Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- قطــار کرونــا در هفته‌های اخیــر در استان ایلام چنــان بــه حرکــت درآمــده که به نوزادان هــم رحــم نمی‌کند و حضور در تجمعات سرعت انتشار ویروس کرونا در این استان را افزایش داده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، قطــار کرونــا در هفته‌های اخیــر در استان ایلام چنــان بــه حرکــت درآمــده است که به نوزادان هــم رحــم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابتلای دو نوزاد دره‌شهری به کرونا خبر مهمی بود که روز پنجشنبه 12 تیرماه از سوی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام اعلام شد. علاوه بر اعلام خبر ابتلای دو نوزاد دره‌شهری به ویروس کرونا، قرار گرفتن 80 درصد جمعیت استان ایلام در وضعیت قرمز و 20 درصد مابقی در وضعیت زرد، وضعیت استان ایلام را نگران‌کننده کرده است.

رزمایش آمادگی گردان‌‌های بیت‌المقدس استان بوشهر در مقابله با کرونا برگزار شداستاندار بوشهر خبر داد: اعمال محدودیت‌های یک‌هفته‌ای برای مقابله با کرونا در استان/ 3 شهرستان در وضعیت قرمزگسترش تمهیدات مقابله با کرونا در مشهد/ مسافران پایانه‌ها ملزم به استفاده از ماسک شدند
به گفته کارشناسان بهداشتی، درمانی خوشه‌های بیماری نیز از مراسم جمعی، نظیر عروسی، تولد و ختم به‌وجود آمده است. بی‌توجهی به خوشه‌های بیماری، متأســفانه آمــار ورودی بیمارستان‌های ایلام را افزایش و تخت‌های پیش‌بینی‌ شده را اشغال کرده است.

محمد کریمیان با اعلام شرایط بحرانی ابتلا به کرونا ویروس از تصمیمات ستاد مقابله با این ویروس در استان ایلام خبر داد و اظهار داشت: ورودی تمام مراکز تفریحی، بوستان‌ها، مراکز تجمعی مسدود و تردد در آن‌ها ممنوع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: برگزاری مراسم، عقد و عروسی، ختم و عیادت نیز ممنوع و تخطی از آن موجب برخورد قضائی می‌شود.

وی یادآور شد: الزام بازاریان و ارائه‌دهندگان خدمات به شهروندان در بخش خصوصی و دولتی به استفاده از ماسک، تعطیلی کامل برخی از مراکز که میزان ابتلای کارکنان آنان بالا بوده است نیز از اقدامات بازدارنده برای پیگیری از کرونا ویروس بوده است.

کریمیان در ادامه خاطرنشان کرد: آنچه مهم و تأثیرگذار در روند کاهش آلودگی به کرونا است آن است که در تجمعات حضور نداشته باشیم مردم بدانند ویروس در جایی کـه تجمـع باشـد بیشـتر پخش ‌شده و افــراد زیــادی را درگیــر می‌کند.

وی گفت: از شــهروندان می‌خواهیم به ‌هیچ ‌عنوان مراسـم عقـد و عروسـی، تولـد و ختـم را بـه شـکل گروهـی و با تعــداد زیــاد شــهروندان برگــزار نکننــد زیرا کادر درمــان خســته هســتند. مــردم اگــر بــه خودشــان رحــم نمی‌کنند، بــه مدافعـان سلامت و به دیگر شهروندان رحم کنند.

به گزارش تسنیم مردم باید بدانند که برگزاری جشن عروسی امروز مراسم عزای فردا را رقم می‌زند، برپایی عروسی، عزا و عیادت که از دل آن رنج حاصل می‌شود نباید به هیچ عنوان برگزار شود.

انتهای پیام/180/ح

R7718/P1357/S6,52/CT7 بیشتر بخوانید... بوستان‌های شیراز به علت جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل شد ادامه روند افزایشی شیوع کرونا در گلستان/ تغییر کاربری بیمارستان‌ها به کرونا اردبیل| همه مهمانان مراسم ختم در روستای گزاز خلخال به کرونا مبتلا شدند

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از حضور مردم ایلام در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه

به گزارش خبرنگار مهر، این مراسم صبح امروز با حضور مسئولان و مردم در میدان ۲۲ بهمن شهر ایلام برگزار شد.

کد خبر 6077553

دیگر خبرها

  • جهان فقط دو سال فرصت دارد؟
  • دلگرمی مردم استان سمنان به سپاهیان غیور
  • رسم غلط تیراندازی در مراسم عروسی و عزا برچیده شود
  • تصاویری از حضور مردم ایلام در حمایت از عملیات مقتدرانه سپاه
  • افزایش ابتلا به عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • عفونت های تنفسی و موارد بستری در بوشهر افزایش یافت
  • آشنایی با آداب و رسوم عروسی کردها
  • افزایش بیماران عفونت‌های حاد تنفسی در استان بوشهر
  • کشور در محاصره ۳ ویروس و مسئولان در بیخیالی | در هفته چند نفر می‌میرند؟
  • ایران در محاصره ۳ ویروس است!