Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان به کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها برای انتقال و توزیع مناسب آب توجه جدی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی امام جمعه زاهدان در خطبه های نماز جمعه ضمن تبریک  سالروز میلاد امام علی بن موسی الرضا(ع) و دهه کرامت، اقتدا به سیره پیامبر اکرم(ص) و ائمه هدی(ع) را یکی از مصادیق رعایت تقوی دانست و اظهار داشت: امام رضا(ع) با وجود سختی‌ها و تنگناهای فراوان، به بیان معارف اسلام و مکتب اهل بیت(ع)، تقویت جایگاه شیعیان و ارتباط با مردم می‌پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای راهبردی استان یکی از راه‌های حصول تقوا را رعایت عدالت در عرصه‌های فردی و اجتماعی دانست و در تبیین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دستگاه قضا و نسبت آنها با فضای استان، خاطرنشان کرد: نکته اول احیای حقوق عامه به عنوان یکی از مهم‌ترین وظایف قوه قضائیه است که باید در استان ما به صورت خاص دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: دستگاه قضا باید فراتر از نگاه قومی و مذهبی عمل نماید تا همه مردم، این مجموعه را مرجع و ملجأ خودشان بدانند و اگر کسی کارش به مجامع قضایی رسید خاطرش جمع باشد که به حق خود دست پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان قاطعیت در مبارزه با فساد را یکی دیگر از مطالبات مهم رهبری عنوان کرد و افزود: این نکته خصوصا در سیستان و بلوچستان که به خاطر مرز گسترده جغرافیایی و بودجه‌های فراوان ورودی به استان، زمینه لغزش و گرفتاری به فساد زیاد است باید با دقت بیشتری دنبال شود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان مقوله رعایت عدل و عدم تجاوز از حق و پرهیز از افراط و تفریط را یکی دیگر از مطالبات رهبری که در استان اهمیت ویژه دارد عنوان کرد و متذکر شد: مسئولان مربوطه باید بین عنصر فسادگر و خاطی تفاوت قائل شده و نباید با زیاده‌روی، مانع ورود سرمایه‌گذاران به استان شوند.

آیت‌الله محامی یکی دیگر از عرصه‌های عدالت را فضای خانواده دانست و با قرائت احادیثی درباره اهمیت رسیدگی به خانواده، اظهار داشت: مردان نسبت به زنان و فرزندان خصوصا دختران علاوه بر رعایت عدالت، لطف و برخورد صمیمانه بیشتری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با ابراز خشنودی نسبت به رتبه اول استان در نرخ ازدواج و هم‌چنین کمترین میزان طلاق ولی برخی از آمارهای استان در زمینه خانواده را نگران‌کننده توصیف کرد و گفت: بالاترین نرخ زنان سرپرست خانوار، بالاترین آمار زنان بدسرپرست، بالاترین نرخ بی‌سوادی و عدم امکان ادامه تحصیل برای دختران و بالاترین نرخ تولد کودکان معتاد، زیبنده جامعه اسلامی استان نیست.

وی با تاکید بر احساس مسئولیت بیشتر مردان نسبت به همسر و فرزندان، بیان کرد: رعایت اخلاق، تلاش در جهت فراهم کردن زمینه تحصیل فرزندان، رعایت مصلحت فرزندان در امر ازدواج و پرهیز از ازدواج‌هایی که بدون در نظر گرفتن کفویت و به خاطر منافع مادی به دختر تحمیل می‌شود و هم چنین اهتمام به امور قبل از ازدواج مثل آزمایش و غیره باید مورد اهتمام مردان جامعه قرار بگیرد.

رئیس شورای زکات استان یکی دیگر از عرصه‌های عدالت را صرفه‌جویی بالاخص مصرف بهینه آب عنوان داشت و تصریح کرد: اگر چه مسئولان محترم آب و فاضلاب استان به درستی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب توصیه می‌کنند اما لازم است خود آنها نیز به کمبود تجهیزات و زیرساخت‌ها برای انتقال و توزیع مناسب آب توجه جدی داشته باشند.

رئیس شورای امر به معروف و نهی از منکر استان با اشاره به گلایه گروه‌های جهادی از عدم همکاری مسئولان آب و فاضلاب و هم‌چنین اعتراضات مردمی در این زمینه، تصریح کرد: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی این موارد باشند اگرچه حق آنها برای ارائه دلیل در همین تریبون محفوظ است.

