Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-23@19:22:06 GMT

اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ورامین

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۴۸۸۰

اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در ورامین

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ورامین از اجرای ویژه‌برنامه‌های هفته عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، مهدی امینی، جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان ورامین در نشست کارگروه عفاف و حجاب شهرستان ورامین اظهار کرد: در هفته‌ای که مزین شده به هفته عفاف و حجاب از شنبه ۲۱ تیرماه لغایت جمعه ۲۷ تیرماه ۹۹ در نظر داریم تا بتوانیم کمیته شهرستانی عفاف و حجاب را برگزار کنیم و با همفکری و هم اندیشی که با هم داریم، برنامه‌ریزی مناسبی برای اجرای برنامه‌های لازم به ویژه در هفته عفاف و حجاب و همچنین در طول سال داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علت نامگذاری هفته عفاف و حجاب به واقعه مسجد گوهرشاد که تعداد زیادی از مردم متدین به خاک و خون کشیده شدند، بر می‌گردد و ما هم از همه اعضای کمیته و همچنین فعالان عرصه‌های فرهنگی دعوت به‌عمل آوردیم تا از نظرات سایر اعضا استفاده کنیم و بتوانیم با هماهنگی که انجام می‌شود، برنامه‌های مناسبی را برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ترویج سبک زندگی عفیفانه در قالب کمیته شهرستانی عفاف و حجاب برداریم، یعنی تمام فعالیت‌های ما در قالب کمیته شهرستانی عفاف و حجاب انجام خواهد شد.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  ورامین گفت: در این رابطه، علاوه بر ارسال مصوبات نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان دستورالعملی که حاوی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به مناسبت موضوع عفاف و حجاب مصوب و تهیه و به همه اعضا ارسال شده است؛ تک‌تک وظایف نهادها و دستگاه‌های متولی مشخص شده که انتظار داریم در هفته عفاف و حجاب به صورت ویژه تر این موضوعات جنبه عینی به خودش پیدا کند و به سهم خودمان گامی در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و سبک زندگی عفیفانه داشته باشیم.

وی یادآور شد: هر ساله همزمان با فرا رسیدن فصل گرما با مظاهر بدحجابی و بدپوششی در شهرستان شاهد هستیم حتی در ترویج مد و لباس مغایر با فرهنگ و ارزش‌های ما هم دشمن علاوه بر تبلیغاتی که دارد، بعضاً در نقاطی از کشور افرادی که تحت عنوان مانکن هستند و اقدام به تبلیغ این لباس‌ها می‌کنند در سطح معابر و میادین اصلی در شهرهای مختلف تردد دارند که بتوانند این موضوع را تبلیغ داشته باشند.

امینی اضافه کرد: علاوه بر آن افرادی در صنوف مختلف هم درون آن هستند، از جمله عرضه پوشاک که متأسفانه پوشاکی را که عرضه می‌کنند یا به صورت قاچاق وارد کشور شده و یا در کارگاه‌های تولیدی به سفارش افرادی تولید شده که اگر آن‌ها را بررسی کنیم به برخی از شبکه‌ها متصل هستند و اقدام به دوخت لباس‌های مغایر با فرهنگ و آداب ما انجام می‌دهند و در بحث فضای مجازی هم فعالیت‌هایی را در این خصوص شاهد هستیم.

وی با اشاره به اقداماتی را که می‌توان در هفته عفاف و حجاب انجام داد، گفت: نخستین موضوعی که می‌شود به آن پرداخت، یکی در بحث فرهنگ سازی است که می‌توانیم نمایشگاهی را در سطح میادین و معابر اصلی برگزار کنیم و علاقه‌مندانی که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند، بتوانند از بخش‌های آن بازدید کنند و متوجه شوند که بحث عفاف و حجاب صرفاً مختص به دین مترقی اسلام نیست.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  ورامین بیان کرد: قبل از دین اسلام هم در زمان‌های مختلف و در ادیان و فرقه‌های مختلف این موضوع بوده، اما اسلام تأکید ویژه‌ای نسبت به مسئله عفاف و حجاب داشته و چارچوب آن را مشخص کرده است.

وی با اشاره به موضوع ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور گفت: ما کتاب‌های ارزشمندی را در خصوص عفاف و حجاب داریم و نمونه‌های مختلفی مثل دختران آفتاب، خاطرات سفیر و کتاب‌های دیگری هستند که بسیار اثرگذار می‌تواند باشد و در بحث ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه می‌توان مسابقاتی را برگزار کرد و این را با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و همچنین گروه‌های خودجوش فرهنگی که انصافاً تلاش‌های خود را دارند، بتوانیم مسابقه کتابخوانی از کتاب‌هایی که اثرگذار هستند، برگزار می‌کنیم.

امینی اظهار کرد: موضوع دیگر بحث مانور تذکر لسانی است؛ در ارتباط با گشت ارشاد و اقداماتی که انجام شده، بعضاً مخالفان و موافقانی دارد و حجمه‌هایی هم علیه نیروی انتظامی شاهد هستیم که افرادی سعی می‌کنند که زحمات این نیروی ارزشمند را به چالش بکشند و تبلیغات سویی را داشته باشد.

