Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-19@21:10:45 GMT

اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی ۹۹ لغو شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۳۸۴۸

اعزام دانشجویان به فرصت مطالعاتی ۹۹ لغو شد

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجتبی صدیقی با اشاره به آخرین تصمیم گیری ها در خصوص فرصت های مطالعاتی سال ۹۸ و ۹۹ اظهار کرد: در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، تعطیلی دانشگاه ها و برگزاری کلاس های درسی به روش برخط و همچنین ایجاد محدودیت های رفت و آمد به یکی از چالش های مهم و تاثیرگذار کشورها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بنابراین، موضوع تعیین سهمیه های فرصت تحقیقاتی خارج از کشور سال جاری برای دانشجویان دوره دکتری داخل، همچنین سایر موضوعات مرتبط با فرصت تحقیقاتی در شورای مرکزی بورس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر علوم با اشاره به مصوبات این شورا خاطرنشان کرد: تعیین سهمیه های فرصت تحقیقاتی خارج از کشور با توجه به نامشخص بودن افق بیماری کووید ۱۹، تعطیلی دانشگاه های خارج، برقرار نشدن روال عادی پروازها، همچنین صادر نکردن روادید توسط سفارتخانه ها با اولویت قراردادن سلامتی دانشجویان در شرایط کنونی، قابل بررسی نبوده و هر گونه اتخاذ تصمیم به عادی شدن شرایط موکول شد.

صدیقی درباره فرصت مطالعاتی دانشجویان دکتری واجد شرایط سال ۹۸ گفت: دانشجویان واجد شرایط سال ۹۸ که با وجود داشتن نامه حمایت مالی معتبر از سازمان امور دانشجویان، به دلیل شیوع ویروس کرونا، تعطیلی دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی موفق به اعزام برای انجام فرصت تحقیقاتی نشده اند با رعایت حداکثر زمان خروج از کشور همچنین اطمینان از کنترل پروتکل های بهداشتی طبق شیوه نامه تا پایان شهریور سال ۹۹ فرصت اقدام و اعزام دارند.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: برای دانشجویان فرصت تحقیقاتی که در کشور محل تحقیق حضور دارند، پس از ارسال درخواست از طرف دانشگاه و ذکر دلایل توجیهی تمدید فرصت تحقیقاتی، در صورت وجود اعتبار حداکثر تا سقف دو ماه به صورت ریالی و به تشخیص اداره کل بورس اقدام شود.

به گفته صدیقی، استفاده از فرصت تحقیقاتی داخل بدون در نظر گرفتن سهمه با رعایت دستورالعمل بهداشتی امکانپذیر است.

ایرنا

انتهای پیام/

31 / 31 رئیس سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی فرصت مطالعاتی لغو شدن

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس سازمان امور دانشجویان مجتبی صدیقی فرصت مطالعاتی لغو شدن فرصت تحقیقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین افشاری سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید این واحد دانشگاهی اظهار کرد: فلسفه اصلی دانشگاه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی است، باید مدیران منابع لازم را برای این مهم مهیا کنند و برنامه‌ها بر اساس تمرکز بر نقاط ضعف و قدرت و ظرفیت‌های موجود هدفمند شود.

وی ادامه داد: بسیاری از واحد‌های دانشگاهی در سالیان اخیر دچار کمبود دانشجو و درآمد شده‌اند با توجه به منابع محدود شهریه‌ای باید تلاش شود از منابع غیرشهریه‌ای برنامه‌های دانشگاه را به پیش ببریم و مزایای همکاران را به موقع پرداخت کنیم.

سرپرست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان تأکید کرد: برنامه‌های این واحد دانشگاهی را بر مبنای برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه با جدیت بیشتری در راستای پایدار کردن منابع درآمدی پیش می‌بریم و با احیا کردن مراکز تحقیقاتی، تالار، هتل و کلینیک حقوقی شتاب لازم را در این راستا ایجاد می‌کنیم.

افشاری بیان کرد: انتظار داریم بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها حداقل یک محصول را تولید کرده و با توجه به شعار سال و کمک همکاران با ورود به بخش تولید بخشی از منابع غیر شهریه‌ای را تأمین خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • تایید انتخاب 10 رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • تایید انتخاب ۱۰ رئیس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • احیای مراکز تحقیقاتی در راستای پایداری منابع درآمدی