Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، دکتر علوی در مورد افزایش آمار مبتلایان به کرونا در کشور، گفت: پس از یک دوره روند کاهشی در آمار بیماری که برایمان خوشایند و خوشحال کننده بود، علی‌رغم تمام توصیه‌ها و هشدارهایی که داده شد مبنی بر این که ممکن است با عدم تمکین به نکات بهداشتی بیماری شدت گیرد، متاسفانه با طغیان مجدد بیماری و روند افزایشی در مبتلایان مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه این روند فزاینده همچنان وجود دارد، تصریح کرد: به دنبال همین موضوع در مواجه با موارد شدید بیماری نیز در بین افراد هستیم. بیماران همچنان نیاز به آی‌سی‌یو دارند تا جایی که هر روز تقریبا یک بخش جدید به آی‌سی‌یو اضافه می‌کنیم و بازهم هر روز نگران این هستیم که مانند زمانی شویم که تعداد تخت بسیار بالایی به بیماران اختصاص دهیم.

وی با اشاره به اینکه انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی اتفاق می‌افتد،‌ ادامه داد: همچنین قطرات تنفسی ریزتری بین ۳ تا ۵ میکرون نیز هنگام بلند صحبت کردن، فریاد زدن، ساکشن بیمار در آی‌سی‌یو و... در هوا معلق شود. آنچه که در جامعه علت اصلی انتقال بیماری است همان قطرات تنفسی درشت تر است که می‌توان با زدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد. علاوه بر آنکه می‌توان از ماسک‌های سه لایه برای محافظت در مقابل این قطرات درشت تنفسی استفاده کرد، می‌توانیم با تهیه ماسک‌های پارچه‌ای نیز خود حفاظت خود را در برابر این قطرات تضیمن کنیم. 

دکتر علوی در پاسخ به این سوال که آیا ویروس کرونا نسبت به گذشته ضعیف‌تر شده است یا خیر؟، گفت: به طور کلی تغییری در وضعیت بالینی بیماران اتفاق نیفتاده است و همچنان این بیماری روند کلاسیک خود را با تب و لرز، بدن درد، سردرد،‌ تهوع، استفراغ، علائم گوارشی و... دارد؛  البته در برخی موارد ممکن است علائم گوارشی بارزتر باشد. موضوعی که همچنان مانند روزهای اول شیوع بیماری در کشور است این است که هنوز بیماران بد حال که نیاز به بستری در آی‌سی‌یو داشته باشند را مشاهده می‌کنیم. 

وی مهمترین مسله‌را در کنترل زنجیره انتقال بیماری کووید19 را پیشگیری از ابتلا به بیماری دانست و اظهار کرد: با آن که تمام تلاشمان را برای مریض‌هایی که تحت مراقبت ویژه هستند می‌کنیم و خدمات را به خوبی دریافت می‌کنند ، اما اثربخشی اقدامات درمانی در این افراد چندان زیاد نیست و متاسفانه شاهد مرگ و میر افراد هستیم. 

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی در خاتمه با بیان اینکه خوشبختانه درصد قابل توجهی از افراد به نوع شدید کووید19 مبتلا نمی‌شوند، گفت: این افراد با استراحت در منزل، مصرف مایعات و گذر زمان بهبود می‌یابند.

منبع: الف

کلیدواژه: آی سی یو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان، گفت: آسیب دیدن فرهنگ کار و عدم جهت‌گیری واحد برخی افراد از جمله نگرانی‌های ما در منطقه‌ سیستان است. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی صبح امروز در دیدار فرماندار شهرستان زهک ضمن استماع گزارشی از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی صورت گرفته در این شهرستان، اظهار داشت: اقدامات و خدمات صورت گرفته مایه خوشبختی است، اما همچنان باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد و با توجه به نامگذاری سال1403 تحت عنوان جهش تولید با مشارکت مردم مسئولان باید زمینه مشارکت خرد و کلان مردم را فراهم کنند.

امام جمعه زاهدان، افزود: برای نقش آفرینی بیشتر مردم در حوزه تولید و اقتصاد دولتمردان باید آن‌ها را راهنمایی و آموزش دهند و حتی ممکن است در مواردی نفرات موفق و کارآفرینان برتر را جهت ارائه مشاوره به مردم به کارگیری کنند تا به تدریج شاهد بازدهی بیشتر فعالیت‌های اقتصادی از سوی مردم باشیم.

وی بیان کرد: متاسفانه در سیستان و بلوچستان فرهنگ کار آسیب دیده و مسئولان مختلف نیز هنگام ارائه گزارش‌های خود از این جهت گلایه‌مند هستند و این در حالی است که در برخی از جلسات مردم با اشاره به اجرای طرح رزاق خواستار توزیع پول بین مردم بودند اما بنده عنوان کردم که این کار به صلاح مردم نیست و یک آسیب به همراه خواهد داشت و چنانچه در منطقه بلوچستان با این آسیب‌ها مواجه هستیم و افرادی به مشاغل کاذب روی آورده‌اند و حاضر نیستند نان بازوی خود را بخورند و در مواردی محصولات کشاورزان خراب می شود به این علت که نیروی کار وجود ندارد و مسئولان نمی‌خواهند منطقه سیستان نیز دچار این آسیب بشود بلکه معتقدند درآمدهای حاصل از طرح رزاق باید صرف ایجاد اشتغال برای مردم و توسعه و آبادانی منطقه باشد و البته اگر خانواده‌هایی وجود دارند که از کار افتاده هستند باید ارگان‌هایی حمایتی آن‌ها را تحت پوشش خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: باید در رشته‌های مختلف به ارائه آموزش بپردازید تا افراد بتوانند با شرکت در این دوره‌های آموزشی شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و بنده در بازدیدی که از اداره کل فنی و حرفه‌ای استان داشتم مسئولان این دستگاه آمادگی خود برای ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را اعلام کردند و باید افراد را به فنی و حرفه‌ای معرفی کنید تا به تدریج به نقطه‌ای برسیم که هر انسان بیکاری وجود داشت مقصر خود او باشد چرا که با وجود آموزش‌ها و مشاغل مختلف همچنان توانسته نیاز شغلی خود را بر طرف کند‌.

محامی گفت: آسیب دیگر عدم جهت‌گیری واحد برخی از افراد است، چرا که اختلافات وجود دارد و هر کدام از فرهیختگان و مسئولان شهرستان جهت‌گیری‌های مختلف خود را دارند و فرهنگ تعامل ندارند و رشد خود را در گرو عقب ماندن افراد دیگر می‌دانند که در این صورت منطقه متضرر خواهند شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر در منطقه سیستان با بحران کم آبی مواجه هستیم، اما راهکارهای مختلف دیگر وجود دارد، چرا که ظرفیت‌های فراوانی در استان وجود دارد، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

همچنین در ابتدای این دیدار حسن دهمرده فرماندار شهرستان زهک نیز با ارائه گزارشی از اقدامات عمرانی، اقتصادی و پژوهشی صورت گرفته در سطح شهرستان زهک به بیان طرح‌های برنامه‌ریزی شده در افق آینده این شهرستان پرداخت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کفش هوشمندی که به کمک افراد آلزایمری می‌آید
  • نگاه استراتژیک غرب به هند در سایه انتخابات مجلس عوام/ چشم پوشی غرب از نگرانی‌های دموکراتیک
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در سیستان است
  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • آسیب دیدن فرهنگ کار از جمله نگرانی‌ها در منطقه سیستان است
  • نگرانی ساکنان شهرک پرواز تبریز از جولان آزادانه سگ‌های ولگرد
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • خسارت ۷۰ درصدی به مزارع درصورت بی توجهی به بیماری زنگ زرد گندم
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد