Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، زهرا مظفر روز جمعه در گفتگو با ایرنا درباره نظارت آموزش و پرورش بر فرآیند ثبت‌ نام دانش‌ آموزان اظهار داشت: آموزش و پرورش شاخص‌هایی مانند اخذ وجه، تکریم اولیا و ارباب رجوع، فراهم کردن مکان مناسب برای ثبت‌نام، ایجاد نظم و آرامش در محل ثبت‌نام، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نصب اطلاعیه مبالغ و شرایط ثبت نام را برای مدارس در نظر گرفته است که اولیای مدرسه هنگام ثبت نام موظف به رعایت آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مدت زمان کوتاهی است که فرآیند ثبت‌نام شکل گرفته است و دانش آموزان در دوره‌های متوسطه هنوز کارنامه‌های خود را دریافت نکرده‌اند؛ از این رو این موضوع بیشتر به پایه اول مربوط می‌شود.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات مردمی آموزش و پرورش عنوان کرد: بیشترین شکایات مردمی تاکنون از فرآیند ثبت‌نام به موضوع اخذ غیرمجاز توسط مدارس مربوط می شود که آموزش و پرورش پیگیری‌های لازم در این خصوص را انجام داده و در نهایت به عودت پول به خانواده‌ها یا توقف دریافت وجه غیرمجاز توسط مدرسه منجر شده است.

مظفر خاطرنشان کرد: تعداد اندکی از شکایات درخصوص دریافت وجه غیرمجاز که به مدارس دولتی مربوط بود، به سرعت رسیدگی شده است.

وی ادامه داد: والدین می توانند شکایات مربوط به مدارس غیردولتی را در سامانه شکایات در سازمان مدارس غیردولتی به آدرس mosharekatha.ir ثبت کنند و از طریق این سامانه پاسخ شکایت خود را نیز دریافت کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد در خصوص فرآیند ثبت‌نام مدارس غیردولتی نیز اندک بوده است، گفت: برخی از مدارس که خارج از شهریه مصوب از خانواده‌ها هزینه دریافت کرده‌اند، توسط اداره سازمان مدارس و مراکز غیردولتی رصد شده‌ اند. همچنین بازرسان این سازمان در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برای نظارت بر فرآیند ثبت نام در مدارس حضور دارند.

مظفر اعلام کرد که دانش‌آموزان و خانواده‌ها می توانند هر تخلف یا نارضایتی در روند انجام امور خود را با نام مدیر و مدرسه در سامانه شکایات آموزش و پرورش به آدرس shekayat.medu.ir ثبت کنند تا طی ۱۰ روز به این شکایات رسیدگی شود.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش همچنین لینک گزارش‌های مردمی و نظارت همگانی بر فرایند ثبت نام را در سامانه پاسخگویی به شکایات راه‌اندازی کرده تا والدین به راحتی بدون احراز هویت بتوانند مشخصات کامل مدرسه متخلف را ثبت کنند.

مدارس هیات امنایی اجازه دریافت شهریه ندارند

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش درباره دریافت شهریه مدارس هیات امنایی اظهار داشت: مدارس هیات امنایی نیز جزئی از مدارس دولتی محسوب می‌شوند که اجازه دریافت شهریه ندارند.

مظفر افزود: مدارس هیات امنایی تنها می‌توانند برای بیمه دانش‌آموزان و تحویل کتاب از والدین هزینه دریافت کنند.

کلاس‌های تابستانی مدارس هنوز تعیین تکلیف نشده است

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش همچنین درباره برگزاری کلاس‌های تابستانی در مدارس اظهار داشت: موضوع برگزاری کلاس‌های تابستانی در مدارس هنوز تعیین تکلیف نشده است.

مظفر افزود: برگزاری کلاس‌های حضوری در تابستان با توجه به شیوع ویروس کرونا توصیه نمی‌شود و تصمیم گیری درباره این موضوع در ستاد ملی مبارزه با کرونا بررسی می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد : ممنوعیت برگزاری کلاس های آموزشگاه‌ها و مراکز آموزشی غیردولتی توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا برداشته شده است؛ مگر اینکه دوباره این ستاد در خصوص این موضوع تصمیم گیری مجدد داشته باشد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دانش آموزان مدارس مدرسه شهریه کرونا مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات شکایات آموزش و پرورش مدارس هیات امنایی برگزاری کلاس فرآیند ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.      مجید فدوی روز پنج شنبه افزود: این کلاسهای درس با مشارکت خیران و اعتبارات مدیریت آموزش و پرورش گناباد هوشمندسازی شدند.   وی ادامه داد: برای هوشمند سازی هر کلاس درس به صورت متوسط ۳۲۰ میلیون ریال هزینه شده است.   رئیس اداره آموزش و پرورش گناباد گفت: ۴۲ مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت خیران و اعتبارات نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس در یک سال گذشته بازسازی شدند.   فدوی سر و سامان دادن به ۶۵ ملک مازاد آموزش و پرورش، توجه ویژه به حوزه تربیت بدنی و نصب ۶ چمن مصنوعی را از مهمترین اقدامات آموزش و پرورش گناباد در این مدت برشمرد.   کلاس های هوشمند فرصت های یادگیری بیشتری را برای دانش آموزان فراهم، فرآیند یادگیری را سرگرم کننده و به دانش آموزان کمک می کند فناوری های جدید را بهتر فرا بگیرند و در مجموع در ارتقاء بهره وری آموزشی و مشارکت پذیری آنان نقش مهمی دارند.   از مجموع ۱۷ هزار و ۶۱۴ دانش آموز که در ۹۱۱ کلاس درس و ۲۲۴ مدرسه در مناطق شهری و روستایی گناباد شاغل به تحصیل هستند، ۹ هزار و ۵۶۵ نفر در دوره ابتدایی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در دوره اول متوسطه و ۲ هزار و ۲۸۸ نفر در دوره دوم متوسطه هستند.   هشت هزار و ۸۳۶ نفر از دانش آموزان در مدارس دولتی، چهار هزار و ۷۹۶ نفر در مناطق روستایی، ۹۲۷ نفر در مدارس شاهد و بقیه در مدارس استثنایی و غیرانتفاعی به تحصیل اشتغال دارند.   مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هدف اصلی طرح «شهید عرب» تجهیز سیستم گرمایشی مدارس استان است
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • طرح جدید آموزش و پرورش ؛ کدام مدارس از 10 شهریور باز می شوند ؟
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • زمان آغاز سال تحصیلی 1403 مشخص شد | امسال مدارس کی باز می‌شوند؟