Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@15:28:43 GMT

تشکیل ۳۵ صندوق خرد محلی توسط مجتمع سنگ آهن سنگان

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۵۰۵۰۶۱

به گزارش ایلنا از مشهد، مهدی بروخیان، مشاور مدیرعامل مجتمع سنگ‌آهن سنگان و نماینده معین اقتصاد مقاومتی در  نشست رسانه‌ای تبیین اقدامات معین‌های اقتصادی فرهنگی اظهار کرد: مجتمع سنگ‌آهن سنگان عنوان عسلویه شرق ایران را یدک می‌کشد و به عنوان یکی از بزرگترین بنگاه‌های شرق ایران و بزرگترین تولیدکننده سنگ‌آهن ایران نقش‌آفرینی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تشکر از استاندار خراسان رضوی به دلیل پایه‌ریزی الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در استان، افزود: به واسطه الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، بنگاه‌های اقتصادی موفق به کمک مردم می‌آیند و در زمینه اشتغال، کارآفرینی و توسعه اقتصادی فعالیت می‌کنند.

نماینده معین اقتصاد مقاومتی ادامه داد: با شروع کار به عنوان معین اقتصادی، مطالعات گسترده‌ای را در سطح شهرستان انجام دادیم و ظرفیت‌های منطقه را شناسایی کردیم.

بروخیان تصریح کرد: شهرستان رشتخوار با ظرفیت‌هایی که در اختیار دارد می‌تواند نگین استان خراسان رضوی در حوزه کشاورزی، دامپروری، زعفران و پسته باشد.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز از ظرفیت‌های روستاییان شهرستان رشتخوار برای امر توسعه و توانمندسازی بهره گرفته‌ایم، تاکید کرد: با تشکیل 35 صندوق خرد محلی با همکاری سایر نهادها (که بعضا ایجادی، تکمیلی و راه‌اندازی بوده ) تاکنون توانسته‌ایم یکی از بیشترین ظرفیت‌‌‌های مردمی را در منطقه فراهم کنیم، باید گفت صندوق‌های خرد محلی با استفاده از بودجه و اندوخته خود مردم ایجاد می‌شود و به دنبال آن با ایده‌پردازی و کمک «معین اقتصادی» کارآفرینی توسط روستاییان انجام می‌شود.

نماینده معین اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار ضمن تشکر از نهاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه رونق اقتصادی در منطقه رشتخوار ایجاد شده است، تصریح کرد: در دو نقطه اساسی وارد عرصه شدیم، با هزینه نزدیک به 500 میلیون تومان حدود 250 کیلومتر از جاده بین مزارع بخش جنگل شهرستان رشتخوار را تسطیح کردیم.

بروخیان به دستاوردهای امر توسعه و توانمندسازی در شهرستان رشتخوار توسط معین اقتصادی پرداخت و خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود 700 اشتغال (در سامانه نهاد 163 شغل تایید شده است) را برای مردم پایه‌ریزی، شروع و به ثبت رساندیم که اشتغال‌های مفیدی بود و توسط معین اقتصاد مقاومتی ایجاد شد.

وی وجود همگرایی بین مسئولین، سرمایه‌گذاران، نمایندگان مجلس و ائمه جمعه در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی را از تدابیر استاندار خراسان رضوی دانست و ادامه داد: با این وجود مسئولین اجرایی شهرستان رشتخوار در این زمینه فوق‌العاده خوب عمل کرده‌اند، باید گفت معین اقتصاد مقاومتی بدون همکاری تیم شهرستان و سیستم‌های شهرستان قابلیت فعالیت ندارد اما با همگرایی صورت گرفته با کمک معین اقتصادی در شهرستان، این مهم رقم خورد.

نماینده معین اقتصاد مقاومتی شهرستان رشتخوار تاکید کرد: استاندار خراسان رضوی همواره تاکید داشتند که بحث معین‌های اقتصاد مقاومتی یک مسئله خیرخواهانه است به طوریکه این معین‌ها از جان و دل به منظور خدمت‌رسانی فعالیت می‌کند، در این راستا باید گفت این مسئولیت را به صورت داوطلبانه قبول کرده‌ایم.

بروخیان از احیای مشاغل مرده روستایی در شهرستان رشتخوار گفت و پیشنهاد داد: روستاییان در فروش محصولات خود مشکل دارند، این امر با استفاده از ظرفیت‌ استارتاپ‌ها قابل حل است.

وی خواستار شد: از اصحاب رسانه دعوت می‌کنیم تا با حضور در شهرستان رشتخوار از نزدیک عملکرد معین اقتصاد مقاومتی شهرستان و اقدامات انجام شده را مشاهده کنند چراکه فعالیت‌های بسیاری انجام شده است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان خراسان رضوی اشتغال بودجه سنگ آهن مشهد شهرستان رشتخوار اقتصادی فرهنگی توسعه اقتصادی معین اقتصادی خراسان رضوی سنگ آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: سن غلات در روز‌های نخستین فروردین امسال در مزارع گندم و جو این شهرستان، مشاهده شده است که بی‌درنگ قبل از تخم‌ریزی، از تکثیر آن جلوگیری و نابود شد.

علیمردان خزاعی افزود: وظیفه ما اطلاع‌رسانی بود و کشاورزان نیز از نظر‌های ترویجی کارشناسان این اداره به موقع استفاده کرده و وارد عمل شدند.

وی گفت: هفته گذشته و همزمان با سرتاسر استان خراسان رضوی نیز، اجرای رزمایش مبارزه با آفت سن غلات و رژه خودرویی با کمک دیگر دستگاه‌های مرتبط نظیر دامپزشکی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی، سپاه و بسیج سازندگی، کارشناسان طرح همگام با کشاورز، پلیس راهور و نیروی انتظامی در مزارع این شهرستان برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشتخوار گفت: در این عملیات، مبارزه شیمیایی در مزرعه آلوده به آفت سن غلات در سطح ۱۲ هکتار انجام شد.

خزاعی، سن غلات را یکی از مخرب‌ترین آفات شناخته شده دانست و افزود: اگر به موقع با این آفات مبارزه نشود، خسارات جبران ناپذیری برای مزارع خواهد داشت و از اوایل فصل بهار و با افزایش دما در مزارع، شروع به طغیان می‌کند.

وی با بیان این که غلاتی، چون گندم و جو از جمله محصولات راهبردی محسوب می‌شود و باید به بهترین نحو کاشت و برداشت شود هم گفت: به طور قطع، کنترل سن غلات در مرحله مادری به ویژه با استفاده از سموم میکروکپسول، به دلیل ماندگاری زیاد در مزرعه بسیار راحت‌تر و کم هزینه‌تر خواهد بود.

 

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • نابودی آفت سن غلات مزارع رشتخوار
  • سند نقشه راه کشاورزی در استان همدان برای نخستین بار در کشور تدوین شد
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • کشاورزی در توسعه اقتصاد همدان سهم ۳۰ درصدی دارد
  • کشف ۵ محدوده جدید در پهنه سنگان خواف
  • صنعتگران مهم‌ترین رکن تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور هستند
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی استان قزوین
  • تدوین ۸۰ برنامه برای توسعه اقتصادی