این مسئله هیچ هماهنگی با حاکمیت قانون و مسئولیت‌پذیری برای جنایات فاجعه انگیز یا یک فرآیند قضایی ندارد.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت این تحریم‌ها تنها مناسب تروریست‌ها و قاچاقچیان مواد مخدر هستند. این تحریم‌ها نباید ضد یک سازمان بین‌المللی وضع شوند. این تحریم‌ها نباید برای وکلا و دادستان‌ها وضع شوند. این تحریم‌ها نباید ضد مقامات قضایی بین‌المللی وضع شوند. ما بار دیگر تأسف خود را در رابطه با این تحریم‌ها اعلام می‌کنیم.

تو افزود: ما امیدواریم که آمریکا در تصمیم خود تجدیدنظر کند. دیوان بین‌المللی تحت حمایت ۱۲۳ کشور قرار دارد. این دادگاه نماینده تمامی مناطق جهان است. هدفش مبارزه با مصونیت برای افرادی است که مرتکب جنایات فاجعه‌بار می‌شوند. ما یک نهاد قضایی هستیم. ما کاری مشروع را انجام می‌دهیم. ما کار خود را بدون هیچ اقدام جانب‌دارانه‌ای انجام می‌دهیم. ما باید کار خود را بدون هیچ اثرگذاری انجام دهیم.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی گفت این تصمیم آمریکا می‌تواند تبعات ناگواری به همراه داشته باشد. این تهدیدات غیرمنتظره هستند. این تهدید نگرانی‌هایی را در بین کارکنان ما ایجاد می‌کند.

او گفت: ما اقدامات خود را مستقل و هدفمند انجام می‌دهیم. باید بگویم که روسیه معاهده رم را امضاء نکرده است و از همکاری با دیوان بین‌المللی کیفری خودداری کرده است. آن‌ها حتی گزارشگر ما را در رابطه با تحقیقات درباره گرجستان تائید نکرده‌اند.

دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی همچنین تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل سیاست‌های خود را ضد این دیوان کیفری هماهنگ کرده‌اند. آن‌ها به دنبال رسیدن به اهداف مشترکی هستند. به نظرم می‌رسد که آن‌ها با هم در این راه متحد شده‌اند. ما تمامی موارد چه در افغانستان و چه در فلسطین را بررسی می‌کنیم. این یک گمانه‌زنی نیست و بخشی از فعالیت ماست. با اطمینان کامل می‌گویم که هر دو طرف می‌دانند که ما یک دفتر حرفه‌ای داریم. ما کار خود را به‌صورت بی‌طرفانه انجام می‌دهیم. ما تلاش می‌کنیم که به وظایف خود بر اساس پیمان رم عمل کنیم.

شایان ذکر است چند هفته پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور وضع تحریم‌هایی را ضد دیوان کیفری بین‌المللی صادر کرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که این نهاد بین‌المللی در ماه مارس تصمیم گرفت تحقیقاتی را درباره جنایات جنگی نیرو‌های آمریکایی و دیگر نیرو‌ها در افغانستان آغاز کند. این تحریم‌ها بخش‌های مالی را شامل می‌شود و محدودیت‌های مسافرتی را برای مقامات دیوان کیفری بین‌المللی ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: لاهه دیوان کیفری بین المللی تحریم های آمریکا انجام می دهیم تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقام ما نابودی کامل اسراییل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مطهرخو در نماز جمعه این هفته ضمن تبریک پیروزی عملیات موفق وعده صادق اظهار کرد: این وعده صادق الهی است که پیروزی متعلق به مجاهدان راه خداست و این فتح قریب برای فتح مطلق و ظهور منجی عالم بشریت امام زمان (عج) است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس سپاه پاسداران در سال ۱۳۵۸ ادامه داد: تأسیس این نهاد مقدس و پیروزی‌های جبهه اسلام با ماه شوال قرین شده است و مایه افتخار است که توسط پاسداران انقلاب اسلامی، نصرتی برای جبهه حق مقرر شد.

امام جمعه شهرستان نائین تصریح کرد: امروز نقل تمام مجالس و محافل در کشور و دنیا، عملیات غرورآفرین وعده صادق است و موفقیت در این عملیات برای حفظ کیان، حریم و منافع نظام اسلامی به خاطر اوج هماهنگی میدان یعنی عرصه عملیات نظامی با دیپلماسی است.

وی ادامه داد: این مورد مهم همان چیزی است که در دولت‌های غرب‌گرا از آن محروم بودیم و موجب غربت و مظلومیت دلاورمردان ما از مدافعان حرم، خانواده معظم شهدا و تمام دلدادگان به انقلاب و اسلام بود.

مطهرخو با اشاره به محورهای جنگ‌های اسلام گفت: توجه به محوریت رهبری الهی نظام و توجه به اینکه نصرت و یاری و فتح تنها از آن خدا است به محور سوم یعنی جنگ نرم و روانی دشمن باید بسیار توجه کرد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی عملیات وعده صادق، تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران و نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی بود که بهترین شکل محقق شد.

مطهرخو ادامه داد: امروز دشمن درصدد کوچک نشان دادن این عملیات و به خطا انداختن افکار عمومی مردم در سرتاسر دنیا به خصوص ایران است که سنجش توفیق یا عدم توفیق در این عملیات با تعداد کشته گرفته شده از صهیونیست‌ها یکی از این خطاها است زیرا ما اصلاً به دنبال کشته گرفتن نبودیم.

وی افزود: قضاوت با محک میزان تخریب و همچنین قضاوت بر اساس درصد اصابت پرتابه‌ها به اهداف عملیاتی نیز از دیگر خطاها است و هیچیک از این مسائل که در شبکه‌های مجازی و بسترهای مختلف عنوان می‌شود جزو اهداف این عملیات نبود.

مطهرخو خاطرنشان کرد: این عملیات یک رزمایش بزرگ سپاه اسلام برای محک زدن قدرت و دقت و به رخ کشیدن آن به جهانیان بود و این عملیات با اطلاع قبلی و آمادگی قبلی شکل گرفته بود.

وی با بیان اینکه ما به طرف مقابل در این عملیات فهماندیم که می‌توانیم مستقیم از ایران شلیک کنیم، گفت: ما از گنبد آهنین، فلاخن داود، پیکان و از سه لایه‌های دفاعی موشکی و تمام هم‌پیمانان شما رد شدیم و با نهایت دقت و به صورت نقطه‌ای، هر هدفی را بخواهیم می‌توانیم بزنیم.

مطهرخو ادامه داد: در عملیات وعده صادق با حجم عظیم، غیر منتظره، چند مرحله‌ای و ترکیبی عملیات انجام شد و از موشک‌ها و پهپادهای جدید نیز استفاده نکردیم.

وی تاکید کرد: ما به دشمن سیلی زدیم و هنوز انتقام نگرفتیم که انتقام ما نابودی کامل رژیم صهیونیستی و خروج دائمی آمریکا از منطقه غرب آسیا است.

کد خبر 6082572

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • انتقام ما نابودی کامل اسراییل و خروج دائمی آمریکا از غرب آسیا است
  • حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: اسرائیل درصدد اجماع سازی بین‌المللی علیه ماست/ ریزپرنده‌ها همیشه بوده‌اند
  • نگرانی رژیم صهیونیستی از حکم بازداشت نتانیاهو
  • نگرانی در اسرائیل از حکم بازداشت بین المللی برای نتانیاهو
  • نتانیاهو برای جلوگیری از صدور قرار بازداشت توسط دادگاه لاهه دست به دامن اروپایی‌ها شد
  • پنتاگون: اقدامی که ایران انجام داد یک حمله بی‌سابقه بود
  • رهبر انصارالله یمن: این معادله تثبیت شد که اگر دشمن اقدامی کند، باید منتظر واکنشی سهمگین باشد
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • تکاپوی اروپائیان در پی تهدید تلافی جویانه ایران