وی افزود: در کنار کارهایی که جزو وظایف ما است، می‌توانیم گروه‌های تذکر لسانی را با همکاری بسیج خواهران، حوزه‌های علمیه و با همکاری دستگاه‌های مختلف تشکیل و ضمن آموزش آن‌ها بتوانیم با هماهنگی مقام قضایی، حمایت نیروی انتظامی به صورت نامحسوس اقدام به برقراری مانور تذکر لسانی داشته باشیم و حتی می‌توانیم از خوش‌حجابان هم تکریم به‌عمل آوریم.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  ورامین گفت: گاهی گزارشاتی را در مدارس شاهد هستیم، کسانی که خوش حجاب هستند مورد تمسخر در برخی از مدارس دخترانه قرار می‌گیرند؛ به عبارتی می‌توانیم در زمانی‌که مدارس برقرار است با هم‌افزایی که اداره آموزش و پرورش، معاونت پرورشی، بسیج دانشجویی آموزشی و بسیج فرهنگیان داشته باشیم و با مشارکت سایر نهادها بتوانیم در مدارس حضور پیدا کنیم و در حضور سایران از خوش‌حجابان تکریم به‌عمل آوردیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادارات و نیز در سطح معابر و میادین شهر هم به همین ترتیب خواهد بود، آن دختر نوجوان و جوانی که حجاب برتر را دارد، می‌توان با اهدای هدایایی در سطح معابر و شهر از آنان تکریم کنیم.

امینی عنوان کرد: البته آن کسی که شاید در پوشششان نقصی است را ترد نخواهیم کرد به گفته شهید والامقام شهید سلیمانی او هم مثل دختر ما است و باید آن‌ها را جذب کنیم، اما جذب ما باید جذب اثرگذاری باشد؛ اگر در قالب مانور تذکرهای لسانی یا با اهدای کتاب‌هایی که در این رابطه هست و موضوعات دیگر آنان را جذب کنیم.

وی ادامه داد: همزمان با پیاده‌روی اربعین در بین مسیر نجف تا کربلا ما در سطح خود شهر تهران پیاده‌روی به سمت حرم عبدالعظیم (ع) را داریم که از ورامین و قرچک و شهرهای اطراف هم به سمت این حرم پیاده‌روی می‌کردند.

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  ورامین یادآور شد: به یاد دارم که تعدادی از خواهران آمده بودند، جملات تأثیرگذار شهدا را در قالب ربان‌زده به‌صورت فال در یک جعبه قرار داده بودند و کسانی که تردد می‌کردند در شهر می‌گفتند که نیت کنید و یک جمله‌ای را بردارید؛ همین‌ کارهای فرهنگی است و چه بسا با یک جمله یا یک تلنگری، فرد زندگی‌اش تغییر پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های تلویزیونی هم در خصوص کسانی که گذشته آنچنانی داشتند و امروز تغییر کردند، داریم که با آن‌ها مصاحبه می‌کنند؛ همه این‌ها از جمله کارهای تاثیرگذاری است که می‌شود در هفته عفاف و حجاب و حتی در طول سال برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م

منبع: فارس

کلیدواژه: حجاب عفاف ورامین سبک زندگی جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج هفته عفاف و حجاب عفاف و حجاب ترویج فرهنگ داشته باشیم شاهد هستیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از همه دستگاه‌ها برای حضور فعال در طرح نور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: طرح عفاف و حجاب که در قالب طرح نور از ۲۵ فروردین ماه سال جاری در سطح کشور و همزمان در سطح استان مازندران کلید خورد با توجه به گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان دهنده آن است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح استان نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روز‌ها و هفته‌های آتی روند بهتر و مناسب تری خواهد یافت.

او افزود: اقبال مردمی نیز نسبت به اجرای این طرح بسیار خوب اریابی شده که با اجرای پویش بزرگ "زنجیره مردمی" در سواحل دریای مازندران در حمایت از عملیات "وعده صادق" و "طرح نور" از سوی مردم ولایتمدار استان در روز پنج شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه سال جاری، نمایان شد.

فرمانده انتظامی استان اظهار کرد: روز به روز بر این حمایت‌ها افزوده می‌شود که جا دارد، ضمن قدردانی از مردم ولایتمدار و مومن استان از تلاش‌ها و زحمات همکاران خود در جای جای استان که شبانه روز در اجرای این ماموریت فعالیت دارند، قدردانی کنم.

سردار مفخمی با اشاره به وظایف و ماموریت‌های ۳۲ دستگاه اجرایی در طرح عفاف و حجاب، افزود: این دستگاه‌ها باید پای کار بیایند و در حوزه میدانی به وظایف خود عمل کنند.

او از همکاری و تعامل خوب سپاه کربلای استان، نیروی مقاومت بسیج و همیاران پلیس در این طرح قدردانی کرد و گفت: ستاد احیاء امر به معروف، گروه‌های مطالبه گر و دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه که جامعه هدفی دارند و تعداد زیادی از زنان و دختران در آن جامعه حضور دارند، باید در کنار پلیس به مجموعه انتظامی برای اجرای هر چه بهینه این طرح کمک کنند.

فرمانده انتظامی مازندران بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در میدان و پوشش تمام نقاط و اجرای موفق این طرح تاکید کرد و افزود: اگر مجموعه ۳۲ دستگاهی که در طرح عفاف و حجاب برای آنان وظایفی تعیین شده در کنار پلیس به وظایف خود عمل کنند، طرح بسیار موفقی خواهد بود که اقبال مردمی را به همراه خوهد داشت.

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • اجرای ۳۰ برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان/ برگزاری جشنواره «نون و نمک» در فرهنگسرای کوثر
  • برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی/ارائه طرح‌های ملی عفاف و حجاب
  • فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • اجرای ۴۰۰ ویژه برنامه در هفته کار و کارگر استان مرکزی
  • اظهارات سردار رادان درباره طرح عفاف و حجاب
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • دعوت از همه دستگاه‌ها برای حضور فعال در طرح نور
  • برپایی ایستگاه‌های حال خوب سلامت در معابر پر تردد