Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس حقوقی فوتبال ایران مدعی شد فدراسیون فوتبال ایران اساسنامه فدراسیون کویت را به فیفا تحویل داده است و این موضوع به خاطر عدم حذف کویت در بخشی از این اساسنامه، مشهود است!

به گزارش مشرق، در حالی که بحث ارسال پیش نویس اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران به فیفا و ایرادات فدراسیون جهانی به آن همچنان سوژه است، هوشنگ نصیرزاده کارشناس حقوقی و عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال پرده از اتفاق بزرگ و عجیبی برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نصیرزاده مدعی شد فدراسیون فوتبال ایران اساسنامه کویت را رونوشت کرده و برای فیفا فرستاده است.

این کارشناس حقوقی که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، گفت: اولین اقدام فدراسیون فوتبال برای اصلاح اساسنامه در سال ۲۰۱۸ بود. فیفا از فدراسیون ایران خواسته بود پیش نویس پیشنهادی اش را ارسال کند. جالب است که ایران  اساسنامه فدراسیون کویت را می فرستد و اساسنامه این کشور  را «کپی پیست» کرد!

نصیرزاده با نمایش بخش هایی از این اساسنامه تاکید کرد: حتی در نگارش عنوان فدراسیون هم اشکال داشته اند. در واقع در متن اساسنامه فدراسیون فوتبال کویت هرکجا کلمه (KFF) بوده است، کلمه (IRIFF) را گذاشته بودند. حتی فونت این کلمات با اساسنامه فرق می کند.

وی گفت: اما در بخشی از این اساسنامه اسم کویت آمده بود و مسئولان فدراسیون ایران یادشان رفته بود این کلمه را بردارند!

کارشناس حقوقی فوتبال که در برنامه ورزش و مردم حاضر شده بود، گفت: آنچه که رسانه ها می گفتند فیفا بیش از ۸۰ ایراد از اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران گرفته، در واقع همین اساسنامه فدراسیون کویت بوده است!

فیلم صحبت های نصیرزاده را در ادامه ببینید: مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4 دانلود

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم فدراسیون فوتبال هوشنگ نصیرزاده کویت فیفا اساسنامه فدراسیون فوتبال فدراسیون فوتبال ایران اساسنامه فدراسیون کارشناس حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربحث‌ترین اخبار ورزش ایمنا در سال ۱۴۰۲

«ماجرای حمله به فدراسیون ووشو چه بود؟»، «سیر تا پیاز ماجرای حضور نیما نکیسا در اصفهان»، «محرومیت یک سنگ‌نورد پس از بی‌احترامی به پرچم مقدس جمهوری‌اسلامی ایران» و «واکنش اهالی ورزش به حمله رژیم‌صهیونیستی به بیمارستان غزه» از جمله عناوین پربحث سرویس ورزش خبرگزاری ایمنا در سال ۱۴۰۲ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سال ۱۴۰۲ روز چهارشنبه هفته جاری به پایان می‌رسد و یک‌سال جدید از راه خواهد رسید. خبرگزاری ایمنا طی سالی که سپری شد تلاش کرد رسالت حرفه‌ای خود را با انتشار دقیق‌ترین و درست‌ترین اخبار انجام دهد. در سال ۱۴۰۲ اخبار متعددی از طریق سرویش ورزش خبرگزاری ایمنا در زمینه‌های مختلف منتشر شد که پرنظرترین اخبار را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

ماجرای حمله به فدراسیون ووشو چه بود؟

تیتر بالا، مربوط به یکی از مطالب پرکامنتی است که در سرویس ورزش خبرگزاری ایمنا منتشر شد. داستان از این قرار بود که در آخرین روز خرداد سال ۱۴۰۲، فردی به نام احسان ده‌پهلوان همراه با خانواده اش در یک لحظه و در هنگامی که نگهبان فدراسیون در حال جابه‌جایی اقلام بوده است، وارد طبقات می‌‎شود و به ساختمان فدراسیون ووشو و خوابگاه تیم ملی زنان حمله می‌کند. این شخص که سال گذشته در جریان مسابقات رسمی در پی درگیری با خواهران منصوریان و جمعی از ورزشکاران، خبرساز شده بود بار دیگر حادثه آفریده است.

این فرد همراه همسر و فرزندانش با حضور در محوطه فدراسیون ووشو، با پرتاب سنگ به سمت خوابگاه دختران فدراسیون ووشو که ملی‌پوشان اعزامی به بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان در آن حضور داشتند، با فحاشی و الفاظ رکیک، ضمن شکستن شیشه‌های خوابگاه دختران، باعث آسیب‌دیدگی شهربانو منصوریان و سهیلا منصوریان می‌شود.

