Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک فوق‌تخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط ابتلاء به کرونا، طوری است که خانواده‌ها درگیر می‌شوند، گفت: اکنون خانواده‌ها تصور می‌کنند که کرونا تمام شده و رفت و آمدها و دید و بازدیدها را آغاز کرده‌اند و همه با هم مبتلا می‌شوند.

به گزارش ایمنا، دکتر مینو محرز درباره نحوه پیشگیری از ابتلاء به کرونا در شرایط فعلی گفت: در حال حاضر در دنیا ثابت شده است که بهترین راه در شرایط فعلی برای کنترل بیماری این است که همه افراد جامعه از ماسک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عین حال به صورت درست باید از ماسک استفاده کنند؛ به طوری که بر روی بینی را بگیرد و دست‌هایشان را هم به صورت مرتب بشویند.

وی با بیان اینکه مردم در موارد غیر ضروری از منزل خارج نشوند، گفت: اگر هم بیرون می‌آیند مهم‌ترین نکته این است که حتماً ماسک بزنند و اگر این موضوع را رعایت کنیم بیماری کنترل می‌شود. اکنون طبق مطالعاتی که در دنیا انجام شده، به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از ماسک بسیار مؤثر است و بر همین اساس بسیاری از کشورها استفاده از ماسک را اجباری کرده‌اند.

محرز درباره وضعیت بیمارستان‌های تهران و احتمال کاهش تاب‌آوری مراکز درمانی با توجه به افزایش موارد بستری مبتلا به کرونا، اظهار کرد: باید توجه کرد که در حال حاضر تعداد تست‌های تشخیصی افزایش یافته است و بیماران بیشتری را شناسایی می‌کنیم. هرچند که تعدادی از این بیماران نیازمند بستری نیستند و در عین حال تجربه کادر درمانی هم بیشتر شده است، اما به هر حال تعدادی هم بد حال شده و به بستری نیاز دارند. حال وقتی تعداد مبتلایان به میزان بالایی افزایش یابد که در حال حاضر این اتفاق رخ داده است، مشکلاتی در سیستم بیمارستانی ایجاد می‌شود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر شرایط ابتلاء به گونه‌ای است که خانواده‌ها درگیر می‌شوند. زیرا خانواده‌ها رفت‌وآمدها را آغاز کرده و ماسک هم نمی‌زنند. در ایام عید مردم رعایت می‌کردند و در خانه ماندند، اما اکنون فکر کردند که کرونا تمام شده و رفت و آمد و دید و بازدیدها را آغاز کرده‌اند و همه با هم مبتلا می‌شوند.

محرز ادامه داد: از طرفی کادر درمانی طی چند ماه اخیر واقعاً خسته شده‌اند و حالا دوباره بیماری اوج گرفته و دچار خستگی مفرط شده‌اند. به هر حال به راحتی هم نمی‌توان نیروهای درمانی با تجربه و تحصیل‌کرده را جایگزین کرد. بنابراین کادر درمانی خسته می‌شوند و برایشان سخت است. مردم واقعاً باید رعایت کنند.

وی با بیان اینکه کنترل بیماری کووید -۱۹ تا حد زیادی با همراهی مردم یک جامعه و از طریق رعایت دستورالعمل‌های مطرح شده، باید انجام شود، افزود: در حال حاضر در دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از ماسک بهترین راه پیشگیری از کرونا است. وقتی این موضوع رعایت شود، بیماری مجدداً کنترل می‌شود. مردم باید با قدرت و همراهی و دوش به دوش هم کمک کنند و برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا از ماسک استفاده کنند.

محرز گفت: متأسفانه شاهدیم که جوانان کمتر از ماسک استفاده می‌کنند و در برخی موارد اصلاً نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. خاصیت این بیماری این است که در ۸۰ درصد موارد بدون علامت یا خفیف است، ۲۰ درصد از افراد مبتلا باید به بیمارستان مراجعه کرده و بستری شوند و پنج درصد هم حال‌شان بسیار بد می‌شود و باید در آی‌سی‌یو بستری شوند. وقتی تعداد ابتلاء بالا رود، میزان بستری و مرگ و میر نیز افزایش می‌یابد و ممکن است مسائلی مانند کمبود تخت ایجاد شود.

وی گفت: در ابتدای شیوع کرونا بیمارستان‌ها شلوغ شدند و با کمک بیمارستان‌های معین بیماران را بستری کردند، بعد از کنترل بیماری بیمارستان‌ها به حالت عادی بازگشتند، اما اکنون مجدداً می‌بینیم که بیمارستان‌ها شلوغ شده و بخش‌ها و تخت‌های مربوط به بیماران کرونایی پر شده است. اگر مردم رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، بیماری مجدداً کنترل می‌شود.

محرز تاکید کرد: در حال حاضر در دنیا ثابت شده است که اگر دو نفر کنار یکدیگر باشند و ماسک نزنند، اگر یکی از آنها مبتلا به کووید باشد، با یک سرفه یا عطسه میلیون‌ها ویروس را در هوا پخش می‌کند و فرد مقابل نیز با احتمال ۹۵ درصد مبتلا می‌شود. این در حالی ست که اگر ماسک بزنند، احتمال ابتلای طرف مقابل به ۱.۵ درصد می‌رسد. بنابراین رعایت استفاده از ماسک از سوی مردم بسیار مهم و مؤثر است. هرچند که هوا گرم است و مردم خسته می‌شوند، اما باید برای سلامتی خودشان این موضوع را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه اشاعه کرونا و یا کنترل آن در دست مردم است، گفت: باید توجه کرد که تا زمانیکه ویروس در حلق و بینی فرد مبتلا وجود داشته باشد، می‌تواند ناقل باشد و اگر در تماس با دیگران باشد، آنها را مبتلا خواهد کرد. گفته می‌شود که کرونا معمولاً بین دو تا سه هفته در بینی و حلق می‌ماند.

منبع: ایسنا

کد خبر 431796

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس کرونا بیمارستان متخصص بیماری های عفونی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ماسک استفاده کنند استفاده از ماسک بیمارستان ها حال حاضر خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اهتمام مضاعف در اجرای قانون رعایت حجاب اظهار داشت: مردم نجیب ایران همواره در رعایت عفت و حیا و حفظ محیط خانواده از گزند بیگانه زبان‌زد و الگو بوده‌اند و همیشه برای مردان و زنان ایرانی حفظ حریم خانواده و حجاب مساله جدی و حتمی بوده است.

وی با اشاره به درخواست و مطالبه عمومی هموطنان و به خصوص شهروندان تهرانی در رعایت حجاب اسلامی و اجرای قوانین و ضوابط پوشش مناسب در محیط‌های عمومی افزود: این خواست عمومی در قوانین کشور هم مورد تاکید جدی قرار گرفته و از همگان در سطوح مختلف و بنا به وظایف آنها خواسته است که بسترهای انجام این مهم را فراهم کرده و مانع از تلاش دشمنان برای گسترش فساد و انحطاط جامعه بشوند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اظهار کرد: امروز دشمن سرمایه‌گذاری زیادی انجام داده تا شاید با نمایش فساد و بی‌عفتی، بسترهای انحطاط خانواده‌ها و به خصوص جوانان را فراهم‌کند تا از این طریق راهی برای ضربه زدن به سرمایه دینی و اجتماعی بویژه در میان جوانان به دست آورد. به همین دلیل طی سال‌های اخیر با صرف هزینه هنگفت، راه‌اندازی رسانه‌ها، تقویت شبکه‌های اجتماعی بدون کنترل و استفاده از مزدوران خود کوشیده با تحمیل چالش حجاب و بی‌حجابی اباحه‌گری را افزایش دهد.

حسن‌زاده با تاکید بر تلاش دشمنان در وانمود کردن فراگیری بی‌حجابی در جامعه گفت: متأسفانه قلیلی از مردم نیز فریب جنجال‌ها و لفاظی‌های دروغین رسانه‌های غربی را خورده و به نام آزادی یا امثال آن در دام گسترده آنها گرفتار شده‌اند اما ما معتقدیم می‌توان با افزایش سرمایه‌گذاری فرهنگی، تقویت نهادهای دینی، افزایش ارتباط با جوانان و آگاه کردن آنها از اهداف پشت پرده سرویس‌های امنیتی غربی تا حد زیادی بر مشکلات مطرح در این حوزه فائق آمد.

فرمانده سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: در این راستا متولیان امر و گروه‌های آموزش دیده با عنوان "سفیران مهر"، موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب در اماکن عمومی و تذکر و روشنگری قاعده‌مند را به صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستان‌ها، تفرجگاه‌ها و حمل و نقل عمومی تهران پی‌گیری خواهند کرد.

وی با اشاره به آموزش‌های انجام شده برای گروه‌های مردمی بر آمادگی بسیج در همکاری با تمام دستگاه‌های متولی و مجری بیان کرد: فعالیت‌های مرتبط با این حوزه را تقویت شده است و همه می‌دانیم که قاطبه مردم عزیزمان بر رعایت پوشش مناسب ملی و اسلامی تاکید جدی دارند و مطالبه آنها بر کاهش معضلات مربوط به این حوزه نیز یک‌خواست عمومی است، لذا بر این باوریم که اهتمام به اجرا و نظارت بر قوانین و ضوابط پوشش در محیط‌های عمومی ضمن شکست‌پروژه دشمنان در ایجاد چالش حجاب، سلامت و صیانت از خانواده‌ها و جامعه را تضمین خواهد کرد. البته در این خصوص باید گروه‌های وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غرب که در ازای دریافت پول یا وعده‌های دیگر تظاهر به بی‌حجابی و بی‌بندوباری می‌کنند را از مردم عادی یا ناآگاه جدا کرد و با اقدامات اطلاعاتی و رصد ارتباطات آنان نسبت به شناسایی و برخورد با ایشان اقدام کرد.

کد خبر 6083964

دیگر خبرها

  • پارلمان استرالیا ایلان ماسک را یک گاوچران خودشیفته توصیف کرد!
  • مطالبه مردم برای کاهش معضلات مربوط به حوزه حجاب یک خواست عمومی است
  • فرمانده سپاه تهران: گروه‌های «سفیران مهر»، تذکر رعایت حجاب را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • فرمانده سپاه تهران: «سفیران مهر» تذکر رعایت حجاب در اماکن عمومی را جدی‌تر پیگیری می‌کنند
  • آمادگی بسیج برای همکاری با دستگاه‌های متولی و مجری امر حجاب
  • سپاه پاسداران؛ از سربلندی در آزمون کرونا تا امداد به سیل‌زدگان
  • اهتمام بیشتر در اجرای قانون حجاب در محیط‌های عمومی
  • بازخوردهای خوب از مردم برای اجرای طرح نور