Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-19@21:36:29 GMT

شیعه واقعی باید مایه زینت اهل بیت(ع) باشد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۴۵۱۶

شیعه واقعی باید مایه زینت اهل بیت(ع) باشد

حجت الاسلام والمسلمین شهاب مرادی گفت: طبق وصیت امام رضا(ع) شیعه واقعی مایه زینت و افتخار اهل بیت(ع) است.

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهاب مرادی در ویژه‌برنامه میلاد امام رأفت و رحمت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) با عنوان «شکوه رضوان» که در صحن جامع رضوی حرم مطهر برگزار شد، گفت: یکی از وصیت‌های امام رضا(ع) به ما این است که «ای شیعیان ما مایه آبرو و زینت ما باشید».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: هرچند مایه زینت اهل‌بیت(ع) بودن در زندگی فردی از اهمیت بسیاری برخوردار است ولی این موضوع در اجتماع و به‌ویژه درزمانی که با افراد غیرمسلمان رو به روی می‌شویم از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود.

این کارشناس دینی افزود: شیعه واقعی وقتی در میان جمع قرار می‌گیرد باید رفتار، منش و برخوردش به‌گونه‌ای باشد که اهل‌بیت(ع) به او افتخار کنند و مایه زینت و آبروی آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اوضاع نابسامان اقتصادی در این روزها به خاطر شیوع ویروس کرونا و از رونق افتادن فعالیت‌های اقتصادی، ابراز کرد: در این روزها یک شیعه واقعی باید بیشتر هوای اطرافیان خود را داشته باشد چراکه اسلام دین مواسات و همدلی است.

شهاب مرادی ابراز کرد: یکی از جاهایی که معمولاً افراد دین‌مدار کمی پا را فراتر از صبر و حوصله می‌گذارند زمان مواجه با فردی است که اعتقادات دینی متفاوتی دارد.

وی خاطرنشان کرد: همیشه لازم نیست برای ثابت کردن عقیده خود به دیگران و به‌ویژه افراد مخالف دست به خشونت زد بلکه می‌توان حرف خود را با ملایمت و البته محکم بیان کرد. مانند علامه امینی که با نگارش کتاب الغدیر بهترین دفاع‌ها را از امیرالمؤمنین(ع) کرد بدون اینکه کوچک‌ترین توهینی به مخالفان کند.

سخنران حرم رضوی اظهار کرد: هدایت و نور همیشه در اخلاق و نرم‌خویی است در طول تاریخ هیچ‌وقت با خشونت و پرخاشگری برای کسی هدایت و نجاتی حاصل نشده است.

وی عنوان کرد: بهترین راه برای دفاع از اهل‌بیت(ع) در برابر مخالفان تلاش علمی است. ما اگر مجهز به سلاح علم و اخلاق باشیم می‌توانیم افرادی زیادی را جذب دین اسلام کنیم و در این صورت محبت مردم نیز نسبت به اهل‌بیت(ع) بیشتر می‌شود چراکه ما را به‌عنوان پیروان اهل‌بیت(ع) می‌شناسند.  

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: ما اگر نفس خود را مطیع قانون و احکام شریعت کنیم در این صورت متخلق به اخلاق اسلامی خواهیم شد و دیگر نیازی نیست تلاش کنیم زینت اهل‌بیت(ع) باشیم بلکه این ویژگی به‌راحتی در ما شکل می‌گیرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیعه واقعی زینت اهل بیت ع شیعه واقعی مایه زینت اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است

فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی ضمن تبریک ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتش را مایه غرور و عزت ایران اسلامی توصیف کرد. - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، فرمانده انتظامی استان اصفهان در پیامی ضمن تبریک 29 فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی، ارتش را مایه غرور و عزت ایران اسلامی توصیف کرد.

 در پیام سردار " حمید علینقیان پور"  به مناسبت روز ارتش آمده است:

29 فروردین یادآور رشادت و از خودگذشتگی دلاور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران 8 سال دفاع مقدس و صحنه‌های حساس دفاع از کیان کشور اسلامی است. نیروهای بصیر، فداکار وغیور ارتش در طول 45 سال گذشته با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب همواره در بحران‌های مختلف همچون کرونا، سیل و زلزله و هرجا که نیاز بوده در کنار مردم حضور یافته و شعار « ارتش فدای ملت» را به راستی تحقق بخشیدند.

امروز ارتش ما به حول و قوه الهی و درایت فرمانده معظم کل قوا بیش از هر زمانی در اوج اقتدار قرار دارد و با اقتدار و صلابت خود در عرصه خودکفایی، دفاعی مایه غرور و عزت ملی ایران اسلامی را فراهم  کرده و مردم ما بخاطر چنین ارتش قدرتمندی به خود می‌بالند.   

محدودیت‌های ترافیکی روز ارتش در اصفهان

بی‌شک ارتش مقتدر، با ایمان و با صلابت یکی از نقاط قوت و ارکان مهم بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی در برابر تهدید‌های نظام‌های سلطه به شمار می‌آید و با اتحاد و همبستگی که بین نیروهای مسلح وجود دارد هیچ قدرت بیگانه‌ای جرأت دست‌اندازی و تجاوز به آب و خاک و آسمان ایران اسلامی را به خود نمی‌دهد.

این جانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر و ایثارگری‌های جانبازان ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از میهن سالروز نامگذاری 29 فروردین ماه به نام روز ارتش توسط رهبر کبیر انقلاب اسلامی را تبریک گفته و توفیقات روز افزون ارتشیان عزیز در خدمتگزاری به مردم عزیز و سربازی امام زمان (عج) تحت رهبری و هدایت های مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/163 

دیگر خبرها

  • تداوم طرح مایه‌کوبی دام‌های سبک در مهاباد
  • حضور آیت‌الله رئیسی در استان سمنان مایه برکت بود
  • دفاع مشروع ایران هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست
  • قدردانی جامعه کشتی از رهبر انقلاب
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • جواز توسل و زیارت قبور برگزیدگان در قرآن و روایات شیعه و سنی
  • ارتش مایه غرور و عزت ایران اسلامی است
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه