Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس تی‌وی اینفو، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، چند روز پس از انتخابات شهرداری‌ها و در حالی که قانون اصلاحات بازنشستگی در روزهای آتی اعلام خواهد شد با خبرنگاران روزنامه محلی گفتگو کرده و  از دوران سخت اقتصادی پس از کرونا سخن گفته است.

رئیس جمهور فرانسه روز گذشته در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد تا به سوالات آنان درباره مسائل مختلف پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که از مکرون درباره موج دوم کرونا در این کشور پرسیده شد او در پاسخ گفت از هیچ چیز نباید دریغ کرد و افزود: «هدف ما این است که تا جایی که می‌توانیم از رخ دادن آن جلوگیری کنیم. اگر می‌پرسید بازهم تعداد مبتلایان بالا خواهد رفت، من نمی‎دانم، هیچکداممان نمی‌دانیم. اما از مقامات خواسته‌ام تا کمپینی برای جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در تابستان تشکیل دهند.»

او همچنین به خبرنگاران گفت: «ما از بحران کرونا بیرون نیامده‌ایم، اما مرحله حاد آن را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد دوره نظارتی شده‌ایم.»

مکرون از سرگیری فعالیت مدارس را نیز امری دور خوانده گفت به زودی کار آن‌ها شروع نخواهد شد و افزود: «باید راه جدید اقتصادی، اجتماعی پیش بگیریم و محیط جدیدی بسازیم.»

همچنین خبرنگاران از رئیس جمهور فرانسه درباره قانون اصلاحات بازنشستگی پرسیدند که او با بیان آنکه این طرح را کنار نگذاشتند، برخلاف ادعا‌های قبلی این کشور، گفت در نظر دارد به آن قوت بخشیده و مشارکت بیشتری در نظر بگیرند.

او همچنین افزود: «این مسئله نمی‌تواند بی هیچ تغییری پس از کرونا از سر گرفته شود، اما بحث بر سر تعداد سال‌هاست که همچنان برای آن پاسخی نداریم.»

مکرون بر روابط حسنه خود با ادوار فیلیپ، نخست وزیر فرانسه تاکید داشته و گفت با در نظر گرفتن سن قانونی ۶۴ سال و شامل شدن برخی مشاغل مانند صندوق‌داران در این اصلاحات مشکلی ندارد.

البته او سوالات درباره منصب بعدی فیلیپ در فرانسه را بی‌پاسخ گذاشت و تنها به اینکه او در سه سال همکاری با مکرون کار‌های مهمی انجام داده بسنده کرد.

در آخر رئیس جمهور فرانسه تاکید کرد در دوران پساکرونا این کشور دوران اقتصادی بسیار دشواری را پیش روی خود خواهد دید؛ بنابراین اهداف او در پنج سال بعدی «سلامت جامعه، کهنسالان، و جوانان» خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه دوران پساکرونا شیوع کرونا کرونا در اروپا رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد کیلیان امباپه با پاری سن ژرمن در پایان فصل جاری به اتمام خواهد رسید و او دیگر تصمیمی برای ادامه حضور در پارک دو پرنس ندارد و انتظار می‌رود که خیلی زود پیوستنش به رئال مادرید به صورت رسمی اعلام شود. 

رقابت‌های جام ملت‌های اروپای 2024 قرار است از اواخر خرداد ماه برگزار شود و این بازیکن هم به عنوان اصلی‌ترین ستاره تیم ملی فرانسه به همراه این تیم در آلمان حضور خواهد داشت تا در کنار هم تیمی‌هایش برای کسب عنوان قهرمانی این مسابقات تلاش کند.

مدیران رئال مادرید صراحتا اعلام کردند که خواهان حضور این ستاره فرانسوی در اردوی این تیم پس از رقابت‌های یورو هستند و اجازه حضور او در مسابقات المپیک 2024 که قرار است در مرداد ماه به میزبانی پاریس برگزار شود را نخواهند داد. 

ماکرون در گفتگو با خبرنگاران درباره المپیک اظهار داشت:« ما هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد تا تیمی اهل رقابت و قدرتمند در المپیک داشته باشیم. من اطمینان زیادی به باشگاه‌های فرانسوی و اروپایی برای این رقابت‌ها دارم.»

او در پاسخ به این سوال که آیا منظورش از این حرف، اشاره به رییس رئال مادرید است گفت:« بله، دقیقا. من دقیقا به همین موضوع اشاره دارم.»

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • طعنه امانوئل مکرون به رئال مادرید: امیدوارم باشگاه بعدی ام باپه مانع از حضور او در المپیک نشود
  • رئیس جمهور فرانسه، رئال مادرید را تهدید کرد!
  • مکرون: مشارکت در رهگیری پرتابه های ایران به درخواست اردن بود
  • لفاظی‌ های جدید رییس جمهور فرانسه علیه ایران
  • لفاظی‌های جدید ماکرون علیه ایران
  • واکنش مکرون به احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس
  • مکرون احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس را رد نکرد!
  • احتمال لغو افتتاحیه المپیک پاریس | مکرون: پلن C هم داریم
  • اظهارات مکرون درباره پذیرش روس‌ها و انتقال افتتاحیه المپیک