Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،دکتر فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۴۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری و تحت مداوا هستند.

او با اشاره به آمار بستری شدگان در کردستان به تفکیک بیمارستان‌های استان افزود: در بیمارستان توحید سنندج ۱۹۹ نفر، بعثت سنندج ۲۲ نفر، کوثر سنندج ۷۹ نفر، امام خمینی سقز ۳۶ نفر، بوعلی مریوان ۲۳ نفر، فجر مریوان ۴۰ نفر، شهیدبهشتی قروه ۱۶ نفر، امام حسین بیجار ۱۷ نفر، بیمارستان سینای کامیاران ۱۹ نفر، بیمارستان امام خمینی (ره) در دیواندره ۱۶ نفر، بیمارستان شهدا در دهگلان ۸ نفر، شهید چمران در سروآباد ۲ نفر و در بیمارستان رازی بانه ۱۷ نفر بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر رضاعی اضافه کرد: اکنون ۷۸ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان در بخش ویژه (آی سی یو) بستری هستند.

او آمار فوت شدگان بر اثر بیماری کرونا در کردستان از ابتدا تا کنون را ۳۱۸ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۶۶ نفر در سقز، ۱۰۷ نفر در سنندج، ۲۴ نفر در قروه، ۲۷ نفر در بانه، در مریوان ۱۶ نفر، ۲۳ نفر در بیجار، ۳۰ نفر در کامیاران، ۱۸ نفر در دیواندره و ۷ نفر در دهگلان جانباختند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خطاب به شهروندان اظهار کرد: همچنان روند فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، اجرای اصول بهداشتی و قرنطینگی را تا قطع زنجیره این ویروس مهلک رعایت کنید در غیر این صورت افزایش تعداد زیاد مبتلایان و مرگ بر اثر کرونا در استان را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای عملیات هدایت آبهای سطحی در ۳۲ نقطه در سنندج/ شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی

ایسنا/کردستان معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: در مجموع ۵۲ نقطه حادثه‌خیز و آبگیر در سطح شهر شناسایی و با برنامه‌ریزی‌ و تلاش شبانه روزی طی دو سال اخیر عملیات هدایت آب‌های سطحی و رفع مشکل در ۳۲ نقطه از این تعداد انجام و مابقی نیز در دستور کار است.

 عرفان فتحی، امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار کرد: آبگرفتگی معابر مشکلات جدی را در زمینه تردد وسایل نقلیه و عبور و مرور شهروندان ایجاد کرده که این شهرداری نقاط بحرانی را شناسایی و عملیات هدایت آبهای سطحی در این نقاط در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این راستا طی دو سال اخیر با توجه به تاکیدات شهردار و شورای شهر احصا و شناسایی نقاط مستعد آبگرفتگی در سطح شهر به صورت ویژه در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری سنندج و مناطق قرار گرفت.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج، افزود: با بررسی‌های صورت گرفته در مجموع ۵۲ نقطه حادثه‌خیز و آبگیر در سطح شهر شناسایی و با برنامه‌ریزی‌ و تلاش شبانه روزی طی دو سال اخیر عملیات هدایت آب‌های سطحی و رفع مشکل در ۳۲ نقطه از این تعداد انجام و مابقی نیز در دستور کار است.

شناسایی و رفع ۷ نقطه مستعد آبگرفتگی در نایسر

وی افزود: ۷ نقطه از این تعداد شامل انتهای نایسر، خیابان امام شافعی، خیابان حاجی فیضه، ورودی نایسر و... مربوط به ناحیه منفصل شهری نایسر بوده که برای مهار آبهای سطحی در این نقاط تقریبا بیش از یک‌هزار۵۰۰ متر عملیات لوله‌گذاری انجام شده است.

فتحی خاطرنشان کرد: یکی از این نقاط اصلی ورودی نایسر بود که بر اساس طراحی صورت گرفته انجام ۴۰۰ متر لوله‌گذاری برای مهار آب‌های سطحی طی ۲ فاز تعریف شده که تا کنون ۲۰۰ متر آن انجام و ۲۰۰ متر دیگر نیز همزمان با شروع فصل کاری در سال جدید انجام خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج تصریح کرد: در کنار عملیات لوله‌گذاری بیش از ۳ هزار متر جدول گذاری نیز برای رفع آب‌های سطحی در نایسر انجام گرفته است.

فتحی اذعان کرد: یکی از مهمترین نقاط رفع مشکل شده خیابان امام شافعی نایسر بود که در کنار لوله‌گذاری بیش از ۸ هزار متر آسفالت نیز انجام شده است.

دردسرهای ایجاد دسترسی‌های غیرمجاز توسط مغازه‌داران در نایسر

وی احداث دسترسی‌های غیرمجاز روی جداول مهار آب‌های سطحی توسط برخی مغازه‌داران در نایسر را از عوال اصلی در آبگرفتگی در این ناحیه منفصل شهری عنوان کرد و گفت: از مغازه‌داران عزیز ساکن در این ناحیه منفصل شهری خواستاریم از ایجاد چنین دسترسی‌های غیرمجازی که موجب ایجاد مشکل برای شهروندان و کم تاثیر شدن عملیات‌های انجام شده توسط شهرداری می‌شود اکیدا خودداری کنند.

وی افزود: خیابان حسن‌آباد، ۱۰ نقطه در بهاران، ۳ نقطه بلوار پاسداران، شهرک پیام، شهرک زاگرس، ۳ نقطه در کمربندی آبیدر، خیابان گلشن، خیابان اکباتان و ...از دیگر نقاط مستعد رفع مشکل آبگرفتگی در شهر سنندج بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین نقاط شناسایی شده ورودی پل بهاران و خیابان انقلاب سنندج بود که با اجرای عملیات هدایت آب‌های سطحی در این نقطه مشکل ۳۰ ساله‌ای که متاسفانه بازاریان به محض شروع بارندگی‌ها با آن درگیر می‌شدند را رفع کرد.

به گفته فتحی، در سه راه ادب نیز مشکل ۱۵ ساله آبگرفتگی با انجام ۵۰ متر لوله‌گذاری در آن رفع شد و عملیات روکش آسفالت در کل خیابان انجام گرفت.

وی اضافه کرد: با وجود بارش قابل توجه باران به واسطه اقدامات و تدابیری که در راستای هدایت آب‌های سطحی انجام گرفته کمترین مشکل آبگرفتگی را با وجود بارش‌های قابل توجه در سطح شهر داشتیم.

آماده‌باش ۲۰۰ نیروی خدمات‌ شهری در بارش‌های اخیر

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج با بیان اینکه با وجود اجرای این اقدامات هنوز در برخی نقاط سطح شهر به ویژه در نواحی منقصل شهری با توجه به ساخت و سازهای غیرمجاز و غیره مشکلاتی داریم، گفت: شناسایی سایر نقاط و رفع مشکل آبگرفتگی در آن‌ها در دستور کار مدیریت شهری بوده و به محض شروع فصل کاری کلید خواهد خورد.

فتحی در ادامه با اشاره به آماده باش کامل نیروهای خدمات شهری شهرداری سنندج، اذعان کرد: با دستور شهردار سنندج تمام امکانات و تجهیزات مجموعه شهرداری شامل بیش از ۲۰۰ نیرو و انواع ماشین‌آلات طی شبانه روز گذشته مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نیروهای آتش‌نشانی هم با داشتن تجهیزات خاص آمادگی لازم در قالب ۸ تیم برای کمک به نیروهای خدمات شهری مناطق را دارند، گفت: هشدارهای لازم به خانه‌هایی مسکونی غیرمجار و واحدهای مسکونی که در مسیر سیلاب قرار دارند، داده شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات هدایت آبهای سطحی در ۳۲ نقطه در سنندج/ شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی
  • شناسایی ۵۲ نقطه مستعد آبگرفتگی در سنندج/ آماده‌باش ۲۰۰ نیروی خدمات‌ شهری
  • حمله پلنگ به یک دامدار در فومن
  • شناسایی و دستگیری دو سارق مسلح در سنندج
  • ضیافت افطارمراجعین و همراهان بیمار در بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • پیشکسوت بسکتبال ایران در بیمارستان بستری شد
  • ماهیانه به بیش از ۲۱ هزار نفر در بیمارستان رازی سراوان خدمات ارائه می‌شود
  • (عکس) علی شمخانی در بیمارستان بستری شد
  • علی شمخانی در بیمارستان بستری شد (عکس)
  • بستری ۲کودک بر روی یک تخت/ پاسخ رئیس بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج