Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:43:53 GMT

تداوم وزش بادهای شدید شمالی در آسمان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۳۴۷۵

تداوم وزش بادهای شدید شمالی در آسمان قزوین

مهدی آخوندی روز جمعه با اعلام این خبر افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، آسمان استان تا اواسط هفته آینده با افزایش ابر و در ارتفاعات رگبارهای پراکنده روبه رو است.

این مسوول اضافه کرد: با توجه به این نقشه‌ها، از بعدازظهر امروز در امتداد شهرهای کوهین، تاکستان، قزوین و بوئین زهرا گاهی وزش باد نسبتاً شدید در ارتفاعات شمالی قابل پیش بینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همچنین طی روزهای آینده با توجه به عبور موج ضعیفی از استان، افزایش ابر و در ارتفاعات احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی می‌شود.

این کارشناس اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته آوج با ۱۱ و آبیک با ۳۴ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین طی این مدت از ۱۳ تا ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی، ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌شود.   

برچسب‌ها تغییرات آب و هوا استان قزوین سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تغییرات آب و هوا استان قزوین سازمان هواشناسی تغییرات آب و هوا استان قزوین سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمانِ یزد بارانی است

سیدعباس میرحسینی رئیس اداراه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان یزد در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد گفت: طی ۱۲ ساعت گذشته از مناطق جنوبی و ارتفاعات بارش‌هایی داشتیم، این بارش‌ها نزدیک صبح آغاز شد و برای هرات ۱.۶ میلیمتر، مروست ۰.۶ و نیر ۱.۶ میزان بارش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بارندگی در ساعات آینده در مناطق بیشتری از استان یزد شروع شود، افزود: بارندگی برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود و، چون هوا گرم است بارش‌ها می‌تواند رگباری و بعضا با رعد و برق همراه باشد.

رئیس اداراه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی استان یزد ادامه داد: بارش‌ها در مناطق مستعد و به خصوص ارتفاعات استان یزد می‌تواند به صورت برف باشد و احتمالا در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بارش‌ها می‌تواند بهتر باشد و در این مناطق سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه، پیامد‌های این موج بارشی جوی است.

وی افزود: این سامانه موج بارشی جوی می‌تواند با تندباد‌های لحظه‌ای داشته باشیم که هم استانی‌ها باید استحکام سازه‌های موقت و همچنین گلخانه‌ها را در نظر داشته باشند.

میرحسینی عنوان کرد: با توجه به ابرناکی آسمان برای امروز و فردا، دمای روزانه کاهش می‌یابد و در چهارشنبه‌شب و پنجشنبه‌شب کاهش نسبی دمای شبانه را خواهیم داشت و دیروز دمای بیشینه شهر یزد به ۲۵ درجه سانتیگراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز ۶ درجه نسبت به روز گذشته کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه‌شب به نسبت به شب گذشته ۴ درجه کاهش می‌یابد، ادامه داد: روز گذشته گرم‌ترین نقطه بافق ۳۰ درجه و علی آباد با ۶ درجه خنک‌ترین نقطه بودو در حال حاضر درجه دمای یزد نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است و دمای ماکزیمم هوای یزد نیز به ۲۱ درجه خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • برق هیچ چاه مجاز دارای اضافه برداشت در خراسان شمالی شارژ نمی شود
  • تداوم افزایش دما در استان قزوین
  • پیش‌بینی وضع هوای مازندران در ۶ روز آینده
  • آسمانِ یزد بارانی است
  • رگبار، رعد و برق و بادهای شدید در راه هرمزگان است
  • شرایط نامناسب جوی بنادر مسافربری هرمزگان را تعطیل کرد
  • ثبت ۵۳ میلیمتر بارش در خراسان شمالی / ارتفاعات شاهجهان سفید پوش شد
  • تنبیه رژیم صهیونیستی نتیجه درایت و حضور همیشگی مردم در صحنه است
  • ۱۵۰۲ عضو جدید به کانون های مساجد خراسان شمالی اضافه شدند
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی/ورود سامانه بارشی به هرمزگان از فردا