Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «سیدی امبارک» ،مسجدی متعلق به قرن ۱۸ میلادی که در حومه خارجی شهر «سئوتا» اسپانیا واقع شده است دارای تنها یک مناره است.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «سیدی امبارک» (Sidi Embarek ) مسجدی است که در حومه خارجی شهر «سئوتا» اسپانیا واقع شده است.

 

 

این مسجد در سال 1940 میلادی بر اساس پروژه «خوزه ماریا تجرو»،معمار اسپانیایی ساخته شد و در سال های اخیر بر اساس طرح دو معمار دیگر اسپانیایی به نام های « Ana Sales González» و « Teresa Cerdeira» بازسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مسجد «سیدی امبارک» از بتن مسلح ساخته شده است و دارای یک طرح مستطیل شکل است اما طبقات آن به طور جداگانه با اتاق های مربع ساخته شده اند.

 

 

پنجره هایی که در هر طبقه وجود دارند به شکل مربع بوده و هر کدام دو طاق را در خود جای داده اند.

 

این مسجد دارای تنها یک مناره است که با رنگ های سفید و سبز رنگ آمیزی شده است.

 

 

در فضای بیرونی مسجد و در مقابل حجره هایی که هم برای جمع شدن نمازگزاران و هم برای استراحت آنها در نظر گرفته شده است فرش هایی گسترده شده اند که نمازگزاران می توانند مناسک عبادی خود را در آنجا به جای بیاورند.

 

 

اگرچه آمار دقیقی در مورد ظرفیت این مسجد برای پذیرایی از نمازگزاران وجود ندارد اما فضای بیرونی برای افزایش ظرفیت مسجد به منظور پذیرایی از تعداد بیشتر نمازگزاران در نظر گرفته شده است.

 

 

اطراف این مسجد هم یک قبرستان اسلامی وجود دارد که مورد استفاده مسلمانان در منطقه «سئوتا» است.

 

سئوتا که در زبان مغربی به آن سبته می‌گویند شهری خودمختار وابسته به اسپانیا به مساحت ۱۸٫۵ کیلومتر مربع در ساحل شمالی قاره آفریقا است که اکثر جمعیت آن را مسلمانان و مسیحیان تشکیل می دهند.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد جهان مناره اسپانیا مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی یک کتابفروشی در تهران

کتابفروشی کتابستان متعلق به انتشارات کتابستان معرفت در خیابان انقلاب در آستانه تعطیلی قرار گرفت. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ کتابفروشی کتابستان در خیابان انقلاب تهران یک سال و چهار ماه پس از افتتاح اعلام تعطیلی کرد.

در کانال اطلاع‌رسانی این کتابفروشی درباره این تعطیلی آمده است:

«دوست نداشتیم اینگونه بشود، ولی افتاد مشکل‌ها و گویا چاره ای جز این نیست که اعلام کنیم فروشگاه کتابستان به‌زودی تعطیل خواهد شد.

رسم ما نیست که از اوضاع گله کنیم و واکتابا و وا فرهنگا سر دهیم.

به همین منظور خواستیم که تلخی تعطیلی را به شیرینی تخفیف برای مخاطبان تبدیل کنیم و قرار گذاشتیم که همه کتاب‌های فروشگاه را با 30 درصد تخفیف ارائه کنیم.کتاب‌‌هایی که از بهترین ناشران ایرانی گردآوری شده است.»

اقدامات اتحادیه ناشران تهران برای مقابله با تعطیلی کتابفروشی‌های پایتخت

تعطیلی کتابفروشی‌ها در تهران در سال‌های اخیر عمدتاً به دلایل اقتصادی،‌ پایان اجاره بهای ملک،‌ اجاره بهای بالا و ... بوده است،‌ در هفته‌های گذشته شهر کتاب بهشتی نیز به دلیل افزایش اجاره بها اعلام تعطیلی کرد،‌ این کتابفروشی در ملکی متعلق به فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌های گسترش سرمایه‌گذاری در فارس بررسی شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • تعطیلی یک کتابفروشی در تهران
  • فیلم| لحظه سقوط مناره یک مسجد در ترکیه
  • باد شدید مناره مسجد را به زمین پرتاب کرد + فیلم | لحظه وقوع حادثه را ببینید
  • فیلم/ لحظه سقوط مناره یک مسجد در ترکیه
  • لحظه هولناک فرو ریختن مناره یک مسجد در اثر طوفان شدید + فیلم
  • لحظه هولناک فرو ریختن مناره یک مسجد در اثر طوفان شدید (فیلم)
  • حال و روز ناخوش زیرسازی معابر در روستای مال سیدی ایذه + فیلم
  • (ویدئو) لحظه سقوط مناره یک مسجد بر اثر طوفان