 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان آب نماینده ولی فقیه انقلاب اسلامی یکی دیگر رئیس شورای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت گلخانه و مزایای آن

گلخانه به فضا های بزرگ و کوچکی می گویند که در آن می توان شرایط را برای رشد گیاهان در طی فصل های مختلف سال کاشت و آنها را به صورت دقیق زیر نظر بگیرید. اهمیت داشتن تجهیزات مناسب برای گلخانه‌ی شما بسیار مهم می باشد. ساخت این فضا برای پرورش گیاهان موضوعی مهم در جهان امروزه است که در سال های اخیر بسیار مورد توجه کشاورزان و علاقه مندان به باغداری قرار گرفته است. تجهیزات ساخت گلخانه٬ ابزارها و دستگاه‌های متنوعی هستند که برای ایجاد و حفظ محیط رشد ایده‌آل برای گیاهان درون گلخانه طراحی شده‌اند. این تجهیزات برای تنظیم دما، رطوبت، تهویه و سطح نور برای حمایت از رشد سالم گیاهان حیاتی هستند. در ساخت گلخانه ها یکی از مهمترین بحث هایی که مطرح است، موضوع کیفیت و نوع تجهیزات ساخت آن است. ساخت گلخانه دارای نکات بسیار زیادی میباشد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

نکات مهم احداث گلخانه

در ساخت گلخانه یکسری نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید ا یک گلخانه بسیار خوب داشته باشید :

موقعیت مکانی گلخانه : مکانی که ساخت گلخانه را در آنجا در نظر دارید می بایست مقدار مناسبی از نور آفتاب را دریافت نمایید.

گردش هوای درون گلخانه : یکی از مسائل بسیار مهم در گلخانه، گردش هوا است. توجه داشته باشید که گردش هوای درون گلخانه باید به صورتی باشد که هوای تازه در نزدیکی برگ‌های گیاهان قرار بگرید تا بتوانند به راحتی از دی‌اکسید کربن هوا استفاده کرده و آن را به اکسیژن تبدیل کنند.

کنترل شرایط محیطی : یکی دیگر از کارهای بسیار مهم در گلخانه‌ها، کنترل شرایط محیطی است. عواملی مانند دما، آب، شدت نور و مواد غذایی در رشد گیاهان بسیار تاثیرگذار بوده و منجر به رشد عالی گیاه می‌شوند. شما باید در گلخانه‌ها بتوانید این شرایط را به خوبی کنترل کرده و بهترین حالت را برای رشد گیاهان ایجاد کنید.

اجزای ساخت گلخانه

گلخانه های دارای اجزای مختلفی می باشند که عبارتند از :

چهارچوب گلخانه :

گلخانه با اسکلت چوبی : استفاد از اسکلت چوبی برای احداث گلخانه در گذشته بسیار گسترش داشته و اسکلت اکثر گلخانه‌ها از جنس چوب بوده است. البته امروزه دیگر استفاده از چوب برای اسکلت گلخانه‌ها کمتر شده است. استحکام کم این نوع از اسکلت‌ها نسبت به آهن و آلومینیوم، هزینه نگهداری بالا، نیاز مداوم به نقاشی و نیاز به آغشته کردن مواد نگه‌دارنده، ورود نور کمتر، پوسیدگی توسط قارچ‌ها و تغذیه توسط حشراتی مثل موریانه، مورچه و یا سوسک‌های چوبخوار از معایب اسکلت‌های چوبی در احداث گلخانه است.

گلخانه با اسکلت آهنی : این نوع از اسکلت گلخانه‌ها، استحکام بیشتری نسبت به اسکلت‌های چوبی دارند، همچنین قابلیت انتقال حرارت نیز در این نوع از اسکلت‌ها نسبت به اسکلت‌های چوبی بیشتر است. البته هزینه اولیه بالاتر، و انقباض و انبساط اسکلت که براثر تغییرات دمایی رخ داده و باعث شکسته شدن شیشه‌ها می‌شود، از جمله معایب این نوع از اسکلت‌ها به حساب می‌آید.

گلخانه با اسکلت آلومینیومی: این نوع اسکلت در گذشته تنها برای گلخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما امروزه در احداث بیشتر گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هزینه اولیه این نوع از اسکلت‌ها نسبت به آهن بیشتر است و برای مقاوم کردن آلومینیوم آن را با فلزات دیگر ترکیب می‌کنند. آلیاژهای آلومینیومی مقاوتی مانند فولاد دارند و همین امر یک مزیت بزرگ برای اسکلت‌های آلومینیومی به حساب می‌آید.

دیگر بخش های گلخانه

سکوهای گلخانه : سکوهای گلخانه با استفاده از سیمان، آجر، آهن، چوب و یا غیره و به منظور کنترل بهتر شرایط محیطی و بازده بهتر ساخته می‌شوند. عرض و ارتفاع این نوع سکوها به نوع گیاهی بستگی دارد که در گلخانه پرورش می‌دهید و به طور معمول ارتفاع آن 90 سانتی‌متر است.

هواکش گلخانه : هواکش‌های گلخانه دریچه‌هایی در سقف‌ها و یا در جوانب گلخانه‌ها هستند که برای تهویه هوای گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. دریچه‌ های گلخانه‌ها در دو نوع دستی و یا خودکار نصب می‌شوند.

پوشش گلخانه : پوشش گلخانه باید به طرزی باشد که بتواند بیشترین میزان نور را از خود عبور دهد. درصد عبور نور از پوشش گلخانه عاملی بسیار مهم در انتخاب نوع گلخانه است. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که هیچ ماده‌ای توانایی عبور 100 درصد نور را ندارد و همواره مقداری از نور جذب می‌شود.

برخی از مزایا و معایب کشت گلخانه ای

کشت گلخانه ای دارای یکسری مزایا و معایبی است که عبارتند از :

مزایا

معایب

افزایش تولید محصول

سرمایه و هزینه‌های نسبتا زیاد

افزایش کشت

عدم امکان پخش گرده

زیاد شدن تنوع

نیاز به سرمایه اولیه

معرفی برخی از پرسودترین محصولات گلخانه‌ای

گوجه فرنگی : گوجه فرنگی یکی از محبوب‌ترین سبزیجات در جهان است. گوجه فرنگی‌های گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم بهتر، دارای قیمت بیشتری هستند.

خیار : خیار یکی دیگر از سبزیجاتی است که به دلیل تقاضای بالایی در بازار، از سودآوری بالایی برخوردار است. خیارهای گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم بهتر، کمی قیمت بیشتری نسبت به سایر خیارها دارد.

فلفل : فلفل نیز یکی دیگر از سبزیجاتی می باشد که از تقاضای بالایی در بازار برخوردار است. فلفل‌های گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم خوب، کمی قیمت بیشتری دارند.

توت فرنگی : توت فرنگی یکی از میوه‌های محبوب در جهان است. توت فرنگی‌های گلخانه‌ای به دلیل کیفیت و طعم بهتر، از قیمت بالاتری نسبت به توت فرنگی‌های معمولی برخوردار هستند.

ساخت گلخانه نیاز به یکسری تجهیزات دارد که باید قبل از اقدام به ساخت آن هارا خریداری نمایید. قیمت تجهیزات گلخانه می تواند با توجه به کیفیت ساخت و کشور سازنده متغیر باشد. باید زمان خرید تجهیزات گلخانه به مکان و نحوه خریدتان توجه داشته باشید. یکی از نحوه های خرید، خرید اینترنتی است که می توانید شرکت بزرواکسین را انتخاب نمایید، چرا که این سایت به صورت کاملا تخصصی اقدام به خرید و فروش کلیه تجهیزات کشاورزی از جمله تجهیزات گلخانه می نماید.

دیگر خبرها

  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • توجه به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی-هنری در شورای ششم کرج
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • ساخت گلخانه و مزایای آن
  • تاکید مسئولان حج بر لزوم نوآوری و پویایی در فرایند‌های حج و زیارت
  • جزئیات حریق مغازه تولید رنگ در خیابان معراج / لزوم رعایت اصول ایمنی در مراکز تجاری و بازار
  • خسارت ۱۲۰ میلیاردی باران به زیرساخت‌های برق قشم‌
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • تقویت زیرساخت های کشاورزی در حوزه جنوب ایلام یک ضرورت است
  • ورزشکاران رشته گلف موفق عمل می‌کنند/ لزوم ترغیب دانش‌آموزان به سمت ورزش گلف