Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-03-19@07:02:38 GMT

حباب ۷۴۰ هزار تومانی در بازار سکه

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۴۲۴۷

حباب ۷۴۰ هزار تومانی در بازار سکه

به گفته نایب رییس اول اتحادیه طلا و جواهر تهران، علیرغم نوسانات محدود نرخ انس جهانی، عمده التهابات اخیر بازار سکه به دلیل سفته‌بازی‌هایی بوده است که به دنبال محدودیت‌های اعمال شده از سوی بانک مرکزی برای معاملات ارز، سرمایه افراد را به سمت بازار سکه کشانده و منجر به حباب ۷۴۰ هزار تومانی قیمت سکه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین: مسعود یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا داخلی اظهار کرد: در یک هفته اخیر التهابات سفته‌بازی‌ها و خریدهای غیرواقعی که با دید سرمایه‌گذاری انجام می‌شوند، بسیار داغ بوده و بازار نیز بسیار ملتهب بوده است. یکی از علل این التهاب، ایجاد محدودیت از سوی بانک مرکزی برای سرمایه‌گذاری و دادوستد دلار بوده است که منجر شده سفته‌بازها و افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند، به سمت بازار سکه کشانده شوند که در نتیجه این تقاضا کاذب حباب سکه در حال حاضر است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران ادامه داد: ضمن اینکه نرخ ارز نیز در یک هفته اخیر روندی صعودی داشته است و این در حالی است که تغییرات و نوسانات انس جهانی محدود بوده است؛ لذا روند صعودی قیمت سکه در یک هفته اخیر به دلیل نوسانات افزایشی نرخ ارز و اعمال محدودیت‌های بانک مرکزی در خرید و فروش دلار بوده است.

وی در رابطه با تغییرات قیمتی سکه و طلا در طول یک هفته اخیر، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان که در آخر هفته به هشت میلیون و ۸۵۰ هزار رسیده است. سکه طرح جدید نیز از هشت میلیون و ۵۰۳ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۵۴۵ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد که رشد یک میلیون و ۴۲ هزار تومان را تجربه کرده و رکورد زد. همچنین ربع سکه نیز با رشد ۲۸۲ هزار تومانی از دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان  به دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در آخریم معاملات آخر هفته رسیده است. سکه های یک گرمی هم از یک میلیون و ۲۶۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در طول هفته اخیر رسیده اند.

وی افزود: همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با رشد ۵۷ هزار تومانی در طول هفته از ۸۳۶ هزار و ۶۰۰ تومان به ۸۹۳ هزار و ۶۰۰ تومان در آخر هفته افزایش قیمت داشته است. هر مثقال طلا نیز از سه میلیون و ۶۲۴ هزار تومان در ابتدای هفته به سه میلیون و ۸۷۱ هزار تومان رسیده است. انس جهانی در ابتدای ۱۷۷۲ دلار و ۵۰ سنت بوده است که در آخر هفته با رقم ۱۷۷۶ دلار ثبت شده است.

یزدانی تاکید کرد: در بررسی روند این افزایش قیمت‌ها، باتوجه به اینکه انس جهانی تنها سه دلار و ۵۰ سنت افزایش داشته است اما رشد قیمت‌ها در داخل تنها به دلیلی سفته‌بازی‌ها برای خرید سکه و سرمایه‌گذاری آن توام با محدودیت‌های بانک مرکزی در معاملات ارز بوده است. ضمن اینکه نرخ ارز نیز در یک هفته اخیر نوسانات صعودی داشته است.

به اعتقاد نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، افرادی که قصد حفظ ارزش سرمایه‌ها و ریال‌ خود را دارند، بهتر است وارد بازی‌های خرید سکه و سفته‌بازی‌ها نشوند؛ چراکه این وضعیت چندان ادامه‌دار نخواهد بود و با فروکش کردن ویروس کرونا و برگشت کسب‌وکارها به روال سابق خود، قطع به یقین وضعیت همه بازارها بهتر خواهد شد.

وی افزود: بازاری که ما باید توصیف کنیم، بازار معاملات و خرید وفروش مصنوعات است که در مدت اخیر بازار بازار به شدت آرام است. قدرت خرید کاهش یافته است و تقاضا برای مصنوعات وجود ندارد. این در حالی است که توصیه ما این است که افرادی که قصد سرمایه‌گذاری دارند بهتر است از مصنوعات طلای کم اجرت‌ استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سکه و طلا حباب قیمت یک هفته اخیر سرمایه گذاری سفته بازی ها هزار تومانی بانک مرکزی هزار تومان بازار سکه انس جهانی آخر هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد یوونتوس در ۸ هفته اخیر، در حد تیم‌هایی که برای بقا می جنگند!

تیم الگری بردن را فراموش کرده‌است!

طرفداری | روز گذشته و در دیداری از هفته بیست و نهم رقابت‌های سری آ فصل ۲۰۲۳/۲۴، یوونتوس و جنوا به تساوی بدون گل رضایت دادند.

یوونتوس 0-0 جنوا؛ فوتبال‌زدگی

یوونتوس در ادامه روند بسیار ضعیف خود، برابر جنوا نیز نتوانست پیروز شود تا انتقادات از ماسیمیلیانو الگری به بالاترین حد برسند. آمار نشان می دهد یوونتوس در ۸ هفته اخیر موفق به کسب تنها ۷ امتیاز شده است! (۱ برد، ۴ تساوی و ۳ باخت). در این بازه زمانی، تنها ۳ تیم که هر سه هم در منطقه سقوط قرار دارند، در سری آ عملکرد ضعیف‌تری نسبت به شاگردان الگری داشته‌اند: 

فروزینونه: ۱ امتیاز سالرنیتانا: ۲ امتیاز ساسولو: ۴ امتیاز

آخرین باری که یوونتوس چنین رکورد ضعیفی را در سری آ ثبت کرده بود، به بازه ژانویه تا مارس ۲۰۱۱ باز می گردد. زمانی که تیم تحت هدایت لوئیجی دل نری نیز طی ۸ بازی تنها ۷ امتیاز کسب کرده بود.

از دست ندهید ????????????????????????

عاشقانه‌های توماس مولر و کره اسبش! (فیلم) مهاجم معروف بلژیکی روی هوادار، فن کشتی کچ زد! (فیلم) مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا در دام اعتیاد عادل فردوسی پور بازنشسته شد؛ خداحافظ صداوسیما ادگار داویدز به زودی در ایران؛ عیدتون مبارک!

دیگر خبرها

  • عملکرد یوونتوس در ۸ هفته اخیر، در حد تیم‌هایی که برای بقا می جنگند!
  • قیمت ب‌ام‌و در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد/ نیم سکه ۲۳ میلیون شد
  • بدترین دوران مکس الگری در یوونتوس؛ فقط 1 برد از 8 بازی اخیر
  • رکورد بی سابقه سکه طرح جدید؛ ۲ عاملی که سکه را به ۳۸ میلیون تومان رساند | یک پیش‌بینی از آینده قیمت طلا
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ / رشد حباب از قیمت سکه بیشتر شد
  • چه روش‌هایی برای سرمایه‌گذاری در طلا وجود دارد؟
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ / بازار طلا صعودی شد
  • پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 27 اسفند 1402 / حباب سکه‌های امامی و نیم سکه
  • هزینه ٣٠٠ میلیارد تومانی مدیریت شهری مشهد برای جلوگیری از تخلفات اراضی