Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره مراقبت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت گفت: واکسن آنفلوآنزا به هیچ عنوان برای بیماری کووید19 ایمنی ایجاد نمی‌کند اما با شروع فصل سرد سال در پاییز که احتمال همزمانی آنفلوآنزا و کووید19 وجود دارد حتما باید واکسن آنفلوآنزا برای گروه های هدف و پرخطر تزریق شود.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر حسین عرفانی گفت: واکسن آنفلوآنزا، واکسنی خوب، بدون ضرر و موثر برای بیماری آنفلوآنزا است اما برای سرماخوردگی و بیماری کووید19 کاربرد و اثری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  خاطرنشان کرد: علائم اصلی بیماری کووید 19، علائم تنفسی است و ممکن است در سیستم گوارشی بدن از جمله کلیوی و ادراری نیز علائمی وجود داشته باشد اما برخی علائم عمومی مانند تب، سردرد، احساس ضعف، خستگی و کوفتگی نیز ممکن است در بیماران وجود داشته باشد.

پرهیز از تماس با بیماران کووید19

رییس اداره مراقبت بیماری‌ های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: توصیه اکید ما پرهیز از تماس با بیماران کووید19 است اما اگر تماسی با این بیماران داشته باشیم، باید حتما به مدت دو هفته جداسازی از سایرین را مورد نظر داشته باشیم و اگر به علائم مشکوکی برخورد کردیم، از سامانه های 190 و 4030 مشاوره تلفنی بگیریم و در صورت نیاز، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنیم.

دکتر عرفانی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه های پیشگیری از ابتلا به کووید19 است. باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و شغل و همچنین خریدهای مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد. 

بنابر گزارش وبدا، وی یادآور شد: حتما باید به غربالگری کرونا توجه ویژه ای داشته باشیم تا بیماران در مراحل اولیه بیماری، تشخیص داده شوند. شناسایی بیماران در مراحل اولیه چندین مزیت دارد؛ یکی اینکه احتمال سرایت ویروس به دیگران، کاهش می یابد. دیگر اینکه احتمال تغییر وضعیت بیماران به شدید و بدحال و در نهایت مرگ و میر کاهش پیدا می کند بنابراین باید بیماران را در مراحل اولیه شناسایی کنیم تا باعث انتقال ویروس به سایرین نشوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس واکسن آنفلوانزا من ماسک میزنم وزارت بهداشت واکسن آنفلوآنزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برج آزادی تهران «قرمز» شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی برج آزادی، ساختمان برج آزادی همزمان با روز جهانی هموفیلی، برای حمایت از بیماران هموفیلی و آگاهی عموم شهروندان درباره این بیماری با نورپردازی قرمز شد.

بزرگداشت روز جهانی هموفیلی همه ساله، ۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) توسط فدراسیون جهانی هموفیلی، سازمان‌های حمایتی بیماران مبتلا به اختالالت انعقادی و مراکز درمانی این بیماران در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود.

موسسات حمایتی در این روز، اقدام به ارتقای سطح آگاهی عموم درباره این بیماری‌ها می‌کند، برج آزادی نماد ملی کشور به مناسبت این روز و در حمایت از بیماران هموفیلی به رنگ قرمز درآمد.

کد خبر 6081784 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • درمان سرطان رایگان می‌شود
  • بیماری ایدز چیست؟ + فیلم
  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • وزارت بهداشت حذف هپاتیت C در ایران را اعلام کند
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • واکسیناسیون رایگان طیور بومی و روستایی در گنابادعلیه بیماری نیوکاسل
  • برج آزادی تهران «قرمز» شد
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • ساخت واکسنی که می تواند با هر گونه ویروسی مبارزه کند
  • هشدار دامپزشکی تربت حیدریه به دامداران در خصوص بیماری آنتروتوکسمی (قلوه نرمی)