Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@04:08:44 GMT

چند تکنیک برای از بین بردن آکنه

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۴۲۹۲

چند تکنیک برای از بین بردن آکنه

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، آکنه یک بیماری پوستی بسیار شایع است و درمان‌های معمولی برای خلاص شدن از آن می‌تواند قیمت کمی داشته باشد. حدود ۹۵ ٪ افراد ۱۱ تا ۳۰ ساله به نوعی در معرض آکنه قرار دارند.

برای مبارز با آکنه می‌توان از برخی روش‌های ساده کمک گرفت البته فراموش نکنید که برای درمان ریشه‌ای و دقیق آکنه بهترین روش مراجعه به پزشک متخصص پوست است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاکسازی با سرکه سیب

سرکه سیب به دلیل توانایی در مبارزه با انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها شناخته شده است و حاوی چندین اسید آلی است که به نظر می‌رسد آکنه‌های مزمن را از بین می‌برد. کافیست یک قسمت سرکه سیب و ۳ قسمت آب را مخلوط کنید (از آب بیشتری برای پوست حساس استفاده کنید). پس از تمیز کردن، به آرامی این مخلوط را با استفاده از یک پنبه به پوست بمالید و بگذارید ۵ تا ۲۰ ثانیه قبل از شستشو با آب روی پوستتان بماند. در صورت لزوم ۱-۲ بار در روز این روند را تکرار کنید. استفاده از سرکه سیب روی پوست شما می‌تواند باعث سوختگی و سوزش شود؛ بنابراین همیشه باید در مقادیر کمی استفاده شود و با آب رقیق شود.

بیشتر بخوانید

مواد غذایی ضد پیری و مناسب جوانسازی پوست را بشناسید مکمل روی مصرف کنید

روی یک ماده مغذی اساسی است که برای رشد سلول، تولید هورمون، متابولیسم و عملکرد سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. همچنین یکی از درمان‌های طبیعی مورد استفاده برای درمان آکنه است و تحقیقات نشان می‌دهد که افرادی که آکنه دارند سطح روی کمتری در خون خود دارند.

ماسک عسل و دارچین درست کنید

عسل و دارچین منبع خوبی از آنتی اکسیدان‌ها هستند. آن‌ها همچنین توانایی مقابله با باکتری‌ها و کاهش التهاب را دارند که دو عامل ایجاد آکنه هستند. ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق چای خوری دارچین را با هم مخلوط کنید تا خمیری تشکیل شود. پس از تمیز کردن، ماسک را روی صورت خود بمالید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را بگذارید روی صورتتان بماند و سپس بشویید.

از روغن درخت چای استفاده کنید

روغن درخت چای به دلیل داشتن توانایی مبارزه با باکتری‌ها و کاهش التهاب پوست شناخته شده است. این روغن بسیار قدرتمند است، بنابراین قبل از استفاده روی پوست خود همیشه آن را رقیق کنید. یک قسمت از روغن درخت چای را با ۹ قسمت آب مخلوط کنید و با کمک پنبه آن را در نواحی آسیب دیده بمالید. در صورت تمایل از مرطوب کننده استفاده کرده و در صورت لزوم ۱-۲ بار در روز این روند را تکرار کنید.

چای سبز را روی پوست خود بمالید

مطالعات متعدد نشان داده اند که استفاده از عصاره ۲-۳ ٪ چای سبز روی پوست باعث کاهش قابل توجه جوش در افراد مبتلا به آکنه می‌شود. می‌توانید کرم‌ها و لوسیون‌هایی که حاوی چای سبز هستند خریداری کنید، اما تهیه مخلوط در خانه نیز به همین آسانی است. چای سبز را در آب جوش به مدت ۳-۴ دقیقه دم کنید و بگذارید خنک شود. با استفاده از یک توپ پنبه‌ای، چای را روی پوست بمالید یا درون یک بطری اسپری بریزید و روی پوست خود بمالید و حتماً پوست خود را بشویید و خشک کنید.

از مرطوب کننده آلوئه ورا استفاده کنید

این ژل اغلب به لوسیون‌ها، کرم‌ها، پماد‌ها و صابون‌ها اضافه می‌شود. معمولاً برای درمان ساییدگی، بثورات، سوختگی و سایر شرایط پوستی حاد استفاده می‌شود. آلوئه ورا همچنین حاوی اسید سالیسیلیک و گوگرد است که هر دو در درمان آکنه بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آکنه زیبایی پوست سرکه سیب روی پوست پوست خود چای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، اظهار داشت: امروز به عینه شاهد تغییرات در جنگ و تقابل دشمنان می‌باشیم.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: امروز مهم‌ترین اسلحه در دست کشورهای مستکبر و زورگو جنگ ترکیبی علیه مخالفین خویش است.
 
این استاد حوزه تصریح کرد: دشمن با جنگ ترکیبی می‌خواهد که عملاً طرف مقابل را فلج نماید بنابراین شایسته است که همه کشورها به ویژه جهان اسلام با جنگ ترکیبی دشمنان به خوبی آشنا شوند.
 
حجت الاسلام سالمیان با اشاره به اینکه یکی از ‌هدف های جنگ ترکیبی دشمنان علیه جهان اسلام از بین بردن وحدت مسلمین است، یادآور شد: تا زمانی که وحدت در بین مسلمین باشد جهان غرب و استکبار هرگز نمی‌تواند بر مسلمانان مستولی شود بنابراین با جنگ ترکیبی که خود زیرمجموعه‌های بسیاری دارد می‌خواهد جهان اسلام را عملاً از هم بپاشاند.
 
معاون آموزش و پژوهش مرکز اسلامی استان کرمانشاه در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم فراگیری روش‌های جنگ نرم و جنگ ترکیبی دشمنان، خاطرنشان کرد: امروز بر همه ما واجب است که با انواع و اقسام جنگ‌های دشمنان چه در فضای مجازی و چه در فضای فیزیکی به صورت کامل و عملی آشنا شویم تا خدای ناکرده دچار شبیخون نگردیم.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنگ ترکیبی دشمن با هدف از بین بردن وحدت مسلمین انجام می شود
  • باشگاه پرسپولیس: اخبار کذب با هدف به حاشیه بردن تیم است
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل
  • ۴ تکنیک برای اینکه دیگران را راحت‌تر ببخشید
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • 4 تکنیک خلاقانه برای تیز کردن چاقو‌ی کند (فیلم)
  • با 6 تکنیک کهن ژاپنی زندگی و روابط تان را متحول کنید
  • در لیگ ملت‌های آسیای مرکزی شرکت می‌کنیم/ هدفمان اصلاح تکنیک است
  • آکنه نوزادی چیست؟