طی تماس با پلیس (۱۱۰) این فرد و خانواده او متواری می‌شوند چرا که آقای ده‌پهلوان حکم قطعی به خاطر رفتاری مشابه در سال گذشته در رقابت قهرمانی کشور دختران به دلیل تخریب به هفت ماه حبس و بخاطر اخلال در نظم به هشت ماه حبس تعزیری و همچنین ۲۷ ضربه شلاق محکوم شده که در حال حاضر تحت تعقیب قضائی است.

سیر تا پیاز ماجرای حضور نیما نکیسا در اصفهان

نیما نکیسا، فوتبالیست سابق کشورمان به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن، سکان مدیریتی سبزپوشان اصفهانی را برعهده گرفت. در واقع انتخاب نکیسا به عنوان مدیرعامل باشگاه با اصالتی همچون ذوب‌آهن انتقاد برخی از اهالی فوتبال و هجمه‌های فراوان هواداران، پیشکسوتان و حتی مدیران سابق این باشگاه را به همراه داشت، چراکه از نظر آن‌ها نکیسا با تجربه‌ای اندک مسئولیت کاری دشوار را بر عهده گرفته است و از طرفی هم غیربومی بودن این مدیر ورزشی موضع‌گیری‌ها علیه وی را بیشتر کرد.

برخی وی را یک مدیر بدون تجربه تلقی می‌کردند؛ در صورتی که نکیسا علاوه‌بر حضور در تیم ملی کشورمان و مربیگری در تیم‌های مختلف، سابقه بازی در تیم‌هایی همچون پرسپولیس، برق شیراز، پاس تهران، پیام مشهد، استقلال اهواز و سیاه‌جامگان مشهد را در کارنامه دارد. وی حتی در مقطعی لژیونر فوتبال کشورمان بود. در زمینه مدیریتی نیز نکیسا در سوم مهرماه ۱۳۹۷ به عنوان مسئول توسعه فوتبال پایه فدراسیون فوتبال انتخاب شد. او از اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ به‌عنوان رئیس دپارتمان آموزش فدراسیون فوتبال منصوب شد.

نکیسا به‌دلیل اینکه یک فرد غیربومی برای مدیریت در ذوب‌آهن به‌شمار می‌رود، مورد انتقاد عجیب طرفداران فوتبال در اصفهان، مدیران سابق این باشگاه و حتی پیشکسوتان ذوبی قرار گرفت. با وجود اینکه نیما نکیسا یکی از افراد شناخته‌شده فوتبال کشورمان به‌شمار می‌رود اما انتخاب وی به عنوان مدیر عامل ذوب‌آهن انتقادات فراوانی را علیه این مدیر تازه‌وارد به همراه داشت.

محرومیت یک سنگ‌نورد پس از بی‌احترامی به پرچم مقدس جمهوری‌اسلامی ایران

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در اواسط سال ۱۴۰۲ خبر داد مراتب انزجار خود را از بی‌احترامی ورزشکار سنگ‌نورد در مسابقات فرانسه نسبت به پرچم مقدس ایران اسلامی ابراز کرد.

فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی همچنین اعلام کرد: علی برات‌زاده تا اطلاع ثانوی از کلیه رویدادهای داخلی و بین‌المللی محروم و در اسرع وقت با تشکیل کمیته انضباطی به این عمل شنیع وی رسیدگی خواهد شد.

واکنش اهالی ورزش به حمله رژیم‌صهیونیستی به بیمارستان غزه

حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه که منجر به شهادت حداقل ۵۰۰ فلسطینی شد، با موجی از محکومیت‌ها و ابراز انزجار در جهان مواجه شد. در این زمینه اهالی ورزش در کشور و دیگر کشورها برای همدردی با مردم غزه با انتشار پست یا تصاویری در فضای مجازی به این حمله واکنش نشان دادند.

در تاریخ بیست‌وپنجم مهر و در ابتدای مسابقه تیم‌های ایران و قطر که در چارچوب دیدار پایانی تورنمنت چهار جانبه اردن برگزار می‌شد بازیکنان تیم کشورمان با چفیه‌هایی که بر گردنشان انداخته شده بود وارد زمین مسابقه شدند.

پس از پیروزی پرگل تیم کشورمان در این دیدار و با تصمیم مسئولان فدراسیون فوتبال در پی جنایت امشب رژیم‌صهیونیستی و بمباران بیمارستانی در غزه، مراسم اهدای جام به تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان تورنمنت اردن لغو شد. همچنین فدراسیون فوتبال با صدور اطلاعیه‌ای نوشت: در پی قهرمانی تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت اردن، اعضای تیم ملی با ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه و شهدای جنایت رژیم صهیونیستی، این عنوان را به شهدای حمله وحشیانه شب گذشته صهیونیست‌ها به بیمارستان غزه اهدا کردند.

حتی مسعود اوزیل ستاره اسبق رئال‌مادرید و آرسنال در واکنش به این جنایت رژیم‌صهیونیستی نوشت: دلیلی در این دنیا است که هر روز و هر ساعت بر سر انسان‌های بی گناه و علی خصوص کودکان بمب ریخته شود تا آنها را قتل عام کنند؟! قطعاً نه!!!!! این یک کابوس است. انسانیت کجاست؟ مردم؟؟

تا زمانی که هستم اجازه خروج هیچ تیمی از استان اصفهان را نمی‌دهم

تیتر بالا مربوط به گفت‌وگوی جواد محمدی مدیرکل اداره ورزش‌وجوانان استان اصفهان است که وی درخصوص مخالفتی که نسبت به خروج سهمیه لیگ دسته‌اول از اصفهان داشت خاطرنشان کرد: می‌دانید که مجوز نهایی برای خروج یک تیم از استان با تائید اداره‌کل ورزش‌وجوانان آن استان صورت می‌گیرد و به‌همین دلیل مجدانه در برابر این تصمیم ایستادگی کردم و مخالفت صریح و جدی‌ام را برای خروج سهمیه فوتبال‌ساحلی از استان اعلام کردم اما این عملکرد را به‌دور از هرگونه شانتاژ رسانه‌ای و تبلیغاتی انجام دادم و اجازه ندادم این سهمیه مهم از استان اصفهان خارج شود.

جواد محمدی ادامه داد: براساس قانون به باشگاه‌های ورزشی‌مان همه‌جوره کمک خواهیم کرد و براساس همین قانون اجازه نمی‌دهیم تیمی از استان خارج شود. چنانچه ون‌پارس هم بخواهد تحت هر شرایطی امتیازش را واگذار کند پیگیری‌های لازم را باید انجام دهند ما نیز کمک می‌کنیم و در بستر تکالیف و مقررات پیگیر آن خواهیم شد.

وی با همه باشگاه‌های ورزشی استان اصفهان یک‌بار برای همیشه اتمام‌حجت کرد و گفت: صراحتاً مخالف کامل و جدی با خروج هر تیم ورزشی از استان هستم. از حالا تا هر زمانی که در ورزش‌وجوانان استان خدمت‌گذار باشم مجدانه مخالف خروج تیم‌های ورزشی از استان اصفهان خواهم بود و تمام‌قد می‌ایستم تا این اتفاق نیفتد.

از الهلال نترسید، ما «تیم ملی ب» هستیم

قهرمانی قطر پرونده فوتبال جام ملت‌های آسیا را بست و بعد از بازگشت بازیکنان ملی‌پوش به تیم‌های باشگاهی افضا به سمت رقابت‌های حذفی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رفت تا هیجان از کشور قطر به سایر کشورهای آسیایی نیز منتقل شود، اما بدون شک حساس‌ترین بازی آن مرحله را دو تیم سپاهان ایران و الهلال عربستان برگزار می‌کردند و از همان روزی که قرعه این دو تیم را در برابر یکدیگر قرار داد، خیلی‌ها منتظر بودند تا نوبت به ارقابت‌های این مرحله برسد و دو غول زرد و آبی فوتبال آسیا با یکدیگر روبه‌رو شوند.

شرایط الهلال به‌خاطر در اختیار داشتن بازیکنان سرشناس و گران‌قیمت باعث شد تا پیش‌بینی‌های فوتبالی کفه ترازو را به سمت این تیم سنگین‌تر کند و بسیاری حتی در خود ایران از همین حالا الهلال را در مرحله بعد می‌بینند، از لحاظ ملی هر دو کشور در جریان مسابقات جام ملت‌های آسیا توفیقی نداشتند و بعد از حذف عربستان در مقابل کره‌جنوبی نوبت به شکست ایران در برابر قطر رسید و از این لحاظ دو تیم نمی‌توانستند نسبت به یکدیگر ادعای برتری داشته باشند، نماینده فوتبال ایران اگر کمی از لحاظ روحی روانی شارژ می‌شد، باتوجه به حمایت تماشاگرانش می‌توانست یک شگفتی بزرگ را در این مرحله رقم بزند.

کد خبر 736994

دیگر خبرها

  • سورپرایز بزرگ در چارچوب تیم ملی فوتبال؛ «آرشا» زنگ خطر را برای بیرانوند به صدا در آورد!
  • داور ژاپنی بازی ایران - ترکمنستان را سوت می‌زند
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب برای ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • پشت‌پرده هیاهوی غرب درباره ارسال موشک‌های ایران به روسیه
  • پربحث‌ترین اخبار ورزش ایمنا در سال ۱۴۰۲
  • بررسی جوانگرایی در تیم ملی فوتبال ایران
  • محرومیت سنگین فیفا علیه مهاجم سابق سپاهان
  • افشاگری بزرگ درباره قراردار ۱.۸ میلیارد دلاری ایلان ماسک برای جاسوسی + جرئبات
  • وعده بزرگ وزیر: هزار میلیارد برای ورزشگاه آزادی!
  • روسیه: بین ما با یوفا و فیفا دیوار چین قرار دارد!