Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری ایسنا: دکت حسین عرفانی گفت: واکسن آنفلوآنزا، واکسنی خوب، بدون ضرر و موثر برای بیماری آنفلوآنزا است، اما برای سرماخوردگی و بیماری کووید۱۹ کاربرد و اثری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: علائم اصلی بیماری کووید ۱۹، علائم تنفسی است و ممکن است در سیستم گوارشی بدن از جمله کلیوی و ادراری نیز علائمی وجود داشته باشد، اما برخی علائم عمومی مانند تب، سردرد، احساس ضعف، خستگی و کوفتگی نیز ممکن است در بیماران وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرهیز از تماس با بیماران کووید۱۹

رییس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اضافه کرد: توصیه اکید ما پرهیز از تماس با بیماران کووید۱۹ است، اما اگر تماسی با این بیماران داشته باشیم، باید حتما به مدت دو هفته جداسازی از سایرین را مورد نظر داشته باشیم و اگر به علائم مشکوکی برخورد کردیم، از سامانه‌های ۱۹۰ و ۴۰۳۰ مشاوره تلفنی بگیریم و در صورت نیاز، به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنیم.

دکتر عرفانی تاکید کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی یکی از بهترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹ است. باید همچنان در خانه بمانیم و فقط در مواقع ضروری یعنی برای کار و شغل و همچنین خرید‌های مایحتاج ضروری از منزل خارج شویم و در این موارد نیز باید فاصله فیزیکی و بهداشت دست و تنفس رعایت شود تا انتقال بیماری به حداقل برسد.

بنابر گزارش وبدا، وی یادآور شد: حتما باید به غربالگری کرونا توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا بیماران در مراحل اولیه بیماری، تشخیص داده شوند. شناسایی بیماران در مراحل اولیه چندین مزیت دارد؛ یکی اینکه احتمال سرایت ویروس به دیگران، کاهش می‌یابد. دیگر اینکه احتمال تغییر وضعیت بیماران به شدید و بدحال و در نهایت مرگ و میر کاهش پیدا می‌کند بنابراین باید بیماران را در مراحل اولیه شناسایی کنیم تا باعث انتقال ویروس به سایرین نشوند.

منبع: فردا

کلیدواژه: تزریق واکسن آنفلوآنزا کووید۱۹ ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۲۴۷۸ نفر دارای علائم بیماری در مرز‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: دکتر محمد دادرس گفت: کل غربالگری سندرمیک (افراد دارای علائم بیماری) انجام شده در مرز‌ها ۲۴۷۸ نفر، تعداد تست کرونای انجام شده ۴۵ نفر، تعداد تست مالاریا انجام شده ۱۲ مورد، تعداد تست وبا انجام شده ۵ مورد و تعداد واکسیناسیون سرخک ۵ و فلج اطفال نیز ۴ مورد بوده است.

 وی اعلام کرد: فعالیت‌های مراقبت واگیر دانشگاه‌های علوم پزشکی در چهارمین روز طرح سلامت نوروزی شامل تعداد کل بازدید انجام شده ۳۶ مورد، تعداد واکسن هاری تزریق شده ۴۳ مورد، تعداد نمونه‌های واگیر تهیه شده ۱۱ مورد، تعداد طغیان‌های واگیر گزارش شده صفر مورد و تعداد تست کرونای انجام شده ۱۹ مورد بوده است.

 

دیگر خبرها

  • بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرید
  • شهروندان ابتلا به بیماری‌های حاد تنفسی، کرونا و آنفلوآنزا را شوخی نگیرند
  • آیا ارتودنسی درد دارد؟
  • غربالگری ۲۴۷۸ نفر دارای علائم بیماری در مرز‌ها
  • غربالگری بیش از ۲ هزار نفر دارای علائم بیماری در مرزها انجام شد
  • ۲۰ درصد بیماران تیروئید دچار این مشکل هستند
  • ۵ نکته که باید درباره ذات‌الریه بدانیم
  • ارتباط جالب ایجاد نفخ با کمبود یک ویتامین
  • استفاده از اوریگامی DNA برای تولید واکسن ضدسرطان
  • ارتباط عجیب کمبود یک ویتامین و ایجاد نفخ