Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع هند با رد تهدیدهای آمریکا‌، قرارداد خرید 12 فروند سوخو 30 و 21 فروند میگ 29 از روسیه را امضا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع هند روز پنجشنبه با بی‌اعتنایی به تهدیدهای آمریکا، قرارداد خرید ۳۳ فروند جنگنده از روسیه را امضا کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌جی‌تی‌اِن»، این جنگنده‌ها شامل ۱۲ فروند «سوخو ۳۰» و ۲۱ فروند «میگ ۲۹» هستند و ارزش کلی آن‌ها ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۳ میلیارد دلار برآورد شده است.

همچنین این قرارداد، به‌روز رسانی ۵۹ هواپیمای جنگی هند و خرید موشک‌های هوا به هوا را نیز شامل می‌شود.

نیروی هوایی هند و جنگنده‌های این کشور مدتی است ضمن آماده باش، ماموریت‌های گشت هوایی را در «لداخ شرقی» منطقه تحت منازعه با چین انجام می‌دهند.

دولت هند سال گذشته نیز بخش اعظم هزینه‌های قرارداد خرید سامانه اس ۴۰۰ از روسیه را پرداخت کرده است؛ قراردادی که ۵.۴ میلیارد دلار تخمین زده شده است.

چندی پیش «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند از سفر سه روزه خود به مسکو به منظور رایزنی‌ها درباره تقویت «مشارکت دفاعی» بین دو کشور خبر داد.

به گفته یک منبع وزارت دفاع هند، سینگ در این سفر از روسیه درخواست کرد به تحویل سامانه‌های پدافند هوایی اس ۴۰۰ سرعت بدهد.

این در حالی است که آمریکا تهدید کرده کشورهایی که با روسیه توافق همکاری نظامی امضا کنند مورد تحریم قرار می‌دهد. کارشناسان ابراز نگرانی کرده‌اند اعمال چنین تحریم‌هایی علیه هند، بر روابط دهلی نو و واشنگتن اثرات مخربی خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هند روسیه جنگنده وزارت دفاع قرارداد خرید دفاع هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن به کمک‌های جدید ایالات متحده آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از اسپوتنیک، آنتونوف امروز چهارشنبه تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا طرف جنگ را گرفت، طرف شرارت قرار گرفت و از فاشیسم حمایت کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: واشنگتن مسئولیت خود را بر اساس منشور سازمان ملل در قبال مسئولیت صلح و امنیت نقض کرد.

این دیپلمات روسیه خاطر نشان کرد: ایالات متحده با ارائه کمک های جدید به کی یف، در لبه درگیری مستقیم بین قدرت های هسته ای قرار گرفته است.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا ساعاتی قبل لایحه کمک‌های 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را امضا کرد و گفت که ارسال این کمک‌ها تا چند ساعت دیگر آغاز می‌شود.

به گفته رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن مهمات برای دفاع هوایی، توپخانه، سیستم‌های موشکی و خودروهای زرهی به اوکراین ارسال خواهد کرد.

بایدن لایحه کمک به اوکراین و رژیم صهیونیستی را امضا کرد

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان/ چرا اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد؟
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیه امضا شد
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • لحظه امضا قرارداد خریداران سهام پرسپولیس + ویدئو
  • با پیشنهاد گل محمدی؛ مطهری فردا با تراکتور قرارداد امضا می کند
  • عملیات ساخت جنگنده‌های فوق پیشرفته سوخو ۵۷ در روسیه (فیلم)
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی