Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مهدی آقایی در خطبه های نماز جمعه امروز مرودشت با تبریک میلاد با سعادت حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام، با اشاره به دیگر ویژگی‌های اخلاقی امام رضا ( ع) افزود: ایشان هیچ وقت کلام کسی را قطع نمی‌کردند و حتی خدمتکاران و دربان را را بر سفره دعوت می‌کردند. این ویژگی‌های اخلاقی باید درسی برای مدیران امروزه جامعه ما باشد نه اینکه این بیانات تنها در سالروز ولادت ایشان بیان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آثار حضور امام رضا (ع) در ایران عنوان کرد: بی‌تردید حضور امام رضا (ع) در ایران برکات عظیمی برجای گذاشته است و به همین جهت تقریباً مسیر حرکت امام رضا (ع) بعد از گذشت حدود ۱۳۰۰ سال هنوز برای مردم آشنا است و در این مسیر بقعه‌هایی احداث شده است و مردم از این بقعه‌ها تبرک می‌گیرند.

حجت الاسلام آقایی تصریح کرد: مدیران جامعه اسلامی باید بدانند زمانی مورد رضایت امام رضا (ع) و خدای ایشان قرار می‌گیرند که به سیره امام رضا (ع) عمل کنند، از به وجود آوردن فاصله‌های طبقاتی پرهیز کنند، از نمایش اشرافی‌گری برای زیردستان بپرهیزند و مانند امام رضا (ع) با افراد محروم جامعه نشست و برخاست داشته باشند.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری به مناسبت هفته قوه قضائیه اشاره نمود و افزود: لزوم مبارزه قاطع و بدون ملاحظه با فساد و استمرار و تداوم تا حصول نتیجه کامل در کنار مردمی بودن قوه قضائیه از محورهای بیانات معظم له در خصوص دستگاه قضا می‌باشد.

آقایی در ادامه با بیان اینکه قوه قضائیه باید خود را دارای شأن وروحیه خدمت گذاری به مردم بداند و نگاه از بالا نداشته باشد، بیان داشت: همه ما مسئولان نظام جزو مردمیم و خیلی مردم از ما بالاتر هستند، بنابراین همه باید خود را در عمل خدمتگزار مردم بدانیم.

وی در ادامه از مردم تقاضا داشت که نسبت به بالا بردن اطلاعات قضائی خود در هنگام حضور در این مراجع بتوانند اعاده حقوق خود را داشته باشند.

حجت الاسلام آقایی حضور اعضای دستگاه قضا از در بین مردم و اطلاع رسانی خدمات صورت گرفته آنان در زمینه مبارزه با فساد را بصورت هنرمندانه از طریق رسانه‌ها مجازی و صدا و سیما را از دیگر موارد مطرح شده در این زمینه دانست.

امام جمعه مرودشت در ادامه به فرهنگ قرض الحسنه در جامعه اشاره کرد و افزود: آیات متعددی در قرآن کریم در خصوص سنت حسنه قرض الحسنه وجود دارد و این فرهنگ پسندیده در سطح شهرستان مرودشت به خوبی در حال اجرا می‌باشد و از متولیان آن تشکر و قدردانی می‌نمائیم.

وی خاطرنشان کرد: قرض الحسنه در مکتب اسلام جایگاهی ویژه ای دارد و این امر پسندیده باید در جامعه و میان مسلمانان نهادینه شود.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به موضوع ذبح دام در کشتارگاه‌های مجاز اشاره کرد و گفت: بر اساس قوانین و به جهت تضمین سلامت مردم، مسئولان بهداشتی (دامپزشک)،به همراه دادستان شهرستان و یک ناظر شرعی در زمینه کشتارهای دام همواره از این مراکز سرکشی دارند.

امام جمعه مرودشت در ادامه فرارسیدن ۱۴ تیرماه روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را تبریک گفت و از زحمات آنان که در زمینه عمران و آبادی و تلاش برای زیرساخت‌های شهر و روستا گام بر می‌دارند، تشکر و قدردانی نمود.

حجت الاسلام آقایی در ادامه با تأکید بر اینکه ماجرای کرونا تمام نشده و همچنان ادامه دارد، افزود: با توجه به شرایط موجود امکان اینکه مجدداً در وضعیت قرمز قرار بگیریم زیاد هست و لذا مسئولان ناچار خواهند شد محدودیت‌های بهداشتی را ایجاد نمایند و به همین خاطر همه مردم و مسئولان را به جدی گرفتن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع مجدد ویروس کرونا دعوت می نمائیم.

کد خبر 4964743

منبع: مهر

کلیدواژه: خطبه های نماز جمعه مرودشت شیراز ویروس کرونا شیراز بوشهر قزوین شیوع کرونا گرگان دهه کرامت شهرکرد بیرجند ایلام استانداری سمنان مواد مخدر خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه موقت سمنان منصوب شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در حکمی حجت‌الاسلام محمد بارانی را به عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی در حکمی حجت‌الاسلام محمد بارانی را به عنوان امام جمعه موقت سمنان منصوب کرد.

متن حکم نماینده ولی فقیه در استان سمنان به این شرح است:

بسمه تعالی

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای شیخ محمد بارانی (دامت توفیقاته)

سلام علیکم

ضمن تقدیر از تلاش‌های صادقانه و خدمات خالصانه جنابعالی در دوره مسئولیت امامت جمعه شهرستان مهدیشهر، شما را که به زینت تقوا و معنویت، علم و معرفت و نیز مردم‌داری آراسته هستید به عنوان امام جمعه موقت شهرستان سمنان منصوب می‌کنم.

رجاء واثق دارم حضور جنابعالی در این مسئو (عج) در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی موفق و سربلند باشید.

مرتضی مطیعی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان

کد خبر 745155

دیگر خبرها

  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • «بارانی» امام جمعه موقت سمنان شد
  • امام جمعه موقت سمنان منصوب شد
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه ۲ عضو جامعه روحانیت مبارز
  • سیلی پشت سیلی بر صورت اسرائیل نواخته می‌شود
  • منتظر اجرای طرح نیمه‌کاره انتقال آب خزر به استان سمنان هستیم/ رؤسای جمهور پیشین برای این پروژه اقدامی نکردند
  • پیام امام جمعه بوشهر در حمایت از حمله موشکی و پهپادی علیه رژیم صهیونیستی