Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان گفت: اگر جامعه ای دچار بی تفاوتی شود و مردم به بیان نظرات خود نپردازند، شاهد شکست روابط اجتماعی در شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت الله نوروزی امروز پیش از آغاز خطبه های نماز جمعه  این هفته اصفهان ضمن تبریک روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی ۱۴ تیر ماه را به نام این روز در تقویم رسمی کشور ثبت کرده و در این خصوص شهرداری ها به عنوان موسسات عمومی غیر دولتی وظایف روز افزونی دارند که پیچیدگی های خاصی را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: کارکنان شهرداری در حوادث طبیعی و کمک به آسیب دیدگان پیشقدم بودند و در زلزله کرمانشاه و سیل خوزستان، اصفهانی ها کمک های ارزنده‌ای کردند، همچنین درخصوص دیپلماسی شهری در این ۳ سال شهرداری اصفهان فعالیت های قابل توجهی داشت و به بیانی یک انقلاب عمرانی ایجاد کردیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بودجه ۲ هزار و ۷۵۰ میلیاردی شهرداری ظرف ۳ سال به بیش از ۶ هزار میلیارد تومان می رسد و این بودجه ها در راستای عدالت قضایی و اجتماعی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه عمران هزینه شده است.

نوروزی گفت: خط یک مترو که ۱۶ سال ساخت آن طول کشیده بود ظرف ۴ ماه به بهره برداری رسید. خط دوم مترو را از جبهه غرب به مناقصه گذاشتیم. باید خط دو مترو ۵ ساله تمام شود نه اینکه ۱۸ سال به طول انجامد، همچنین برای احداث خط سه مترو هم با سرمایه گذاران در حال مذاکره هستیم و احداث خط تراموا نیز در دستور کار قرار دارد و با مشارکت غیر دولتی کلنگ تراموا به زودی به زمین خواهد نشست.

وی تاکید کرد: سیاست گذاری ها در امور شهری باید درست شود و وظیفه داریم هر ثانیه وقتمان را صرف کار مردم کنیم، در ساختمان اجلاس نیز  تا پایان سال باید ۲۵۰ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم و تا پایان امسال بخشی از این سالن به بهره برداری می رسد و پیشرفت آن ۸۵ درصد بوده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه ساختمان نمایشگاه بین المللی اصفهان در ماه های آینده افتتاح خواهد شد و برگ زرین دیگری در اصفهان رقم خواهد خورد گفت: سالن اجتماعات گلستان شهدا نیز با کمک شهرداری و هزینه ۷۰ میلیارد تومانی و حمایت امام جمعه به زودی تکمیل می شود.

نوروزی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: در سال جاری همه مناطق شهرداری اصفهان شاهد افتتاح پروژه خواهند بود، همچنین در اصفهان بین اعضای شورای شهر و شهرداری و مدیریت استان و امامان جمعه همدلی و همراهی بوده و اگر جامعه ای دچار بی تفاوتی شود و مردم به بیان نظرات خود نپردازند، شاهد شکست روابط اجتماعی خواهیم بود.


 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان بودجه زلزله سیل شهرداری حوادث دیپلماسی شهری عدالت قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال این کلان‌شهر در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، همچنین بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه نیز صورت گرفته است، البته زمان‌بندی سایر پروژه‌ها در گذشته شده است.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اهمیت زمان‌بندی اجرای پروژه‌ها در شهر اصفهان اظهار کرد: بخشی از تأخیر در اجرای پروژه‌ها مربوط به الزامات پیش از اجرا از جمله طراحی، تملک و ابلاغ طرح است، با انجام این موارد طرح به مرحله تأمین اعتبار، مناقصه، انتخاب پیمانکار و اجرا می‌رسد.

وی با بیان اینکه دلیل زمان‌بندی پروژه‌ها، اولویت‌بندی آن‌ها با توجه به نقدینگی شهرداری است، افزود: در هفته جاری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها از جمله اداره کل طراحی، نمایندگان معاونت‌ها و مناطق شهرداری، زمان‌بندی پروژه‌های جدید و بازنگری زمان‌بندی پروژه‌های نیمه‌تمام دارای بودجه مصوب در ۱۴۰۳ مناطق ۶، ۳ شهرداری، همچنین معاونت‌های شهرسازی، برنامه‌ریزی، فرهنگی، عمران، ترافیک و خدمات شهری با حضور تمام عوامل تأثیرگذار در اجرای پروژه‌ها و در ادامه زمان‌بندی پروژه‌های مناطق ۵، ۱، ۱۰، ۱۱، ۱۴، ۲ و ۸، ۱۵، ۴، ۷، ۱۲، ۹، ۱۳ و مدیریت ناژوان بررسی شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با بیان اینکه تمام پروژه‌های شهرداری را روی سامانه مدیریت و کنترل پروژه‌های شهرداری اصفهان «سیگما» تعریف کرده‌ایم، تصریح کرد: طبق این سامانه مقدمات، ساختار و زمان‌بندی هر پروژه انجام گرفت؛ بعضی پروژه‌ها تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و اجرای بعضی پروژه‌های بزرگ تا سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

اعتصامی گفت: زمان‌بندی پروژه‌ها منجر به تسریع در اجرای آن‌ها می‌شود و به ما در بهره‌برداری سریع‌تر از آن‌ها کمک کند.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات متعددی برای تخصیص و تأمین اعتبار برگزار و طبق دستورالعمل‌های بالادستی عمل می‌کنیم، البته جلسات کنترل پروژه کمرنگ بود و به همین دلیل مقرر شده است با جدیت بیشتری برگزار شود تا فرصت‌های طلایی را از دست ندهیم.

اعتصامی با بیان اینکه مجموع پروژه‌های فعال در حال حاضر ۱۱۷۰ پروژه است، گفت: از این تعداد تاکنون بررسی زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه انجام شده، بازنگری مجدد زمان‌بندی (Replan) ۱۳۸ پروژه نیز صورت گرفته است، البته زمان‌بندی سایر پروژه‌ها در گذشته شده است.

کد خبر 747440

دیگر خبرها

  • چینی‌ها ساخت ورزشگاه برای ایران را دبه کردند؟
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • زمان‌بندی ۵۷۵ پروژه فعال در شهر اصفهان انجام شد
  • آسفالت محله های اندوان خوراسگان تا نیمه اول امسال
  • ببینید | شاهکار شهرداری خور و بیابانک اصفهان؛ تبدیل خیابان به رودخانه با بارش باران
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند