Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-03-28@19:30:10 GMT

محله‌های پرخطر کرونایی لاهیجان کدامند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۴۸۸۸

محله‌های پرخطر کرونایی لاهیجان کدامند؟

سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران کرونایی ۵۰ منطقه پرخطر براساس تردد بیماران مبتلا به کرونا در لاهیجان را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا و براساس اطلاعات به‌دست آمده از سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران کرونایی ۵۰ منطقه پرخطر براساس تردد بیماران مبتلا به کرونا در لاهیجان اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرخطرترین محله‌ها براساس بیشترین میزان تردد بیماران کرونایی عبارتند از: پمپ بنزین، جیرسر، شعربافان، کاشف شرقی، روستای بازکیاگوراب، شیشه گران، پردسر و ...

با توجه به شیوع ویروس کرونا در مناطق مختلف شهر از مردم تقاضا می‌شود تا از خروج غیر‌‌اضطراری از منزل به‌شدت خودداری کرده و در صورت اضطرار، هنگام خروج از منزل، همه الزامات بهداشتی پیشگیری از کرونا را طبق دستور‌العمل‌های وزارت بهداشت رعایت کنند.

محلات ذکر شده مواردی هستند که افراد مبتلا به کرونا در ایام قبل از بستری تردد بیشتری داشته‌اند و از زرد تا قرمز این میزان تردد رو به افزایش است. مردم هنگام مراجعه به این محله‌های پرخطر حتماً موارد بهداشتی را با دقت تمام انجام دهید.

لازم به ذکر است مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی، خودارزیابی و ثبت بیماران کرونایی محله‌های پرخطر شهر خود را از لحاظ تردد بیماران کرونایی را مشاهده کنند.

انتهای پیام/ ۴۱45

منبع: آنا

کلیدواژه: گیلان محله های پرخطر کرونایی لاهیجان کرونا بیماران کرونایی تردد بیماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۴۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصف النهار ۵۰ درجه شرقی لاهیجان؛ از نصب المان تا برندسازی گردشگری

ایسنا/گیلان به همت شهرداری لاهیجان، المان نصف النهار ۵۰ درجه شرقی به عنوان جاذبه گردشگری در این شهر نصب شد.

نیما فرید مجتهدی، کارشناس جغرافیای طبیعی در این باره در گفت وگو با ایسنا، سیستم مختصات جغرافیایی جهانی و شاکله تمامی فعالیت‌های ناوبری و موقعیت‌یابی جهانی و هرگونه عملیات عمرانی و مهندسی را بر پایه نقشه دانست و اظهار کرد: این سامانه ها مبتنی بر مدارات و نصف‌النهارات است.

وی با بیان اینکه مبدا نصف‌النهارهای شرقی و غربی، خط گرینویچ و مبدا مدارات شمالی و جنوبی، مدار یا خط استوا است، افزود: در بسیاری از نقاط جهان از تمامی این پتانسیل‌ها و فرصت‌ها به عنوان ساز و کاری برای کسب درآمد و برندسازی گردشگری استفاده می‌کنند. مثلا در بریتانیا نقطه صفر درجه و صفر دقیقه و صفر ثانیه، یعنی همان نصف‌النهار گرینویچ به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مطرح است و یا در بسیاری از کشورهایی که در مسیر مدار صفر درجه(خط استوا) قرار گرفته‌اند، مانند کنیا، المان و نمادی در محل عبور این خط برپا می‌شود که مورد توجه گردشگران است.

این دکتری آب و هوا شناسی، با اشاره به قرار گرفتن ایران در میان عرض‌های جغرافیایی ۲۳ الی ۴۰ درجه شمالی و طول‌های جغرافیایی ۴۰ الی ۶۰ درجه شرقی، خاطرنشان کرد: در این میان طول ۵۰ درجه شرقی، صفر دقیقه و صفر ثانیه("۰۰ ' ۰۰  ° ۵۰) در میانه کشور ایران قرار گرفته و از میان شهر لاهیجان عبور کرده است.

فرید مجتهدی ادامه داد: این نصف‌النهار از چند بعد از جمله رند بودن و شاخص بودن عدد ۵۰، اصلی بودن این نصف‌النهار به عنوان نصف‌النهار ۵۰ پنجاه درجه، صفر دقیقه و صفر ثانیه("۰۰ ' ۰۰  ° ۵۰)، نبودن کمتر شهر قابل توجه‌ای در راستای این طول جغرافیایی چه در ایران و چه در جهان و عبور آن از میانه جغرافیایی و مرکز تاریخی شهر لاهیجان دارای ویژگی‌های جالب توجه به جهت برندسازی و استفاده به عنوان جاذبه گردشگری است.

وی که برای نخستین بار پیشنهاد نصب المان مذکور را در شهر لاهیجان ارائه کرده، از اهمیت تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری کشور سخن گفت و بیان کرد: با پیشنهاد بنده و پیگیری انجمن حمایت از میراث فرهنگی و طبیعی استان گیلان المان نصف النهار ۵۰ درجه شرقی لاهیجان توسط شهرداری لاهیجان به صورت نمادین در خیابان کاشف شرقی بین میادین وحدت و انقلاب(نبش ساختمان بانک ملی) نصب شده است. این مکان با توجه به ویژگی های خود می تواند یکی از جاذبه های گردشگری لاهیجان برای گردشگران باشد.

این اقلیم شناس، نصب المان نصف النهار ۵۰ درجه شرقی را یک حرکت نمادگرایانه با هدف بیان اهمیت مختصات جغرافیایی در جی.پی.اس ها و سیستم های ناوبری دانست و یادآور شد: دنیای امروز دنیای پررقابت برندسازی گردشگری است و بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی نیز در محل عبور خط استوا، المان نصف کرده اند و گردشگران برای دیدن مبدا عرض جغرافیایی به این مکان ها می روند و لذا المان لاهیجان نیز می تواند به جاذبه گردشگری تبدیل شود.

نصف النهارها دوایری فرضی هستند و از هر نقطه روی زمین یک نصف النهار می‌گذرد. نصف النهارها همگی برابرند و چون هیچ برتری نسبت به یکدیگر ندارند، برای استفاده از آنها باید یکی را به عنوان نیمروز مبدا برگزید و بقیه را بر مبنای آن نامگذاری کرد لذا نصف النهار گرینویچ در شهر لندن کشور انگلیس اکنون نصف النهار مبدا محسوب می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت ۵ مرکز درمان بیماران مبتلا به کرونا در نوروز
  • افزایش نرخ جریمه رانندگی منجر به بازدارندگی رفتار‌های پرخطر
  • نصف النهار ۵۰ درجه شرقی لاهیجان؛ از نصب المان تا برندسازی گردشگری
  • تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • سبزترین بازی‌های المپیک جهان کدامند؟
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • عکس هایی جالب از شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا / تاریخ تکرار شد!
  • پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی جوابیه داد
  • ◄ داروهای ممنوعه برای رانندگان کامیون ترانزیت کدامند؟ + جزئیات