Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مراقبت از سیستم ایمنی بدن در دوران شیوع کرونا از هر زمان دیگری مهمتر است و در حالی که خوردن غذا‌های تقویت کننده سیستم ایمنی مانند پرتقال و کلم بروکلی مطمئناً می‌تواند کمک کننده باشد، جلوگیری از مصرف سایر غذا‌ها حتی ممکن است مهم‌تر باشد.

اگر پاتوژن‌ها وارد بدن شما شوند، سیستم ایمنی بدن گلبول‌های سفید را برای مقابله با آن اعزام می‌کند و تا زمان از بین رفتن تهدید متوقف نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر مصونیت بدن شما به نوعی ضعیف باشد یا به خطر بیفتد، سیستم ایمنی بدن کار سختی را انجام می‌دهد و حساسیت شما به ابتلا به ویروس کرونا، آنفولانزا، سرماخوردگی یا سایر عفونت‌ها افزایش می‌یابد.

نان سفید
نان سفید مقصر اصلی سرکوب سیستم ایمنی بدن است. نان سفید، کلوچه‌ها، کیک‌ها، رولت‌ها و ... که با آرد سفید تهیه می‌شوند دارای کالری زیاد و مواد مغذی کم هستند، بنابراین می‌توانند در افزایش وزن و خطرات مرتبط با چاقی و مقاومت به انسولین نقش داشته باشند. محصولات ساخته شده با دانه‌های تصفیه شده مانند نان سفید نیز حاوی مواد افزودنی هستند که می‌توانند روی سیستم ایمنی بدن نقش داشته باشند.

آب میوه
آب میوه‌های کارخانه‌ای مانند نوشابه‌ها حاوی قند بیش از حد هستند و در نتیجه با تأثیر منفی بر سلامت قلب و عروق، خطر دیابت، افزایش وزن بدن و چاقی مرتبط بوده و طبق بررسی‌های اخیر حتی خطر سرطان را نیز به وجود می‌آورند.

موز‌های نارس
حتی قند‌های طبیعی میوه‌ها می‌توانند تأثیر منفی بر سیستم ایمنی و سلامت روده شما داشته باشند و این موضوع حتی در صورت نارس بودن آن‌ها بیشتر صادق است. موز و سایر میوه‌ها و سبزیجات می‌توانند حاوی مقادیر زیادی پروتئین به نام لکتین باشند. مطالعات نشان می‌دهد که لکتین ممکن است جذب مواد مغذی را مختل کند و تولید فلور روده را مهار کند و به نوبه خود، این سد روده شما را تضعیف می‌کند، دیواره روده‌ای که بدن را از سموم و باکتری‌های مضر محافظت می‌کند.

نوشابه
در حالی که همه اشکال قند می‌تواند مشکلی در سیستم ایمنی بدن ایجاد کند، نوشابه شاید بدترین مقصر باشد. علاوه بر اینکه نوشابه از شکر پر شده است، پر از رنگ‌های مصنوعی نیز هست که می‌تواند روی پوشش دستگاه گوارش تأثیر منفی بگذارد. نوشیدنی‌های گازدار غالباً منجر به کاهش کلسیم از سلول‌ها از طریق کلیه شود و از آنجا که کلسیم نقش مهمی در فعال شدن سلول‌ها در سیستم ایمنی بدن دارد، کمبود کلسیم به معنای ایمنی پایین‌تر است.

چیپس سیب زمینی
چیپس سیب زمینی یک کابوس بزرگ برای سیستم ایمنی است. چیپس‌ها نه تنها در روغن نباتی سرخ می‌شوند، بلکه نمک بالایی نیز دارند که طبق تحقیقات جدید دانشگاه بن می‌توانند به نقص ایمنی منجر شوند.

منبع: انتخاب

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیستم ایمنی بدن مواد غذایی چیپس نوشابه ویروس کرونا کووید 19 سیستم ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۵۰۵۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟

درک نحوه عملکرد سم زدایی ممکن است به رفع برخی ابهامات کمک کند. سم‌زدایی فرایندی است که بدن به طور شبانه‌روزی با استفاده از مواد مغذی مهم رژیم غذایی انجام می‌دهد. این فرآیندی است که سموم را دگرگون می‌کند تا بتوانند از بدن خارج شوند. آنها به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند؛ سمومی که در طول متابولیسم منظم در بدن ساخته می‌شوند و سمومی که از خارج بدن تولید می‌شوند و با خوردن، آشامیدن، تنفس یا جذب از طریق پوست در بدن ایجاد می‌شوند.

سلامت نیوز در خبری نوشت:سموم تولید شده در بدن شامل اسید لاکتیک، اوره و مواد زائد میکروب‌های موجود در روده است. سموم خارجی ممکن است شامل آفت‌کش‌ها، جیوه در غذا‌های دریایی، سرب ناشی از اگزوز خودرو و آلودگی هوا، مواد شیمیایی موجود در محصولات تنباکو و مواد مخدر یا الکل باشد.

سم زدایی همچنین از فرآیندی استفاده می‌کند که طی آن دارو‌ها متابولیزه و از بدن خارج می‌شوند. از آنجا که سموم به طور بالقوه برای سلامتی انسان خطرناک هستند، باید از طریق ادرار، مدفوع، تنفس یا تعریق دفع شوند. توانایی هر فرد برای سم زدایی متفاوت است و تحت تأثیر محیط، رژیم غذایی، شیوه زندگی، وضعیت سلامتی و عوامل ژنتیکی قرار دارد و این نشان می‌دهد که برخی افراد ممکن است بیش از دیگران به سم زدایی نیاز داشته باشند، اما اگر میزان سمومی که فرد در معرض آن قرار می‌گیرد از توانایی بدن او برای دفع آنها بیشتر باشد، ممکن است سموم در سلول‌های چربی، بافت نرم و استخوان ذخیره شوند و بر سلامتی تأثیر منفی بگذارد. این دلیل استفاده از شیوه‌هایی است که از قابلیت سم زدایی بدن پشتیبانی می‌کند، اما تحقیقات بیشتری مورد نیاز است.

در اکثر برنامه‌ها و رژیم‌های سم‌زدایی توصیه می‌شود که مواد غذایی که برخی از افراد نسبت به آنها حساس هستند، مانند لبنیات، گلوتن، تخم مرغ، بادام زمینی و گوشت قرمز را حذف کنید. آنها همچنین توصیه می‌کنند بیشتر سبزیجات ارگانیک، میوه، غلات کامل بدون گلوتن، آجیل، دانه‌ها و پروتئین بدون چربی مصرف کنید. برنامه‌های دیگر روزه‌داری را توصیه می‌کنند.

در عین حال بسیاری از افراد بدون تخصص و دانش ادعا می‌کنند که متخصص سم زدایی هستند. با این حال، در حال حاضر تحقیقات کافی برای حمایت از استفاده از این روش‌ها وجود ندارد. به علاوه برنامه‌های سم زدایی می‌تواند بسیار متفاوت باشد و ممکن است برای برخی افراد (مانند افرادی که مشکلات دارند، افرادی که دارای اختلالات خوردن هستند، افرادی که چندین دارو مصرف می‌کنند و زنان باردار یا شیرده) خطراتی را به همراه داشته باشد.

راه‌هایی برای حمایت از سم زدایی طبیعی بدن

سم‌زدایی نیازی به یک برنامه دقیق ندارد. انجام برخی یا همه موارد زیر می‌تواند از سم زدایی طبیعی بدن شما حمایت کند:

- به اندازه کافی آب بنوشید.

- روزانه پنج تا ۹ واحد میوه و سبزیجات بخورید.

- هر روزبه اندازه کافی فیبر از سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها و غلات کامل دریافت کنید تا به نظم روده کمک کنید.

- مصرف مقادیر کافی پروتئین بدون چربی که برای حفظ سطح مطلوب گلوتاتیون، آنزیم اصلی سم زدایی بدن ضروری است.

- در صورت تمایل به مصرف مولتی ویتامین/مینرال برای پر کردن هرگونه شکاف در رژیم غذایی سالم، با ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی (مراقبین سلامت) یا متخصص تغذیه خود مشورت کنید.

- از غذا‌های تخمیر شده مانند کفیر و ماست برای کمک به سلامت روده استفاده کنید.

منبع: خبرآنلاین 

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رژیم‌های سم‌زدایی از بدن؛ دروغ یا واقعیت؟
  • بسته غذایی ۶۰۰ هزار تومانی مشمول مادران کدام دهک‌ها می‌شود؟
  • (تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • مواد غذایی‌ای که به کاهش التهاب معده کمک می‌کنند
  • اهدا ۱۵۰ بسته مواد غذایی به بیماران خاص و هموفیلی درنیشابور
  • کدام غذاها را در سفر نخوریم ؟
  • بیمارستان‌های شهر قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • تعطیلی ۲۵۹ مرکز متخلف در طرح سلامت نوروزی