Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل رامین حسین آبادیان: مدت زیادی است که عملکرد «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن مورد انتقاد گروه‌های مقاومت این کشور قرار گرفته است. جنبش انصارالله یمن و مقامات دولت نجات ملی این کشور انتقادات فراوانی را به عملکرد گریفیتس وارد کرده اند.

در همین ارتباط، «ضیف الله الشامی» سخنگوی دولت نجات ملی یمن مواضع سازمان ملل متحد در حمایت از ائتلاف متجاوز سعودی را به شدت محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص تأکید کرد: اظهارات «مارتین گریفیتس» در خصوص تحولات یمن کاملاً با اظهارات سخنگوی ائتلاف متجاوز مطابق است. این مقام یمنی اظهار داشت: گریفیتس در حال حاضر تلاش می‌کند تا بر جنایت‌های عربستان سعودی و متحدان متجاوزش سرپوش بگذارد.

الشامی افزود: سازمان ملل در حالی تلاش می‌کند تا ما را مقصر محاصره یمن جلوه دهد که این متجاوزان هستند که بر گذرگاه‌های زمینی و دریایی مسلط شده اند. افزون بر این، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن نیز انتقاداتی را علیه گریفیتس مطرح کرد. وی با انتشار یک پُست توئیتری نوشت: سلسله بحران‌های پیاپی دلیل اصلی طفره رفتن از پذیرش راه حل های واقعی است.

این مقام یمنی در ادامه توئیت خود یادآور شد: اگر فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به دنبال آن است تا دستاوردی به دست آورد باید بداند که کشورهای متجاوز تنها توهم را پیشنهاد می‌کنند و نه صلح و ثبات را. الحوثی ادامه داد: این وضعیت موجب شده تا گریفیتس در «دور باطل» گرفتار شود و هیچ دستاوردی نداشته باشد.

در همین ارتباط، خبرنگار مهر گفتگویی را با «عبدالعزیز احمد البکیر» وزیر مشاور در دولت نجات ملی یمن ترتیب داده است که مشروح آن از نظر می‌گذرد؛

*طی هفته‌های اخیر انتقادات فراوانی در خصوص عملکرد «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن مطرح شده است. ارزیابی شما از عملکرد این فرستاده سازمان ملل در قبال تحولات یمن چیست؟

واقعیت آن است که هیچ تفاوتی میان عملکرد ۲ فرستاده سابق سازمان ملل در یمن با فرستاده فعلی یعنی «مارتین گریفیتس» وجود ندارد. فرستاده کنونی سازمان ملل نیز همچون ۲ فرستاده پیشین این سازمان در مسیر اجرای برنامه‌های ائتلاف متجاوز سعودی حرکت می‌کند. در واقع، سازمان ملل به سازمانی برای حمایت از منافع و مصالح متجاوزان در یمن تبدیل شده است و قصد ندارد رویکرد خود را تغییر دهد.

امروز شاهد آن هستیم که سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه آن به صورت صریح و آشکار به دنبال تحقق منافع متجاوزان هستند. به عنوان نمونه، می‌توان به آخرین خوش خدمتی سازمان ملل به متجاوزان اشاره کرد؛ زمانی که نام آنها را از فهرست سیاه قاتلان کودکان یمنی خارج ساخت. علاوه بر این، سکوت سازمان ملل در قبال تداوم توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی، مواد غذایی و مواد دارویی نشان می‌دهد که این سازمان عملاً هیچ عزمی برای پایان دادن به شرایط فعلی ندارد.

*همانطور که می‌دانید «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اخیراً از انجام یک عملیات نظامی استراتژیک توسط نیروهای یمنی در عمق خاک سعودی خبر داده است. اهمیت این عملیات در عمق خاک سعودی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

امروز دیگر همگان می‌دانند که عملیات «موازنه بازدارندگی چهارم» معادلات جدیدی را به دشمن سعودی تحمیل کرده است. این درحالی است که متحدان و هم پیاله‌های عربستان سعودی هم پیام عملیات مذکور را به خوبی دریافت کردند. امروز یمن به قدرتی که از طریق آن می‌تواند اهداف مهم و متعدد را هدف قرار دهد، دست پیدا کرده است و متجاوزان خود به خوبی از این مسأله اطلاع دارند.

نیروهای مقاومت یمن با هدف قرار دادن اهداف راهبردی عربستان سعودی در واقع تهدید «سید عبدالملک الحوثی» را عملیاتی ساختند. ما به ائتلاف متجاوز سعودی نصیحت می‌کنیم که به طرح‌های صلح صنعاء با جدیت نگاه کند چراکه در غیر این صورت، با عملیات‌های شدیدتر و قوی‌تری در مقایسه با آنچه که پیشتر دیده است، مواجه خواهد شد. امروز ارتش یمن در صدد اجرایی ساختن تمامی تهدیدات پیشین خود برآمده است.

*به نظر شما آیا می‌توان در آینده نیز شاهد عملیات‌هایی از این دست و یا حتی قدرتمندانه‌تر از آن علیه مواضع سعودی‌ها و متحدان آنها ازجمله امارات، بود؟ آیا سلسله عملیات‌های بازدارنده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به همین ترتیب ادامه خواهد داشت؟

در این خصوص باید بگویم که سلسله عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن علیه مواضع حساس و راهبردی متجاوزان ادامه خواهد یافت. این حملات تنها در شرایطی متوقف خواهند شد که سعودی‌ها و متحدانشان نیز به حملات تجاوزکارانه خود پایان دهند و به طرح صلح صنعاء پاسخ دهند. در غیر این صورت، آنها همچنان باید منتظر پاسخ‌های دردناک نیروهای مسلح یمن در نقاط مختلف باشند.

*نکته دیگری که در خصوص تحولات یمن وجود دارد این است که مقامات سعودی ادعای برقراری آتش بس یکجانبه در این کشور را دارند اما همچنان شاهد بمباران مناطق مسکونی توسط جنگنده‌های متجاوز هستیم. دیدگاه شما در این خصوص چیست؟

در اینجا لازم است که تأکید کنم قدرت نیروی هوایی یمن تا ۴۰۰ درصد در مقایسه با گذشته افزایش یافته است. امروز شما قدرت یمن را حتی دیگر با عملیات بازدارندگی چهارم نیز نمی‌توانید مقایسه کنید زیرا ما از این سطح نیز عبور کرده ایم. ما در عملیات بازدارندگی چهارم، مقر وزارت دفاع عربستان سعودی را که از بیشترین حفاظت‌ها برخوردار است، هدف قرار دادیم. بنابراین، در آینده نیز اهداف استراتژیک بیشتری را هدف قرار می‌دهیم.

عربستان سعودی خود به خوبی می‌داند که تداوم بمباران مناطق مسکونی و ادعای پایبندی به آتش بس یکجانبه در یمن تنها مواضع بیشتری از آن را با خطر حمله توسط نیروهای مسلح ما مواجه می‌سازد.

کد خبر 4962520 رامین حسین آبادیان

منبع: مهر

کلیدواژه: یمن عربستان سعودی مارتین گریفیتس ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی عراق دونالد ترامپ ویروس کرونا ایران عربستان سعودی لبنان روسیه فلسطین سوریه افغانستان الحاق کرانه باختری امارات متحده عربی ائتلاف متجاوز سعودی سازمان ملل متحد مارتین گریفیتس عربستان سعودی سازمان ملل فرستاده ویژه هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود

حشمت الله اسلامی رئیس انجمن تعزیه استان قزوین گفت: با راه‌اندازی مجموعه تئاتر شهر قزوین فضای مناسبی برای فعالیت هنرمندان استان قزوین فراهم شده که جای قدردانی دارد.

وی افزود: سال گذشته به دلیل نداشتن فضای مناسب برای اجرای فعالیت‌های هنرمندان در اجرای برنامه‌های نمایشی از جمله تعزیه خوانی در مضیقه بودیم، اما با لطف مسئولان استانی مجموعه تئاتر شهر قزوین به بهره‌برداری رسید که افتخاری برای استان است.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه با تکمیل مجتمع ارشاد قزوین و افتتاح مجموعه تئاتر شهر موانع موجود در مسیر فعالیت هنرمندان آثار نمایشی برطرف شده و بستری مناسب برای ارتقای سطح فرهنگ و هنر استان قزوین فراهم شده است.

وی بیان کرد: در مراسم افتتاح مجموعه تئاتر شهر قزوین، پیشنهاد شد اجرای تعزیه‌خوانی و ذکر ائمه اطهار (ع) و ۱۴ معصوم در این مجموعه آغاز شود که درصددیم این کار عملی شود.

اسلامی گفت: قرار شد نمایش تعزیه به مدت چهار شب از تاریخ ۹ تا ۱۲ فروردین ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء از ساعت ۲۰ در مجموعه تئاتر شهر قزوین واقع در بوستان ملت اجرا شود.

وی اظهارداشت: برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی ۱۸ تعزیه‌خوان مشارکت دارند که شاید بیشتر هم شود و با برنامه ریزی صورت گرفته در شب نخست تعزیه حربن یزید ریاحی، شب دوم تعزیه حضرت ابوالفضل (ع)، شب سوم تعزیه امام حسین (ع) و شب چهارم هم تعزیه شهادت امام علی (ع) اجرا خواهد شد.

این مسئول گفت: از شهروندان مومن دعوت می‌شود در مراسم تعزیه‌خوانی حضور باشکوهی داشته باشند.

رئیس انجمن تعزیه استان قزوین اضافه کرد: گسترش و تداوم آموزش تعزیه خوانی به دانش‌آموزان مدارس سطح استان در سال تحصیلی با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری در دستور کار است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کنعانی: جامعه جهانی رژیم متجاوز صهیونیستی را پاسخگو کند
  • طرح نذر خدمت به همت خادمیاران رضوی اجرا می‌شود
  • اجرای آهنگ «دین مارتین» توسط ببعی در شبکه نسیم + فیلم
  • ایرلند به پرونده نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی ورود خواهد کرد
  • نمایش تعزیه در تئاتر شهر قزوین اجرا می‌شود
  • روسیه: قطعنامه شورای امنیت در خصوص جنگ غزه باید اجرا شود | دلیل وتوی قطعنامه آمریکا مشخص شد
  • اجرا برنامه‌های قرآنی در ۱۳۹ شهر و روستای دشتستان
  • محوطه سازی سایت «قره حسنلو» ۶۰ درصد پیشرفت دارد
  • نیرو‌های مسلح یمن از اجرای شش عملیات جدید خبر داد
  • مار چهار متری به فضا فرستاده شد / عکس