Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام‌جمعه شهرستان بانه گفت: زبان از وصف بزرگواری و کرامت امام رضا(ع) قاصر است و نمی‌توان بزرگی و عظمت ایشان را با چند جمله خلاصه کرد. - اخبار استانها -

ماموستا خدایی عالم برجسته اهل‌سنت در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بانه، ضمن تبریک ایام دهه کرامت و ولادت حضرت امام رضا(ع) اظهار داشت: زبان از وصف بزرگواری و کرامت امام رضا(ع) قاصر است و نمی‌توان بزرگی و عظمت ایشان را با چند جمله خلاصه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) الگوی همه مسلمانان شیعه و سنی است، گفت: خردمندترین و دانشمندترین انسان‌ها هم از درک و بیان عظمت، جایگاه، اخلاق، تواضع، فروتنی، بزرگی و نورانیت امام مهربانی ناتوانند.

امام جمعه شهرستان بانه بیان کرد: مردم استان کردستان اعتقاد خاصی به اهل بیت(ع) و خاصتاً امام رضا(ع) دارند و همیشه برای زیارت بارگاه منور رضوی امام هشتم خواهند رفت.

وی افزود: شاعران و نویسندگان کُرد همیشه در وصف و جایگاه و عظمت امام رضا(ع) گفته‌ها و سروده‌های زیادی بیان کرده و مردم برای برآورده شدن حاجات به زیارت بارگاهش می‌روند.

دهه کرامت| فرهنگ رضوی در کردستان ترویج یابددهه کرامت|زندگی و سیره امام رضا(ع) برای نسل جوان تبیین شود

ماموستا خدایی با یادآوری اینکه درباره جایگاه علمی ثامن‌الحجج(ع) مطالب و روایات فراوانی وجود داشته که تاریخ‌نویسان و شاگردان ایشان بیان کرده‌اند، خاطرنشان کرد: برخی شاگردان امام رضا(ع) خودشان از عالمان و بزرگان علمی عصر خودشان بوده‌ اما همواره به شاگردی امام هشتم(ع) افتخار می‌کردند.

وی اظهار کرد: مردم استان کردستان همواره برای زیارت و برآورده‌شدن حاجات خود کیلومترها راه رفته تا به بارگاه منور رضوی رسیده و در آنجا با اخلاص و از صمیم قلب و با حال تضرع و تواضع، برای رسیدن به حاجات‌شان، دعای خیر می‌خوانند.

امام جمعه شهرستان بانه با بیان اینکه امامزاده هاجره خاتون(س) خواهر امام رضا(ع)، در خیابان صلاح‌الدین ایوبی در محله قدیمی سرتپوله شهر سنندج واقع شده و همواره مردم برای برآورده‌شدن حاجات‌شان به آن مکان مبارک می‌روند؛ تصریح کرد: باید نسل جوان امروزی با جایگاه و شخصیت امام رضا(ع) بیشتر آشنا شوند.

انتهای پیام/491/ ز

R7848/P/S6,66/CT1 بیشتر بخوانید... دهه کرامت|تجلیل خادمان حرم رضوی از مدافعان سلامت و دیدار با خانواده شهید صادقی در کردستان دهه کرامت|روایت خادمان حرم رضوی از محبت و علاقه وافر اهل‌سنت به امام رضا(ع)

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام رضا ع دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در خطبه‌های نماز جمعه جم با تسلیت شهادت حضرت حمزه (ع)، و ضرورت به شخصیت آن بزرگوار گفت: مطالعه شخصیت حضرت حمزه و اعتنا و اهتمام وافر حضرات معصومین (ع) به خصوص وجود مبارک پیامبر (ص) به آن جناب، گویای این حقیقت است که اساساً در فرهنگ اسلامی، در خصوص شخصیت الهی حضرت حمزه (ع) الگونمایی صورت گرفته است.

وی با تبریک پیروزی ایران و حمایت از سپاه قهرمان در تبیینی از ابعاد عظمت عملیات وعده صادق به نکات ویژه عملیات گفت: ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران، عظمت قدرت آتش لحظه‌ای ایران، این فقط نمایش قدرت بود نه اِعمال قدرت از نکات این عملیات بود.

وی با مقایسه عظمت عملیات وعده صادق با عملیات صهیونیست‌ها در دمشق گفت: عظمت ۲۷ برابری جغرافیای عملیات ایران از دیگر نکات این عملیات است.

امام جمعه جم یادآور شد: عظمت عملیات در ناکام گذاردن پدافند سه مرحله‌ای غرب، در شفافیت عمل و اقدام، عظمت وعده صادق در ابعاد ژئوپولتیکی، عظمت اقدام ایران از نظر زمان عملیات، در نمایش بخشی از اقتدار دفاعی ایران، در بُعد پیوند میدان و دیپلماسی، در ابعاد بازی روانی و فرسایشی، در موفقیت در القا ناتوانی دشمن از دیگر نکات این عملیات است.

وی با بیان اینکه حماسه وعده صادق، تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود، افزود: همکاری نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی به افتخار ملی برای همه ایرانیان منجر شد و شکستی فضاحت‌بار برای آمریکا و اسرائیل در نشست اضطراری شورای امنیت به بار آورد.

وی ادامه داد: هدف اصلی این عملیات «تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی» و «نواختن سیلی کمرشکن به رژیم صهیونیستی» بود و دو هدف در این عملیات به نحو احسن محقق شد.

وی بیان کرد: به‌مناسبت سال روز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۱۳۵۸ ش) گفت: رحمت خدا بر امام عظیم الشانی که این درخت تنومند امروز را کاشت تا ایران اسلامی صاحب عزت و اقتدار باشد.

وی با تقدیر از سپاه و بسیجیان شهرستان گفت: امام ما فرمود: شما پاسداران شما فرزندان دفاع مقدس و پرچم داران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید، رحمت خدا بر همه شهدای عزیز و شهدای سپاه و بسیج و سردار عزیز ما شهید سلیمانی عزیز و هم رزمانش باد.

وی گفت: در برنامه تجمع حمایتی در میدان امام حسین جم در کمترین زمان خود مردم خودجوش حضور پیدا کردند و امروز راهپیمایی حمایتی باشکوه خواهید داشت.

وی گفت: بحران‌های صهیونیست‌ها ناکارآمدی ناامیدی به آینده و بی‌اعتمادی به رژیم ناکامی در دستیابی به اهداف نظامی در جنگ غزه افزایش انزجار جهانی علیه رژیم صهیونیستی

امام جمعه جم بیان کرد: مطالبات امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) مطالبات حضرت آقا در مساله مهم حجاب که هم شرعی است هم قانونی و برخورد با هنجار شکنی باید قویاً دنبال شود و مسئولان به پرداختن و عملیاتی کردن مطالبات رهبری معظم اولی تر و مکلف هستند نباید در این مهم سهل انگاری یا غفلت شود که مصائب آن دامن همگان را خواهد گرفت.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: مطالبی که ما عرض می‌کنیم و هدف آن جریان سازی است باید از طرف مردم همه پیگیری و تبدیل به مطالبه عمومی شود هم رسانه‌ها هم مردم هم مسئولین به آن بپردازند.

وی با اشاره به روز بزرگداشت سعدی و روز نثر فارسی گفت: شیخ مصلح الدین سعدی بی تردید بزرگترین شاعری است که بعد از فردوسی آسمان ادب فارسی را با نور خیره کننده‌اش روشن ساخت و آن روشنی با چنان تلالویی همراه بود که هنوز پس از گذشت قرن‌ها از تأثیر آن کاسته نشده است.

کد خبر 6082483

دیگر خبرها

  • تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • تثبیت قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • هم‌افزایی شهرداران کلان‌شهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • هم‌افزایی شهرداران کلانشهرها در توسعه فرهنگ رضوی در ایام دهه کرامت
  • چرا مصیبت اباعبدالله بر آسمان‌ها سنگین است؟
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • احداث مجتمع فرهنگی، رفاهی در محور راور_دیهوک
  • عملیات «وعده صادق» گواهی بر این اقتدار و عظمت و قدرت نیروهای مسلح بود
  • آستانه امام مهربانی‌ها و مجال خدمتی به گستره ایران
  • آیت‌ الله علم‌ الهدی: عملیات وعده صادق بزرگترین ضربه بر پیکر اسرائیل بود