Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای مقابله با تکدی‌گری ضروری است که تمامی متکدیان سطح شهر شناسایی و در سامانه‌ای مشخصات آنها ثبت شود.

به گزارش برنا از قزوین، مریم بیدخام  در حاشیه بازدید از مرکز توسعه خدمات اجتماعی شهرداری قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: با ثبت اسامی متکدیان به تفکیک جنس، سن، محل سکونت، تحصیلات، نوع مشکل خاص و تعیین وضعیت پراکندگی آنان در مناطق مختلف، امکان ساماندهی این قشر بیش پیش فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با استفاده از اطلاعات مندرج در  این سامانه مشکلات فردی متکدیان بررسی شده و پس از غربالگری در صورتی که نیازمند واقعی باشند جهت مساعدت به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

بیدخام با بیان اینکه غربالگری و برنامه‌ریزی بهینه برای ساماندهی متکدیان و رفع تنگناها از ورود مجدد آنها به چرخه تکدی‌گری جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: حضور متکدیان در سطح شهر که معلول برخی از آسیب‌های اجتماعی است علاوه بر ارایه جلوه نامناسب به شهر، آسیب‌های اجتماعی دیگری را نیز به دنبال دارد.

وی تاکید کرد: ضروری است که اقدامات مناسبی برای مقابله با معضل تکدی‌گری که چهره شهر را نازیبا کرده به کار گرفته شود تا کمک‌های مردمی به صورت هدفمند و از طریق تشکل‌های مردم نهاد، خیریه‌ها و دستگاه‌های حمایتی به دست نیازمندان حقیقی برسد.

بیدخام با بیان اینکه موضوع مقابله با تکدی‌گری در استان قزوین کاملا فرهنگی بوده که با مشارکت تمامی دستگاه‌های متولی و آحاد مردم محقق خواهد شد، افزود:  از طرف  دیگر ساماندهی و جمع‌آوری متکدیان یک ضرورت اجتماعی است که باید از طریق تهیه گزارش مستند و تهیه کلیپ‌های آموزشی در فضای مجازی اطلاع رسانی شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: برخورد قانونی با متکدیان حرفه‌ای که بارها جمع‌آوری شده و دوباره به چرخه تکدی گری بازگشته‌اند موجب خواهد شد تا دیگر شاهد حضور آنان در سطح شهر نباشیم، به خصوص مقابله با متکدیانی که با سوء استفاده از عواطف و احساسات مردم خیر، زمینه‌ساز آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر می‌شوند باید در دستور کار قرار گیرد.

بیدخام به راهکارهای مناسب برای آموزش و توانمندسازی متکدیان اشاره و اظهار داشت: برای این اقدام با ایجاد اشتغال، شرایط خروج آنان از تکدی‌گری فراهم شده و فرد می‌تواند به عنوان یک عضو فعال در جامعه نقش آفرینی کند.

این مسئول با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و تعامل شهروندان در کاهش تکدی‌گری بسیار مهم و حایز اهمیت است، گفت: تا زمانی که مردم در خیابان و سطح شهر به متکدیان کمک می‌کنند، زمینه برای تکدی‌گری و حضور افراد سودجو  در خیابان‌ها مهیا است.

بیدخام با اشاره به اینکه بسیاری از متکدیان قزوینی از سایر  استان‌ها به این شهر آمده‌اند، تصریح کرد: با این حال یک گرمخانه در بلوار باهنر قزوین قرار دارد که افراد بی خانمان از طریق گزارش‌های مردمی با سامانه ۱۳۷ و یا گشت‌های شهری به این مکان منتقل می‌شوند و امکانات اقامتی و بهداشتی و ارایه یک وعده غذای گرم به صورت رایگان برای آن‌ها تدارک دیده می‌شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غربالگری تکدی گری متکدیان گرمخانه تکدی گری سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به این که تاریخ و هویت شهر ارومیه در برنامه‌های فرهنگی به فراموشی سپرده شده است، گفت: سازمان فرهنگی،اجتماعی شهرداری با همکاری‌های لازم با بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیای فرهنگ‌های تاریخی و هویتی شهر ارومیه گام برداشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احد یوسفی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در نشست هفتگی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به ضرورت توجه برای اولویت‌های فرهنگی گامی مهم برای رفع دغدغه‌های جامعه اظهار کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه در اسرع وقت نسبت به تهیه تقویم مناسبت‌های ملی و مذهبی و با برنامه‌ریزی های کامل و از پیش تعیین شده و اجتناب از برگزاری برنامه‌های دقیقه ۹۰ با اتلاف هزینه و بدون خروجی مؤثر اقدام کند.

وی در ادامه با لزوم احیای کار گروه فرهنگی متشکل از نماینده‌های دستگاه‌های دخیل در برنامه‌های فرهنگی ملی و مذهبی افزود: احیای کارگروه فرهنگی می‌تواند گامی مهم در اجرای برنامه‌های ملی و مذهبی فرهنگی با مشارکت سایر دستگاه‌ها و بدون تداخل برنامه‌های تکراری و بدون اتلاف هزینه به نحو احسن و در خور شأن شهروندان اجرا و خروجی قابل قبولی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در بخشی از سخنان خود با تقدیر و تشکر و از مسئولین و ارگان‌های نظامی و امنیتی در رابطه با عملیات تنبیه تجاوز "وعده صادق" حمله موشکی و پهبادی به رژیم صهیونیستی که توانست برای چندمین بار اقتدار ایران و ایرانی را به استکبار جهانیان نشان دهد، و با انتقاد و گلایه از کم کاری روابط عمومی شهرداری گفت: مجموعه مدیریت شهری به عنوان یکی از مراجع اطلاع رسانی در سطح شهر باید این اقدام مبارک و میمون را در ساعات اولیه با نصب بنر و فضاسازی برای مردم تبریک و تهنیت می‌گفت.

یوسفی تصریح کرد: دغدغه‌های اجتماعی باید سرلوحه برنامه‌های فرهنگی مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود و با تولید محتوا و نصب بنرهای فرهنگی در جایگاه‌های اطلاع رسانی به دغدغه‌های جامعه اعم از فرزندآوری که جز مسائل و تأکیدات مقام معظم رهبری هم بوده باید در اولویت برنامه‌ها قرار داده شود.

وی با اشاره به اینکه تاریخ و هویت شهر ارومیه در برنامه‌های فرهنگی به فراموشی سپرده شده است، عنوان کرد: سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری با همکاری‌های لازم با بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیای فرهنگ‌های تاریخی و هویتی شهر ارومیه با اجرای برنامه‌های فرهنگی توجه ویژه داشته باشد.

وی بیان کرد: باید ساخت و نصب المان‌ها و نام‌های میادین شهری در دستور کار شهرداری قرار داده شود و با توجه به اینکه شهر ارومیه با وجود بقعه محمّدبن خلیلان که در دهه‌های آخر نیمه قرن سوم تا اواسط قرن چهارم هجری برای تبلیغ مذهب شیعه در ارومیه بوده بیانگر این است که ارومیه دارای هویتی تاریخی است و باید شهرداری در فضاسازی‌های شهر به این اصل توجه ویژه داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان با اشاره به اینکه جشنواره‌های انگور، گل و بیدمشک و… یکی از ظرفیت‌ها برای معرفی گردشگری و اقتصادی شهر ارومیه است، خاطرنشان کرد: این جشنواره‌ها در چند سال گذشته به علت مصادف بودن با ماه‌های محرم و صفر و شیوع بیماری کرونا باعث تعطیلی شد لذا ضروری است شهرداری برنامه‌ریزی‌های لازم را برای اجرای هر چه بهتر جشنواره‌های انگور و گل که نشاط‌آور برای جامعه و شهروندان است، در تابستان سال جاری در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر 745243

دیگر خبرها

  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • ضرورت جمع آوری ماهانه ۲۰ هزارتن مرغ از سطح بازار
  • ماجرای خروج کودکان کار اتباع از تهران
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • اجرای مرحله جدید طرح جمع آوری متکدیان و معتادان متجاهر
  • طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر در یک شب
  • عملیات وعده صادق بر اساس اصول تناسب و ضرورت بود
  • ضرورت خرید و جمع آوری ۳۰ هزارتن تخم مرغ مازاد