Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت زیراب‌ سوادکوه از بی‌مدیریتی در کنترل فضای مجازی انتقاد کرد و گفت: مجلس باید از وزیر ارتباطات بخواهد که چرا فضای مجازی را رها کرده‌است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، حجت‌الاسلام مهدی رضایی در خطبه‌های نماز جمعه زیراب‌سوادکوه با اشاره به سخنی از امام باقر علیه‌السلام درمورد انجام کارهای خیر، گفت: در دین ما در برخی امور نیاز به آشکار‌کردن انجام عمل خیر است و در جای دیگر گفته شده باید عمل خیر آشکار و اظهار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت زیراب‌سوادکوه صلوات و اذان را از شعائر دینی ذکر کرد و افزود: یکی از شعائر الهی پررنگ دین ما صلوات است‌ که یک نشانه و علامت مسلمانان و شیعیان است‌ و باعث از بین رفتن تاریکی‌ها و گناهان می‌شود و اذان نیز شعار دینی است به طوری که گفته شده اگر مردم می‌دانستند در روز قیامت موذن ین از چه جایگاهی برخوردار هستند، در گفتن اذان سبقت می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شعائر الهی انتخاب نام است، خاطرنشان کرد: اسم، نشانه هویت شخص است که امام صادق (ع) فرمودند اولین حقی که فرزند بر گردن پدر و مادر دارد، انتخاب اسم است و در جای دیگر نیز فرمودند در روز قیامت افراد را با نام صدا می‌زنند و اگر اسم نامناسب باشد، شخص خجالت می‌کشد و در زمان ائمه با نام مبارزه فرهنگی انجام می‌دادند به طوری که امام حسین(ع) نام فرزندان خود را علی انتخاب کرده بودند.

رضایی یکی دیگر از شعائر الهی که امروزت کم‌رنگ شده است را بحث حجاب دانست و اظهارداشت: الان خط مقدم مبارزه با دشمن، حجاب است و کسانی که دم از آزادی ادیان می‌زنند و سکولار هستند، علیه حجاب قانون وضع می‌کنند ولی یک خانم امروزه در بازار اسلامی برای تهیه لباس دچار مشکل است.

امام جمعه موقت زیراب با انتقاد به بی‌مدیریتی نسبت به کنترل فضای مجازی در خصوص بحث حجاب، افزود: امروزه با تبلیغات در فضای مجازی و دیداری و شنیداری سعی در برداشتن چادر از سر خانم‌ها می‌کنند و مجلس باید از وزیر ارتباطات بخواهد که چرا فضای مجازی را رها کرده‌است.

رضایی با بیان اینکه القاء‌کردن اینکه عامل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها هستند، نوعی خیانت است، یکی از ابزارهای توسعه کشورها را پرداخت مالیات ذکر کرد.

وی با اشاره به واقعه کودتای آمریکایی سال ۵۹ در ایران خاطرنشان کرد: آن کودتا که توسط آمریکا، بختیار، ارتشیان رژیم طاغوت در پاریس برنامه‌ریزی شده بود، یک جنگ تمام عیار بود و هدفشان بمباران نقاط حساس تهران و سپس قتل‌عام مردم و ورود منافقین و تجزیه‌طلبان و آمریکا و عراق بود.

خطیب نماز جمعه زیراب با بیان اینکه آمریکا از خوی استکباری برخوردار است افزود: آمریکا و سایر مستکبران اجازه اظهارنظر به سایر کشورها نمی‌دهند و اگر با آنان مقابله شود تهدید به براندازی می‌کنند و درخصوص ونزوئلا همین افکار را داشتند و تحریمش کردند اما ایران بنزین صادر کرد و آمریکا هیچ غلطی نتوانست انجام دهد‌.

رضایی با اشاره به حوادث فعلی آمریکا خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند اتفاقات امروز آمریکا همان کارهایی است که آنان در سایر کشورها انجام می‌دادند و جنایت‌هایی همچون ترور سپهبد سلیمانی انجام دادند و آمریکا نامش از خوی وحشی‌گری و تجاوز و تبعیض نژادی است.

