Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور سوئیس ضمن محکوم کردن طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصدی کرانه باختری، پیشنهاد داد که میزبان مذاکرات بین تل‌آویو و تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «سیمونِتا سوماروگا» رئیس‌جمهور سوئیس نیز همسو با مخالفت‌های جهانی با طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌های بزرگی از اراضی خصوصی فلسطینیان در کرانه باختری، این طرح را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «سوئیس‌اینفو» سوماروگا روز پنجشنبه (به وقت محلی) با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن طرح اشغال کرانه باختری، از «رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی خواست در اجرای این طرح بازنگری کند.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه سوئیس هیچگونه تغییری را در اراضی منطقه که مورد توافق دو طرف (فلسطینیان و صهیونیست‌ها) نباشد نمی‌پذیرد، آمده است: «سوئیس نگران است که چنین اقدامی (طرح اشغال) منجر به واکنش‌های خشونت‌بار و بی‌ثباتی منطقه شود».

به نوشته وبگاه «عروتص‌شوع» رئیس‌جمهور سوئیس همچنین با ابراز تمایل خود برای ایجاد صلح در منطقه بر مبنای راهکار دو دولتی، پیشنهاد داد که کشورش میزبان مذاکرات بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطین باشد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد با حمایت‌های دولت آمریکا، سی درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند. مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند.

کابینه تل‌آویو پیشتر وعده داده بود روز یکم جولای (چهارشنبه) تاریخ اجرای طرح اشغال خواهد بود. این در حالی است که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی احتمال داده بود این طرح روز چهارشنبه اجرا نشود.

روزنامه «هاآرتص» نیز در یادداشتی نوشت دلیل عدم اجرای طرح اشغال در روز چهارشنبه، این بود که طرح مذکور از ابتدا بیشتر به عنوان وسیله‌ای برای انحراف توجهات از پرونده‌های فساد «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طراحی شده بود و نه طرحی عملی.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: طرح اشغال رژیم اشغالگر قدس سوئیس کرانه باختری رژیم صهیونیستی کرانه باختری طرح اشغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شهاب، منابع فلسطینی اعلام کردند که یک شهرک نشین صهیونیست بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در پرچم فلسطین از سوی مبارزان مقاومت در نزدیکی روستای «المغیر» در رام الله در کرانه باختری مجروح شد. این صهیونیست قصد برداشتن پرچم را داشت که در اثر انفجار بمب زخمی شد.


همزمان رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شهادت دو فلسطینی در نزدیکی «بیت عینون» در شمال شرق الخلیل در کرانه باختری خبر دادند.نظامیان رژیم صهیونیستی با این ادعا که یکی از این دوجوان به نظامیان اشغالگر تیراندازی کرده و دیگری به دنبال حمله با سلاح سرد بوده، به سوی آنها شلیک کرده و این افراد را به شهادت رساندند.

از سوی دیگر منابع فلسطینی از اعتصاب گسترده در شهر «دورا» در جنوب الخلیل به احترام این شهدا خبر دادند.

همچنین منابع فلسطینی از اعتصاب فراگیر در شهرک «بدیا» در نزدیکی منطقه «سلفیت» در کرانه باختری به احترام شهدا خبر دادند. طولکرم در کرانه باختری نیز شاهد اعتصاب عمومی به خاطر شهداست. همچنین شهر نابلس نیز شاهد اعتصاب به احترام روح شهداست.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از هدف قرار گرفتن خودرو‌های شهرک نشینان در غرب رام الله و نزدیک «عزون» و شرق «قلقیلیه» با سنگ خبر دادند.این رسانه‌ها به تیراندازی به خودروی نظامی در نزدیکی «بیت سیرا» در غرب رام الله نیز اشاره کردند.

در همین حال، منابع صهیونیستی از هدف قرار گرفتن خودرویی در نزدیکی شهرک «یتسهار» در جنوب نابلس با بمب آتش زا خبر دادند. مبارزان فلسطینی به نیرو‌های اشغالگر در گذرگاه‌های «سالم و دوتان» در نزدیکی جنین هم تیراندازی کردند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • پیام حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • پیام‌های حزب‌الله به تل‌آویو با سرنگونی ۵ پهپاد رژیم صهیونیستی
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • حزب الله لبنان: «وعده صادق» بازدارندگی تل‌آویو را از بین برد
  • تله انفجاری با پوشش پرچم فلسطین یک صهیونیست را زخمی کرد
  • بسته کمکی جدید برای تل‌آویو؛ «خیانت و فاجعه» دولت بایدن از نگاه مسلمانان آمریکا
  • حمله‌های حزب‌الله نفس تل‌آویو را برید
  • سازمان همکاری اسلامی حمله به اردوگاه نورشمس در کرانه باختری را محکوم کرد
  • واشنگتن تحریم کرد، تل‌آویو خشمگین شد