Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@23:12:31 GMT

زنگ خطر بیکاری در شهرک طالقانی ماهشهر

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۴۸۶۵

زنگ خطر بیکاری در شهرک طالقانی ماهشهر

امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر با بیان اینکه جوانان این منطقه از بیکاری و مشکلات معیشتی گلایه دارند، گفت: شرکت‌های متعدد پتروشیمی باید به مسوولیت‌های اجتماعی خود در این رابطه عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرماهشهر، حجت السلام سید سلمان هاشمی امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به مشکلات و دغدغه‌های مردم در مناطق محروم شهرستان، اظهار داشت: مردم این شهرستان از مشکلات و معضلات بسیاری رنج می‌برند که سال ها به آن بی‌توجهی شده است، با آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی که الحمدلله از بیشترین طیف انقلابی تشکیل شده است، انتظار می رود نمایندگان اولویت کاری خود را اقتصاد، معیشت مردم، اشتغال جوانان و مسکن بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قانون‌گذاری کمبود و نقصی مشاهده نمی‌شود اما متاسفانه در اجرای قانون و نظارت بر آن دچار ضعف هستیم و کسانی هستند که قانون را دور می‌زنند؛ این اختلاس‌هایی که شده آیا از ضعف قانون بوده یا ازعدم نظارت بر قانون؟

امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهربا برشمردن مهم‌ترین مشکلات مردم مناطق محروم شهرستان، توجه و عزم جدی نماینده مردم بندرماهشهردر مجلس شورای اسلامی را برای رسیدگی به آنها خواستار شد و گفت: چه برنامه ای برای ویروس فساد اداری شهرستان بندرماهشهر دارید؟ آیا می‌توانید دست مفسدین اقتصادی را قطع کنید؟ ضرورت دارد آمار دقیقی از توزیع پول شورای راهبردی در سال گذشته را جمع آوری و بررسی کنید.

 هاشمی اضافه کرد: متاسفانه بعضی از پروژهای مناطق محروم در سال گذشته صرف انتخابات یکی از شهرستان‌های نزدیک بندرماهشهر که خارج از حوزه استحفاظیه می‌باشد، شده است، از بهمن ماه پارسال اعتبارات شورای راهبردی برای احداث مخزن آب به اداره آب استان واریز شده و تاکنون خبری از آن پول و مخزن نیست که انتظار می‌رود این مسئله با حساسیت بیشتری دنبال شود.

خطیب جمعه شهرک طالقانی به کمبود امکانات ورزشی در شهرک طالقانی اشاره کرد و افزود: تنها دلخوشی بچه‌های شهرک طالقانی به ورزش خصوصا فوتبال است، اما بیش از یک سال از کلنگ‌زنی سالن چند منظوره توسط استاندار، نماینده قبلی، فرماندار شهرستان صورت گرفته اما تاکنون فقط یک درصد کار پیشرفت داشته و سالن قدیمی هم با کاغذ بازی مسؤلین  رها شده است.

وی ادامه داد: همچنین قسمت غرب شهرک نونهالان و نوجوانان شهرک برای بازی در زمین خاکی باید از کانال دفع آب های سطحی با عمق پنج متر و طول سه متر از چند مانع چوبی خطرناک گذر کنند.

وی گفت: مشکلات شهرک هم در برنامه استانی و هم شبکه سه سیما برنامه فوتبال برتر و هم در خبرگزاری فارس منعکس شده است اما آیا حرکتی از مسوولین را شاهد بودید؟ چرا بقیه پتروشیمی‌ها مانند امیرکبیر، بندرامام، مارون در مناطق محروم شهرستان بندرماهشهر به وظایف و مسؤلیت‌های اجتماعی خود عمل نمی‌کنند؟

امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر خطاب به نماینده مردم بندرماهشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آیا می دانید که چهارسال است در مورد زمین‌های شصت هکتاری هم سخن گفتیم و هم پیگیری کردیم و هم وعده و وعیدهایی از مسولین اجرایی شهرستان و استان شنیدیم اما تا کنون فقط روی کاغذ مانده؟ این در حالی است که با راه اندازی زمینه‌های شصت هکتاری هم جوانان شهرک صاحب خانه می‌شوند و هم حداقل 1000نفر مشغول به کار خواهند شد.

هاشمی در ادامه با انتقاد از آمار بالای بیکاری جوانان در شهرک طالقانی عنوان کرد: جوانان این منطقه سال‌هاست از بیکاری و مشکلات معیشتی گلایه می کنند اما هیچ پاسخی از مسوولین دریافت نکرده اند، درصوتی که می‌توان با انجام پروژه‌های نه چندان بزرگی مانند راه اندازی گلخانه شهرک حداقل بالای سیصد نفر مشغول به کارشوند، از نماینده مجلس می‌خواهیم  برنامه خود را برای جلوگیری از استخدامی‌های غیر بومی در شرکت‌های پتروشیمی ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرک طالقانی ماهشهر مفسدین اقتصادی پتروشیمی اداری مبارزه استخدامی غیربومی امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر مناطق محروم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری صبح سه شنبه در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان اظهار کرد: این برنامه با هدف سازماندهی و انسجام بخشی ائمه جمعه سراسر کشور در قالب ۸ منطقه تدارک دیده شده است که در سال ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: دومین دوره گردهمایی عهد حضور با شرکت ائمه جمعه استان‌های مازندران، گلستان و خراسان شمالی به میزبانی استان گلستان در حال برگزاری است.

وی افزود: موضوعات بسیار خوبی در راستای جهاد تبیین در دستور کار خود قرار داده‌ایم که به اقتضا هر منطقه موضوعات تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: در این گردهمایی به موضوعاتی چون جمعیت، مسجد، نوجوان، آموزش و پرورش و دیگر محورها خواهیم پرداخت.

وی با اشاره به اینکه این همایش طی دو روز در استان گلستان در حال برگزاری است، افزود: یکی از کارهایی که در روز نخست در خصوص اردو راهیان پیشرفت انجام خواهد شد بازدید از جزیره آشوراده و کانال انتقال آب است.

حاج علی اکبری در ادامه با اشاره به اینکه وحدت در بین مردم شیعه و سنی استان گلستان مثال زدنی است و امروز باید به عنوان یک الگو برجسته در کشور معرفی شود، اظهار کرد: وحدت مهمترین موضوع همایش امروز است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

کد خبر 6086363

دیگر خبرها

  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • بازدید امام جمعه پاوه از عملیات برفروبی «گردنه ته‌ته»
  • تحقق آرزوی ۴۵ ساله مردم بنوار ناظر اندیمشک
  • وحدت در بین مردم شیعه و سنی گلستان مثال زدنی است
  • بیکاری زیبنده جوانان شهر شرینو نیست
  • نرخ بیکاری در اردستان به ۷.۸۲ رسید
  • طالقانی:کاراستقلال خوزستان صحیح نبود؛برای‌شان بحران می‌سازند
  • خودکشی ۶۰ جوان بدلایل فقر، اعتیاد و بیکاری
  • برخورداری ۹۹/۹ درصدی شهرستان آوج از نعمت گاز طبیعی