امام‌جمعه موقت زیراب، مشکلات اقتصادی فعلی جامعه را غیر‌قابل‌پذیرش دانست و بیان کرد: گرانی‌های این روزها از اختلاف طبقاتی گذشته و به شکاف طبقاتی رسیده است و ثروت‌مند، غنی‌تر و فقیر، فقیر‌تر و دچار بحران شده است و تحریم‌ها اثر جزئی دارد و تحریم‌ها را عامل وضعیت اقتصادی کشور بدانند، خیانت است.

رضایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ۴۰سالگی انقلاب اسلامی در خصوص مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که گمان می‌کنند علت مشکلات اقتصادی تحریم‌ها است و دلیل تحریم مقاومت در مقابل استکبار بوده و راه‌حل آن زانو زدن در مقابل استکبار و بوسه زدن بر دست گرگ است، این تفکر خطایی نابخشودنی است و راه حل حمایت از تولید داخل و توان داخلی است.

خطیب نماز جمعه زیراب درخصوص اهمیت به رعایت اصول بهداشتی مقابله با بیماری منحوس کرونا ، اظهارداشت: در ابتدای شیوع این ویروس، شاهد رعایت مسائل بهداشتی از سوی مردم و با فداکاری کادر درمانی و مجاهدت گروه‌های مردمی و قرارگاه جهادی حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیه بوده‌ایم‌ و توانستیم آمار ابتلا و تلفات را کاهش دهیم ولی متاسفانه امروز قالب مردم این مسئله را تمام‌شده می‌دانند و همین امر باعث شده آمار ابتلا و تلفات افزایش یابد.

رضایی با اشاره به آمار وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت اعلام کرده در اوایل شیوع بیماری مردم ۸۰ درصد رعایت می‌کردند اما این روزها این آمار به ۱۷درصد رسیده است و مقام معظم رهبری فرمودند برخی مسئولین از ماسک استفاده نمی‌کنند و این باعث شده مردم موضوع را جدی نگیرند.

انتهای پیام/86015/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: حجت الاسلام مهدی رضایی فضای مجازی مقام معظم رهبری مشکلات اقتصادی فضای مجازی تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعار سال، یک دستور عملیاتی است

امام جمعه زنجان گفت: شعار سال یک دستور عملیاتی است و همه باید در تحقق آن کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در زنجان، حجت‌الاسلام علی خاتمی، امروز_ سه‌شنبه چهارم اردیبهشت- مسئولان باید در خصوص تحقق مشارکت مردم در تولید، طرح بدهند.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: تبیین و اهمیت این موضوع به صورت مکرر بیان شده و نیاز است تا نتیجه اقدامات و فراهم کردن زمینه‌ها پیگیری شود.

امام جمعه زنجان با تاکید بر لزوم تشویق جوانان به فرزندآوری اظهار کرد: اصل تشویق، رفع نگرانی‌هایی است که جوانان مطرح می‌کنند، از طرفی نگران معیشت بودن شک کردن به وعده خدا برای روزی‌رسانی به بندگان است.

وی با بیان اینکه باید دید در استان در حوزه کاری، فامیل و خانواده، شهر، محله خود چه قدم‌هایی را می‌توان برداشت، خاطرنشان کرد: گاهاً نگرانی‌هایی توسط برخی از جوانان برای فرزندآوری وجود دارد و وظیفه ما این است نگرانی جوانان را با مباحث قرآنی، اجتماعی، ملی و فرهنگی پاسخ دهیم.

خاتمی با تاکید بر تشویق جوانان برای فرزندآوری اضافه کرد: درست است برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌ها وجود دارد اما نگران معیشت بودن به وعده خداوند شک کردن است.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق و موفقیت آن گفت: در این خصوص دوست و دشمن به اقتدار ایران اعتراف کردند، از این رو نباید بگذاریم این موضوع فراموش شود.

امام جمعه زنجان گفت: عملیات وعده صادق که پاسخ مشروع ایران بود، حس غرور ملی را تقویت و دل مردم را شاد کرد.

کد خبر 747156

دیگر خبرها

  • شوخی گلزار با مردم
  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • انجام عملیات سم‌پاشی درختان در منطقه ۵ اصفهان
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • فضای مجازی یکی از راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • انتقاد مردم از حذف تصویر امام خمینی از یک نشست خبری در سمنان + عکس ها